2366
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Nu så är de sista grejerna under tillverkning så ikväll ska turbon monteras.
Blev lite strul med oljeslangen, fick med en stålomspunnen slang men ingen banjobult och ingen övergång till blocket.. Så det blev ett besök hos Slangservice igen. Riktigt bra killar som har räddat skinnet på mej ett par gånger i år.. smile

Har kameran med idag så nu ska det dyka upp lite bättre bilder till nästa uppdatering.

MadLamb Racing
372 Inlägg
15 augusti 2007
vill se........

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Det förstår jag.. smile
Har kanske stött på problem med monteringen. Nya slangen till oljan (som blev en riktigt speciallösning) hamnar inte riktigt bra. Ska försöka förhandla den på plats..
Nu sitter grenröret och turbon på plats, ska under bilen och brottas med vattenslangarna nu. Sedan så blir det lite spännande när avgassystemet ska på, downpipe och katten är i ett stycke, går lätt när man är två st som balanserar men nu är jag ensam.

Kommer ganske bli en till lägesrapport innan allt lirar som det ska. Är ganska skönt att få komma bort från bilen efter att tags skruvande.

2 655 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Dags att skriva av sej lite igen..
Har plockat i och ur grenröret (med turbon monterad) runt en 10 gånger nu.. Det är läge för lite färg på ventilkåpan nu...

De första gångerna var för att få till oljeslangen så den hamnade vettigt, när denn äntligen hamnat rätt så var det dags för vattenslangen (utloppet tror jag, närmast blocket) så var oljeslangen ivägen. När det var löst så var turbon vriden lite fel, bara ur med grenröret igen och skruva loss fyra bultar och montera igen för att passa in allt igen.
Så nu är turbon vriden så det stämmer.

Sitter och samlar mod till att skruva fast grenröret (för sista gången ikväll, hoppas jag...) Sedan så blir det en rond med vattenslangarna, tvivlar på att det blir uppstart av bilen innan midnatt idag..

Det är väl något annat som ska strula innan allt är klart...
Senast redigerat av Streckkoden (15 augusti 2007)

2 655 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Börjar lessna på allt vad turbobyte heter.. Nu stämmer inte dragningen av IC rören för fem öre.. Inloppena till turbon hamnar på ungefär samma ställe, så IC rören går rakt igenom där slangen mellan lmm och turbo går.. Klurar nästan på att lägga ner för ikväll och åka hem och hälsa på kudden, åker på och jobba imorrn med..
Men annars så är allt annat klart för uppstart och koll så inget läcker..

Blir nog ett sista ryck innan hemgång..

1 741 Inlägg
16 augusti 2007
hmm? fick du en annan sorts turbo än den som pajjade? för annars ska den väl passa rakt i? du har ju haft en likadan där förut.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Nästan så.. Förra var en T28bb och nu blev det en T28 med 360 lager.. Så nu är bilen utrullad ur verkstan, ska ner till Slangservice senare idag och försöka hitta på en lösning på problemet..

Lutar åt ett platsbyte på lmm och tryckröret. Ska iväg på lunchen och handla en rörböj och sedan så blir det experiment igen ikväll..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 augusti 2007
Streckkoden skrev:
Nästan så.. Förra var en T28bb och nu blev det en T28 med 360 lager.. Så nu är bilen utrullad ur verkstan, ska ner till Slangservice senare idag och försöka hitta på en lösning på problemet..

Lutar åt ett platsbyte på lmm och tryckröret. Ska iväg på lunchen och handla en rörböj och sedan så blir det experiment igen ikväll..

Lät jobbigt med slangar och rör i vägen hmm
Men de fixa du wink hehe

Lycka till!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Jo det blev några väl valda ord igår natt.. Lessnade vid 3 tiden imorse..
Men farsgubben skulle komma och hjälpa till med rördragningen ikväll, så risken finns att den rullar igen redan ikväll..

Måste ju rulla imorrn, annars så får jag dra 200an efter Rekorden till träffen.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 augusti 2007
Streckkoden skrev:
Jo det blev några väl valda ord igår natt.. Lessnade vid 3 tiden imorse..
Men farsgubben skulle komma och hjälpa till med rördragningen ikväll, så risken finns att den rullar igen redan ikväll..

Måste ju rulla imorrn, annars så får jag dra 200an efter Rekorden till träffen.. smile

Bra att han hjälper dig ikväll, Så du förhoppningsvis får rull på bilen och kommer till träffen utan bokeringslinan tongue

Nä nu ska jag röra mig till bussen, ska till bildemo och titta på en ny förrar dörr till mercan smile
De skulle ha 1000kr för den, ska kika om det är ett bra pris för dörrn smile

Lycka till ikväll nu!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Nu så har jag handlat lite rör och någon obestämd form av silikonskarv, grabbarna på Slangservice hade hunnit stänga innan jag kom iväg så det blev ett studiebesök till Micro istället. Hade jag inte behövt få igång bilen ikväll så hade jag nog väntat tills imorrn men det får duga tills jag får tag på något vettigare.

