1672
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Då var dags igen.. Igår kväll så råkade jag ut för ännu en pulshöjare..
Vattentempen började pendla från normalt till skapligt högt, det tyder ju på att det är dåligt med vatten is systemet. Kollade vattnet innan jag åkte hem från jobbet igår.. Väl hemma så konstaterades det att det saknades ca 2,5L vatten på ca 3mils körning..
Har hissat upp bilen idag och sett över alla slangklämmor och hoppas på det bästa.. Det jobbiga är att det har läckt på baksidan av motorn, mot torpedväggen någonstans.
Ska ut och se över mors bil nu, lär visa sej om det är tätt eller inte..

Med lite tur så är det tätt och allt funkar, så kanske det blir en tur med 200a klubben imorrn.. Med förhoppning om att hon går hem för egen maskin.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 augusti 2007
Inte så roligt, får hoppas det bara är slangklämmorna, men det kan också vara en frysplugg som läcker. Ja, bärgare vill man ju inte åka hem.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Jo jag hoppas ju på det.. fryspluggarna sitter på "fel" sida av läckaget. Så dem kan jag stryka bort från listan.. Nej det bisarra är att från varje 200sx träff jag varit på hittills så har det blivit bärgare hem från träffarna.. Känns som att det är ett gyllene läga att bryta den trenden imorrn.

2 655 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Fick ordning på laddet igår men problemet med vattnat finns kvar.. Kommer bli en ganska drastisk lösning på det nu under helgen..
Kommer riva ner lådan, dels för att komma åt och se lite bättre och för att montera en ny koppling..

Var in till PB-Z imorse och lite flyt hade jag, de hade en ny koppling låg på hyllan.. Blev ju inte sämre att det blev bra pris på den heller.. smile
Så det blev en 6 puckad sinter med fjädrat centrum.. Får se hur det blir att köra med den..

2 655 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Börjar med att tacka både PB-Z och Uppsala Oljecenter för både bra service och för bra priser på koppling samt växellådsolja.

Nu så har bilen rullat sin sista meter med original kopplingen, väntar på att motorn ska svalna innan jag börjar riva ner lådan.
Var hem en sväng och hämta lite grejer för att överleva kvällen.. smile På vägen hem så dök det upp ett lite halvskoj problem, turbon laddar lite för mycket mot vad jag vill.. Innan jag åkte tillbaka till jobbet så fyllde jag på vatten i kylaren och skruvade lite på pysventilen men fortfarande så låg laddet lite för högt. Vågar inte ladda över 1bar än..

Ska bli kul och se hur lång tid det tar att få ner lådan och framförallt se vart det läcker någonstans..
Återkommer med en halvtidsrapport.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
24 augusti 2007
Streckkoden skrev:
Börjar med att tacka både PB-Z och Uppsala Oljecenter för både bra service och för bra priser på koppling samt växellådsolja.

Nu så har bilen rullat sin sista meter med original kopplingen, väntar på att motorn ska svalna innan jag börjar riva ner lådan.
Var hem en sväng och hämta lite grejer för att överleva kvällen.. smile På vägen hem så dök det upp ett lite halvskoj problem, turbon laddar lite för mycket mot vad jag vill.. Innan jag åkte tillbaka till jobbet så fyllde jag på vatten i kylaren och skruvade lite på pysventilen men fortfarande så låg laddet lite för högt. Vågar inte ladda över 1bar än..

Ska bli kul och se hur lång tid det tar att få ner lådan och framförallt se vart det läcker någonstans..
Återkommer med en halvtidsrapport.

Jävlar nu börjar det vända hör jag, fasten den läcker "Lite" vatten tongue

Lycka till nu ikväll! smile
Så ska jag titta in på raporten senare!
mvh kimpa

MadLamb Racing
372 Inlägg
24 augusti 2007
hoppas du har bätttre tur än vad toyan hade efter björn sett hålen..sad

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Kimpan_90: Vända och vända.. Beror på hur man ser det.. smile Målet är att jag ska ut och gasa av mej lite på söndag (konbana) så då får det ju inte läcka från bilen.. En riktigt vändning i mina ögon är när stolarna sitter i.. smile

MicrO: Hade varit kul och sett hålen.. smile Gubben var ju inte i garaget när jag var förbi.. Men det lilla jag har hört så var det ingen vacker syn.. Lär ju få en rapport sen när han kommer in med lite verktyg som jag saknar på firman..

Hur har det gått hittills då?
Jo jag ska märka upp kardanen, sen ska den delas. Sen så är de flesta skruvarna lossade, lite varmt bakom toppen fortfarande men så fort jag hittar på ett verktyg för att få ur en låssprint uppe vid växelspaken så dröjer det nog inte lång tid innan lådan är nere.
Blir väl en till rapport om ett tag. Ganska skönt att komma ifrån bilen ett tag ibland..

