Målet med bilen är ju att det ska vara stilrent.. Har sett tillräkligt många skräck exempel på alu vingar som är högre än bilen m.m... Tycker inte det är snyggt..
Så blir det lite köpeplast i vinter så kommer det inte bli något extremt, utan stilrent.. Blir kanske en "wangan" vinge, eller så kör jag utan vinge. Gillar stuket utan vinge.. Tanken är att chefen ska ta sej i kragen och beställa dekaler så vi kan dekaltrimma fler bilar.. Hade tänkt använda huven till att visa vilka firmor som har hjälpt till med bygget.
Jo det stämmer.. Blev en liten skarv mellan huv och stötfångare.. Har justerat fram huven så mycket det bara går, får man den lite längre ner så tar grodögonen i.. Får justera till det med en ny fångare istället..
Sedan så höjde vi huven i bakkant, dels för att fjäderbensstaget skulle gå fritt och för att få lite D1 stuk på bilen..
Jo det stämmer.. Blev en liten skarv mellan huv och stötfångare.. Har justerat fram huven så mycket det bara går, får man den lite längre ner så tar grodögonen i.. Får justera till det med en ny fångare istället..
Sedan så höjde vi huven i bakkant, dels för att fjäderbensstaget skulle gå fritt och för att få lite D1 stuk på bilen..
Okej Klart man får anpassa lite andra delar så det blir bra också Lycka till med resten.
skulle det inte bli ännu cleanare om du lackerar ljusrampen (eller vad man skall kalla den) som sitter mellan huvudbakljusen? fast du får antagligen se till att lämna kvar glaset vid backljusen om den har sådana
Tokyo-drift: När det blir dags att byta bakljus så finns det bara ett alternativ: Koukiljus.. De passar kalasbra på 200an, är ju en originalpryl från Japan..
Davv3: Tackar.. Jo det blev riktigt fint, gillar när solen ligger på huven..
Droors: Det blev riktigt bra.. Har hittat ett kitt som jag är lite sugen på men inget är spikat än..
MicrO: Jepp nu står nya projektet hemma, var och hämtade det igår.. Det lär dröja runt en månad innan du får åka med, är lite att göra på den.. Blir att plocka ur allt som följde med nu under helgen.. Hoppas på lite värme så man får ut och köra Nissan i helgen istället..
Idag så har det mest blivit tid till Asconan men jag hann även med att fixa till mina sleepy eyes igen.. Blev en felkoppling tidigare iår och sedan så har jag inte tagit mej tid att fixa till det.. Ikväll kommer det bli träffpremiär för 200an med nya huven, ska iväg och tvätta bilen och se över den i allmänt inför kvällens drabbningar..
Har ett litet mysko problem som kommer och går, hon går lite för fett när man gasar på hastigt.. Igår så skrämde jag kompisen när vi var ute och åkte på stan. Skulle ut ifrån en parkering och gasade på men det slutade med en eldkvast på ca halvmetern och en skaplig avgasknall.. Annars så brukar det bara bli små kvastar.. Återkommer med lite mer info imorrn.
Jo det gör det.. Tror att det har att göra med vädret som är nu.. För lamban beter sej lite bättre nu. Så förhoppningsvis så är det bara luftfuktigheten som spökar.. Blev en hel del roliga kommentarer på bilen igår.. Gick väl inte så bra mot Novan (oväntat)..
Haha nej nu är det nog slut på oflytet för iår.. Nu går hon ju som hon brukar.. Låter ju jobbigt att få upp dej i mina trakter.. Risk för att man inte får ha 200an kvar...