Tror inte att det kommer bli så himla avancerat, har måttat lite och ska testa om det inte ska kunna gå och fixa till tryckröret på ett smidigt sätt.. Ska iväg och käka lite innan arbetet börjar på allvar..

Bilderna som jag tjatat om kommer upp ikväll (om jag kommer hem skapligt) lite seg efter nattens skruvande.

2 655 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
För ca en halvtimme sen så startades bilen upp igen efter ha skjutits in och ut ur verkstan sen i måndags..
Och inte läckte det någonstans heller, riktigt skönt.. smile
Tryckröret som har tagit en stund att få till blev en skön mix av eftermonterat och original. Huven kommer inte att stå öppen på Plantagen träffen imorrn. Kanske lägger upp en bild på hur det ser ut, om ni frågar snällt.

Var lite för feg när jag spände wastegate fjädern igår, blev bara en bricka och det gjorde ingeting på laddtrycket, skickade ut gubben på "jungfrufärd" nyss och då laddade den bara 0,5 bar, så fort motorn har svalnat lite så ska pysventilen monteras.

Bilderna dyker upp imorrn, kroppen vill hem till duschen och framförallt sängen. Ser fram mot mer än 3 timmars sömn inatt.. smile

1 019 Inlägg
16 augusti 2007
Låter ju kanonbra det  big_smile Sköönt för dej big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 augusti 2007
Streckkoden skrev:
För ca en halvtimme sen så startades bilen upp igen efter ha skjutits in och ut ur verkstan sen i måndags..
Och inte läckte det någonstans heller, riktigt skönt.. smile
Tryckröret som har tagit en stund att få till blev en skön mix av eftermonterat och original. Huven kommer inte att stå öppen på Plantagen träffen imorrn. Kanske lägger upp en bild på hur det ser ut, om ni frågar snällt.

Var lite för feg när jag spände wastegate fjädern igår, blev bara en bricka och det gjorde ingeting på laddtrycket, skickade ut gubben på "jungfrufärd" nyss och då laddade den bara 0,5 bar, så fort motorn har svalnat lite så ska pysventilen monteras.

Bilderna dyker upp imorrn, kroppen vill hem till duschen och framförallt sängen. Ser fram mot mer än 3 timmars sömn inatt.. smile

Snälla kan vi inte få se en bild?? tongue hehe

Skönt att den starta och fungerar smile
Sov gött nu för det förtjänar du efter allt slit, Hoppas turen kommit tillbaka nu för att stanna smile

´Hare gött\ Kimpa

2 655 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Davv3: Jo det kändes skönt när bilen startade och det inte läckte någonstans.. smile

Kimpan_90: Kanske.. smile Nej men jag ska försöka få upp bilderna efter jobbet men före träffen ikväll.. Jo jag somnade ganska snabbt igår, blev en ännu bättre sömn när gubben talade om att bilen hade kvastat lite ute på Danmarksgärdet igår kväll.. smile

Ikväll så ska pysventilen få respass.. Blir att spänna fjädern ännu mera istället.. Bilen går sämre med nya turbon (som laddar 0,5bar) än med original turbon (som laddade ca 0,7 bar)...

2 644 Inlägg
17 augusti 2007
Fan va fin den är smile riktigt kul att det inte läcker nånstans den lär ju gå rätt bra anar jag big_smile hehe big_smile

Lycka till i forsättnignen smile

Johan Lindgren

2 655 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Nej den går inte så bra.. Laddar för lite ännu.. Blir att spänna wastegatefjädern lite till.. Men när allt lirar så kommer den att gå riktiigt bra.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
19 augusti 2007
hoppas på d bästa...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Har lite problem med modemet här hemma, därför så har inga bilder laddats upp än.. Men de kommer upp så fort det är löst..

Håller på och försöker få upp laddet till turbon nu, sista försöket gick åt fel håll.. Men så fort motorn har svalnat så ska jag ut och försöka igen. Har tänkt mej att ladda 0,8bar innan jag byter ut spridarna..

2 655 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Har varit lite dött på uppdateringsfronten.. Anledningen till det är att jag passat på och använda bilen.. smile

Har fortfarande inte hittat något bra sätt att få upp laddet, pysventilen vill inte hålla laddet kontenuerligt, den laddar runt 0,8bar en kort stund och går sedan ner till 0,5bar igen.
Så det får jag leva med den här säsongen. Blir nya tag på den fronten i vinter.

Just nu så väntar jag på att motorn ska svalna så jag får göra en koll på ett "missljud" som dykt upp.. Någonting skramlar vid motorbromsning, så jag passar på att låna en av lyftarna på jobbet ikväll..

Får jag bara tag på killen som ska hjälpa mej köra hem nya projektet så kan jag börja lägga lite tid på det nu..

Sök