2 655 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
För ca en halvtimme sen så dök förstärkningen upp, lite oanmält.. Vet inte om han lessnade på att svetsa rost eller hur det var.. smile
Men nu är lådan nere, gammel kopplingen sitter fortfarande kvar men den ryker efter kafferasten nu.

Gubben kom precis förbi och talade om att ena vattenslangen till värmepaketet som har läkt. Som tur var så satt den slangen rätt så bra till..

Med lite flyt så kanske det blir lite åka imorrn.. Måste ju lära mej köra med sinter..

terazzi
24 augusti 2007
hoppas det löser sig big_smile alla 200a trogna håller tummarna för dig, så även jag smile

2 655 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Terazzi: Jorå det löser sej.. Vattenläckan är löst och nu är de första bultarna till växellådan på plats..

Så nu ska kardanen skruvas fast, de sista bultarna ska dras och sen är det läge för lite olja..
Återkommer senare idag med lite bilder.. Måste hitta på kabeln mellan kamera och datorn först..

Over and out.

MadLamb Racing
210 Inlägg
25 augusti 2007
Här händer det grejer vill jag lova...
Har följt din tråd under hela sommaren med spänning.
Måste säga att jag är imponerad av din otroliga optimism till all skit som du har råkat ut för. Hoppas att saker och ting börjar ordna upp sig för dig snart, du har ju haft en hel del strul under våren och sommaren.

BTW vill se bilder på det nya projeketet snart!

2 655 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Nu så sitter kopplingen plats och läckan är fixad.. Blev väl klara runt halv tre tiden imorse.. smile

Kopplingen är sjukt lättkörd, inga större skillnader mot originalet. Tycker det blev lite skönare känsla att växla med sinterkopplingen. Men det blir nog en del åkande idag för att få in växlarna ordentligt uppe i registret.

Problemet med pysventilen ska lösas idag, laddet ligger fortfarande högt ibland..
Inte nog med det så ska jag få hem nya projektet idag med. Så fort jag hittat kamerakabeln så kommer det en hel del bilder..

terazzi
25 augusti 2007
Vad e det för koppling?
vad e det nya projektet då? wink

2 655 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Kopplingen blev en Extreme Clutch sats från PB-Z. Och projektet kommer vara hemligt fram tills jag fått hem bilen.. smile

Inte nog med det, kanske så blir en exteriör förändring på bilen inom kort.. Känns som att det läge för det.. Men jag ligger lite lågt till allt är spikat..

Har provat åka på V-Power nu den här veckan och bilen går lite bättre med det men det underhållande är att bilen kvastar ur sej mera med V-Power, det är ju så en bil ska göra ju.. smile
Senast redigerat av Streckkoden (25 augusti 2007)

2 655 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Nu har jag fått över lite bilder från de senaste projekten..

Börjar med en bild från Garagetträffen förra helgen. Lite dålig kvalitet men det får duga.

http://i13.tinypic.com/61ls6ef.jpg

Nya turbon, som tog sin lilla tid innan allt funkade.. Funkar riktigt bra nu.

http://i9.tinypic.com/6aisrp5.jpg

Blev en specialare till oljeslangen. Beställde banjobult från 2 olika ställen, som jag skulle få till dan efter men så blev det inte.. Då blev det en specialare som funkar fint.. smile

http://i9.tinypic.com/61z3biq.jpg

Drog lite krympslang över stålomspunna slangen, för säkerhets skull.

http://i17.tinypic.com/4yjes9g.jpg

En liten bild på nya frontpipen som kommer att göras om i vinter. Flexröret har skonat packningen mellan turbo/grenrör.

http://i13.tinypic.com/5zekeih.jpg

När lådan revs ner så provtryckte gubben kylsystemet och då visade det sej att det var en av vattenslangarna till värmepaketet som hade ett fint litet hål.. Gjorde en ny slang med lite extra skydd runt.

http://i19.tinypic.com/4lrn6ub.jpg

Sedan så kommer kopplingen..
Lamellen.

http://i19.tinypic.com/4uj3rjl.jpg

Fina tryckplattan.

http://i12.tinypic.com/6gd7imf.jpg

Så har kopplingen hittat hem.

http://i14.tinypic.com/52229ep.jpg

Idag så har jag varit ute på Lunda och kört konbana, riktigt kul att få gasa av sej lite.. Är nog läge att börja spara ihop pengar till ett par nya bakdäck nsart.. smile
Senast redigerat av Streckkoden (26 augusti 2007)

terazzi
26 augusti 2007
ser fint ut big_smile

406 Inlägg
26 augusti 2007
Ibland är det synd att man inte kan se in i motor och låda när det sitter ihop...

My way or the highway? I take both sideways

109 Inlägg
26 augusti 2007
fy satan, här kostas det på smile, Kul att börjar flyta på för dej nu, kanske får se kärran ida på plantan?? Lycka till i fortsättningen

MadLamb Racing
372 Inlägg
26 augusti 2007
real nice... fint d där... wink

"De är polerat!"

Sök