1857
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
MixiL: Nej det är väl en underdrift? Med min vanliga "tur" så har väl någon ventil eller annat gått också..
Tänker inte röra bilen idag, utan under nästa vecka så börjar jag att riva toppen.

Får se hur länge till jag har kvar bilen, har börjat lessna på att lägga ut en massa pengar utan att bilen rör på sej ordentligt..

1 639 Inlägg
11 maj 2008
Köp en ST205 de håller att trimma... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

2 655 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
mrcelica: Det kanske de gör...

Är lite sugen på att jaga reda på en bil med vinkelmotor..

MadLamb Racing
372 Inlägg
11 maj 2008
köp dig en evo 3 nu!!!!! cool

"De är polerat!"

terazzi
11 maj 2008
fyfan sikken otur du har alltid sad fan lider med dig,d verkade ju som du hade en uppgång smile hoppas det löser sig men ja håller ändå med micro tongue big_smile evo wink big_smile

2 655 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
MicrO: Jo det kommer bli en Evo, har ju ett bra tag kvar tills 30års krisen. Köper jänk då istället, vill ju ha en bil med väghållning också.. smile

terazzi: Jo bilen gick skapligt i en kväll innan den sa upp sej.. Men nu har jag lessnat på 200an, det är en grymt rolig bil mellan rasen.. smile Men en Evo är nog betydligt roligare.
Ska ringa till reg. besiktningen under veckan och fråga lite, det är bara en tidsfråga innan jag åker över till England och hämtar hem en Evo..

Men i veckan ska toppen rivas och med lite nervositet så ska skadorna inspekteras..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 maj 2008
Usch fyfan så tråkigt sad

Hoppas toppen klarade sig nu! håller tummarna!
Kämpa på!
MVH Kim

2 655 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
kimpan: Jo jag har ju haft roligare...  Låter bra att du håller tummarna, men med min vanliga flax så har något mer gått sönder också..

Bilder kommer under veckan, får se när jag kan få in bilen på verkstan..

623 Inlägg
11 maj 2008
Köp dig en Evo.3a så har du en rolig å trimmtålig bil big_smile

nismo

131 Inlägg
11 maj 2008
Fy fan villken otur du har asså sad

2 655 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
SilverEye: Det är på G.. Ska fixa till motorn efter det senaste raset, sen åker jag över till England och hämtar hem en Evo 3a..

Jonte-S: Jo det kan man säga, har alltid varit något som strulat i början av säsongen..

Med lite tur så kanske jag får in bilen på verkstan ikväll, så jag kan börja demontera toppen.

623 Inlägg
12 maj 2008
läste om raset tråkigt... Du kommer inte bli missnöjd big_smile men va ska du göra me din 200.a då?

nismo

2 655 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
SilverEye: Jag har blivit van med ras vid det här laget.. 200an ska fixas till så den rullar, dock med 5Psi i laddtryck. Sen så ska den säljas.

Fick coiloversen precis, de skickades i fredags, så leveranstiden ska man ju inte klaga på.. Ser riktigt bra ut när de ligger i kartongen. Synd att man inte har en bil som rullar för egen maskin.. sad

Bilder på coiloversen kommer senare ikväll, ser ut som jag kommer in med bilen på verkstan ikväll så då ska det rivas topp också..

MadLamb Racing
210 Inlägg
12 maj 2008
Körde du med originalpackning till toppen?

2 655 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
MixiL: Jo det var en original packning.. Ska börja riva toppen ikväll, just nu så sitter jag och klämmer på coiloversen.. smile

Vet inte om jag orkar få den toppen ikväll, hänger lite på hur mycket som strular.. Men toppen ska in för provtryckning och besiktning igen innan veckan är slut.

51 Inlägg
12 maj 2008
tycker bra synd om dig. åkte förbi dig när du stod på vägkanten längs motorvägen... riktig otur. sen på vägen från v-ås till enkping stod du fortfarande kvar tongue typ 1 timme senare. sen mötte vi dig på 55:an när du blev bogserad, precis innan enköping från uppsala hållet. kan inte mer än önska dig lycka till med evo köpet, jävlar sicka bilar på att gå big_smile ..

2 655 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Dewaked: Nissan tiden har mest varit kantad av strul, både mindre och större strul.. Enköpingsbärgaren gjorde ju inte saken bättre av att inte dyka upp, inte ringde han heller.. Så i Enköping tänker jag inte köra sönder bilen igen..

Det ska bli kul och pröva på Evo, har bara åkt med i en Evo 2 lite snabbt, då rörde det på sej.. smile

Nu är det mesta "lätta delarna" demonterade, ska försöka lossa på hela insuget, är duktigt trångt med alla bultar men jag tror det blir smidigast så.. Krisar det så har vi en skinnsoffa på firman.. smile
Det lilla jag har vågat kolla under huven så är det ovanligt rent runt downpipen, så förmodligen så har packningen gått mellan 3 och 4ans cylinder. Men det lär visa sej lite senare.

Funderar nästan på att bära upp kartongen med coiloversen på verkstan som en liten extra sporre..
Senast redigerat av Streckkoden (12 maj 2008)

2 655 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Nu så är topplockspackningen borta. Toppen sitter fortfarande kvar, någonting som vi missat att skruva den. Tålamodet tog slut så det som sitter kvar får sitta tills imorrn..

Packningen har läckt på 4ans cylinder, ett litet men tillräckligt hål.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/343542_b9rn0h.jpg

Nu ska jag in i duschen och försöka bli av med all smuts.. Mer bilder kommer under morgondagen..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 maj 2008
Streckkoden skrev:
Nu så är topplockspackningen borta. Toppen sitter fortfarande kvar, någonting som vi missat att skruva den. Tålamodet tog slut så det som sitter kvar får sitta tills imorrn..

Packningen har läckt på 4ans cylinder, ett litet men tillräckligt hål.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/343542_b9rn0h.jpg

Nu ska jag in i duschen och försöka bli av med all smuts.. Mer bilder kommer under morgondagen..

Fyfan så surt hmm hoppas verkligen att allt hållt sig nu.. för vill verkligen se bilen i sommar, annars får du ropa till om du behöver meck hjälp någon gång i sommar då man trodligen plockat lappen med så man kan kika förbi smile

Kämpa på!
Mvh Kim

Nissan-freak
631 Inlägg
12 maj 2008
Du skulle ha sett mitt hål på packningen, där snackar vi hål ;p

Hoppas du löser detta, och om du behöver cometic packningen kan jag kanske fixa de till dig smile

Mvh Robin

Sök