1963
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
MiXil: Börjar väl bli läge att göra en besiktning innan vintervilan nu??

terazzi: Jo det har jag märkt.. smile Kul att du tycker om bilderna.. BIlderna kan du få låna men bilen tror jag inte på...

Nu är det spikat att jag får hem nya projektet ikväll.. Så höll ut.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
30 augusti 2007
Snygga bilder, blir det widebodykit nu.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Widebodykit är väl lite för extremt men något blir det nog i vinter.. Håller på och kollar runt lite efter något snyggt paket..

Skulle behöva en vinter på ca 1,5år för att hinna med allt som jag vill ha gjort på bilen...
Inte minst större plånbok.. smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
30 augusti 2007
håller med streckkoden, bodykitet jag länka är snyggt, men en sån grovt hög vinge är lite väl...blir nog rätt snyggt utan vinge big_smile

Edit: Jäkligt snyggt med dekalerna på huven!!! Svinsjysst asså
Senast redigerat av Tokyo-drift (30 augusti 2007)

Ableton Live

2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Målet med bilen är ju att det ska vara stilrent.. Har sett tillräkligt många skräck exempel på alu vingar som är högre än bilen m.m... Tycker inte det är snyggt..

Så blir det lite köpeplast i vinter så kommer det inte bli något extremt, utan stilrent..
Blir kanske en "wangan" vinge, eller så kör jag utan vinge. Gillar stuket utan vinge..
Tanken är att chefen ska ta sej i kragen och beställa dekaler så vi kan dekaltrimma fler bilar..
Hade tänkt använda huven till att visa vilka firmor som har hjälpt till med bygget.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 augusti 2007
Det såg ut att vara en stor skarv mellan huv och kaross när du bytte till kolfiberhuven. Är det så eller luras man av bilderna? hmm

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

2 655 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Jo det stämmer.. Blev en liten skarv mellan huv och stötfångare.. Har justerat fram huven så mycket det bara går, får man den lite längre ner så tar grodögonen i..
Får justera till det med en ny fångare istället..

Sedan så höjde vi huven i bakkant, dels för att fjäderbensstaget skulle gå fritt och för att få lite D1 stuk på bilen.. smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 augusti 2007
Streckkoden skrev:
Jo det stämmer.. Blev en liten skarv mellan huv och stötfångare.. Har justerat fram huven så mycket det bara går, får man den lite längre ner så tar grodögonen i..
Får justera till det med en ny fångare istället..

Sedan så höjde vi huven i bakkant, dels för att fjäderbensstaget skulle gå fritt och för att få lite D1 stuk på bilen.. smile

Okej smile Klart man får anpassa lite andra delar så det blir bra också wink Lycka till med resten.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

586 Inlägg
30 augusti 2007
skulle det inte bli ännu cleanare om du lackerar ljusrampen (eller vad man skall kalla den) som sitter mellan huvudbakljusen? fast du får antagligen se till att lämna kvar glaset vid backljusen om den har sådana big_smile

Ableton Live

1 019 Inlägg
30 augusti 2007
Blev ju riktigt fint de där smile kolfiber e grymt !

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

811 Inlägg
30 augusti 2007
snyggt. Grymt coolt med huven. smile hoppas du hittar något schysst kit till bilen.

MadLamb Racing
372 Inlägg
30 augusti 2007
Har du fått hem det andra projektet nu då????????? vill se...och åka... wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Tokyo-drift: När det blir dags att byta bakljus så finns det bara ett alternativ: Koukiljus..
De passar kalasbra på 200an, är ju en originalpryl från Japan..

Davv3: Tackar.. Jo det blev riktigt fint, gillar när solen ligger på huven.. smile

Droors: Det blev riktigt bra.. Har hittat ett kitt som jag är lite sugen på men inget är spikat än..

MicrO: Jepp nu står nya projektet hemma, var och hämtade det igår.. Det lär dröja runt en månad innan du får åka med, är lite att göra på den.. Blir att plocka ur allt som följde med nu under helgen.. Hoppas på lite värme så man får ut och köra Nissan i helgen istället.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
31 augusti 2007
Ja det tycker jag absolut! Skulle vara kul att se allt arbete live, får ta och svänga förbi nån dag...

2 655 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Du får väl ta och svänga förbi nån dag när jag har bilen nytvättad.. smile
Så får man väl bjuda på en åktur i gamla pärlan..

2 655 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Idag så har det mest blivit tid till Asconan men jag hann även med att fixa till mina sleepy eyes igen.. Blev en felkoppling tidigare iår och sedan så har jag inte tagit mej tid att fixa till det..
Ikväll kommer det bli träffpremiär för 200an med nya huven, ska iväg och tvätta bilen och se över den i allmänt inför kvällens drabbningar..

Har ett litet mysko problem som kommer och går, hon går lite för fett när man gasar på hastigt.. Igår så skrämde jag kompisen när vi var ute och åkte på stan. Skulle ut ifrån en parkering och gasade på men det slutade med en eldkvast på ca halvmetern och en skaplig avgasknall.. Annars så brukar det bara bli små kvastar.. Återkommer med lite mer info imorrn.

586 Inlägg
2 september 2007
det låter skrämmande:P coolt, men skrämmande...

Ableton Live

2 655 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Jo det gör det.. Tror att det har att göra med vädret som är nu.. För lamban beter sej lite bättre nu. Så förhoppningsvis så är det bara luftfuktigheten som spökar..
Blev en hel del roliga kommentarer på bilen igår.. Gick väl inte så bra mot Novan (oväntat).. smile

terazzi
2 september 2007
alltså du får inte ha mer otur nu ju ffs tongue mer tur till dig big_smile
kommer dra mig mot dina trakter snart antagligen..

2 655 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Haha nej nu är det nog slut på oflytet för iår.. smile Nu går hon ju som hon brukar.. Låter ju jobbigt att få upp dej i mina trakter.. smile Risk för att man inte får ha 200an kvar...

Sök