2032
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
7 september 2007
Hoppas den arbetskamraten blev glad, och tur att det var ett så enkelt fel.

Lev livet, det kan ta slut fort

MadLamb Racing
210 Inlägg
7 september 2007
Fan vad skönt att det inte var något annat som spökade...

Rita 11:or är ju inte helt fel smile

2 655 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Jorå mecken har inte sagt något än.. Blir väl kanske någon kommentar om han inte skulle känna igen blocknyckeln.. smile

Det kändes ritkigt skönt igår kväll när allt funkade som det ska.. Tyvärr så vill det inte diffa när jag vill, blir billigare om de blåvita ovännerna skulle komma förbi.. Tänker inte utmana ödet mera iår så 18"arna åker på imorrn igen.. Nu ska det hålla för resten av månaden..

Fick ett samtal från Arash på PB-Z idag, han hade en Alu kylare för mycket.. Blir att besöka honom nästa vecka för att känna lite på den.. smile

2 655 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Nu så verkar inte mina silikonslangar allt för långt borta.. smile
Eftersom det börja närma sej att låsa in spargrisen för vintermassage inom kort så kommer nog bara silikonslangarna att monteras innan garagesäsongen börjar.
Med lite tur så har jag svar på om jag har hittat ett garage att hålla till i under veckan..

Sitter och drömsurfar lite på nätet, har kommit fram till att utöver alla projekt jag har ligger hemma, som inte har monterats än så ska jag beställa lite annat också, min önskeliste nu ser ut så här:

*Skyline spridare.
*Z32lmm.
*Steg 3 chip, har ett som är inne för identifiering.
*Autometer Ultra-Lite Oljetrycksmätare.
*Autometer bredbandslambda, smalbandslambdan hamnar i hyllan.
*Wastegate med högre grundtryck.

Listan kommer nog att bli längre under resans gång..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 september 2007
Skönt att de löste sig nu innan garage semestern  smile

Vill oxå ha ett garage, ska ju spackla och så nu sen blire lack sen ska lacken få stå och sega till sig ordentligt innan mercan får ut och rulla igen till sommarn smile

Men jag får säga lycka till dig och bilen nu under sesongsvilan, och hoppas allt meckande går bra!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Nu var det ett tag sen jag uppdaterade tråden..
Det kan bero på att jag inte råkat ut för några större problem.. smile
Efter lite eftertanke så tog jag bort mina "gatbilar.se" dekaler från sidorutorna, går ju inte att ha sånna när man hänger på garaget.. Kommer beställa nya garaget dekaler under vintern. Så det enda som finns kvar på sidorutorna är ett rött streck, från bes. vid Japmeet. Får gå loss med T-Röd eller något för att få bort strecket..

Just det, en sak har gått sönder.. Ett nät till framspoilern har lossnat, som tur var så lossnade nätet innåt mot oljekylaren så jag slipper snickra till ett nytt.. smile Sånna problem kan jag leva med..

Annars så väntar jag på besked om vintergarage fortfarande..

terazzi
14 september 2007
lycka till igen då säger jag smile

2 655 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Tackar... När skulle du upp i mina trakter?

2 655 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Fick en liten rolig sändning från Asien till firman idag.. Lite multimedia.. Då blev jag lite sugen på en dubbel din stereo.. Men samtidigt så ska delar av stereon rivas ur i vinter..
Kan vara skönt att få kolla på någon schysst film i väntan på bärgaren.

Vad tycker ni?

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 september 2007
såg å hörde en Honda S2000 iag.. fick ståpäls plus bånge.. satans bil å låta... wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Haha.. Jo de låter gudomligt över 6000rpm.. Måste nog erkänna att de låter skönare än min.. smile
Tyvärr så blev det inte mycket tid till Asconan idag. Fick reda på att det var garaget träff i Barkaby ikväll så det var bara att åka och byta bil och gnida lite på 200an istället.

Har hållit på och jagat vad som spökar med mina sleepy eyes men hittills har jag inte hittat något. Får bli en "fuling" till träffen, reläet ligger löst bredvid sockeln.. smile

Med lite tur så fastnar kanske bilen på bild under kvällen, hittar jag på några bilder hamnar de här förståss.

109 Inlägg
23 september 2007
det verkar flyta på bra nu, kul.
Hoppas det fortsätter med mycké updates.

Har själv införskaffat en ny bil så du får trimma lite mer nu, hehe smile
Lycka till

terazzi
23 september 2007
lycka till big_smile det tar lite längre tid än väntat..

501 Inlägg
24 september 2007
Streckkoden skrev:
Fick en liten rolig sändning från Asien till firman idag.. Lite multimedia.. Då blev jag lite sugen på en dubbel din stereo.. Men samtidigt så ska delar av stereon rivas ur i vinter..
Kan vara skönt att få kolla på någon schysst film i väntan på bärgaren.

Vad tycker ni?

Vadå, Flytta över dvd m.m till vinterbilen?

Det ska jag då göra iaf. en del av sakerna iaf. Det är ju till för att användas wink

OBS: Ironi

2 655 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
JoRiN: Jo det flyter på som det ska just nu.. Vore ju inte annat med det låga laddet jag åker med.. smile Updates kommer det bli lite glesare med på ett tag. Måste få iordning Asconan först. Men så fort det har löst sej med Asconan och garage till 200an så kommer det att uppdateras lite oftare.

teazzi: Okej, då kanske jag hinner få fart på bilen med.. smile

Wee: Blir lite svårt med en dubbel din spelare i Asconan.. Men jag ska ta en funderare på hur mycket av grejerna som ska få sitta kvar till våren..

27 Inlägg
24 september 2007
ojsh, hoppas allt går bra för dig!

2 655 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Har en fundering på att beställa hem en ny wastegateklocka med högre  grundtryck redan i höst.. Kan ju vara kul med en riktig resa innan vintervilan.. smile

2 655 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Efter ett litet snack med chefen idag så blev valet lite lättare när det gäller dubbel-din stereon. Vi säljer små fina kameror, som det gick att ansluta till någon form av usb minne. Har inte alla detaljer om det än men är det så pass bra så kan man ju montera nån kamera inne bilen så folket får uppleva hur jag har det i väntan på bärgare.. smile

Blev riktigt sugen på att åka ner till Gelleråsen på årets sista banträff här i mitten av oktober. Hänger lite på vädret. Men det börjar bli lite akut med garage just nu. Blir att lägga i överväxeln och få lite besked på den fronten..

terazzi
27 september 2007
hehe vadå,säg inte att den inte funkar nu igen?
hoppas du hittar garage smile

lite OT men ska kolla på en imorrn kanske wink

2 655 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Nej då nu så går hon nästan som hon ska.. Ska kasta pysventilen åt ..... Innan jag spikar sönder motorn..
Jag hoppas att det inte blir någon mer resa på bärgare på ett bra tag. Borde ha löst alla problem på ett tag.
Målet är väl att kunna bjuda på lite fin underhållning under nästa sommar..

Terazzi: Håller tummarna att bilen motsvarar dina förväntningar.. Är riktigt roliga bilar när allt lirar som det ska.

Sök