1986
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Ikväll så vart det ingen lyft ledig på verkstan, så istället för montering av krängningshämmare så blir det att skruva fast oljekylaren mellan ICn och kylaren, dels för att det inte dammar lika mycket där samt att få korta ner slangdragningen. Vid nästa oljebyte så ska jag tillverka nya stålomspunna slangar. Dels blir det bättre/säkrare och sen så är det snyggare med stålomspunnet.

Ska koppla in termokontaktet och koppla in sändarna till coiloversen över en av alla brytare jag har i kupen.
Sen så blir det hem och ta en kall öl på verandan och kolla ut över sjön hemma.. Har slitit tillräckligt på ett tag nu.. smile

2 655 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Var ett tag sen jag uppdaterade tråden..

Igår så blev det ett besök hos tandläkaren, en visdoms tand som bråkade (kanske finns hopp om att jag blir lite visar ändå...) Men en stund i tandläkarstolen gjorde nog susen, har inte lika ont idag..
Så igår blev det inget skruvande alls..

Idag däremot så har det hänt lite.. Casterstagen fram, värre krängningshämmare fram, original fjäderbenen fram monterades. Sen så gjordes en grovjustering av hjulvinklarna.
När vi inledde mätningarna hade 5-5,5 graders negativ camber ibak.. roll

När cambern stod rätt i bak så visade det sej att toe stagen ibak var för långa, det gick inte att få till rätt toe vinkel. Det kommer lösa sej i svarven så fort tillfälle ges.

Inte nog med det så besannades mina värsta farhågor, kylaren har gett upp..
Den läcker från plasten upptill.. Så det blir inget åka av innan en alukylare sitter monterad..
Får se hur lång tid det tar innan en sån sitter på plats..

MadLamb Racing
372 Inlägg
31 maj 2008
när allting löst sig så kommer det alltid nya problem! tråkigt!... hoppas att d sitter en alukylare där snart..wink

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
31 maj 2008
Bättre att du upptäckte det nu än på Japmeet big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 maj 2008
Tråkigt att grejerna ska jäklas med dig hmm dock så ska du ha en stor applåd! du kämpar på än och det blir grymt bra! smile

Hoppas du finner alu kylaren du önskar dig och får tid i svarven snart smile
Mvh Kim

2 655 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
MicrO: Det var nästan beräknat att kylarn skulle säga upp sej i samband med raset.. 

MixiL: Jo det är ju tur det, hade inte varit kul om kylaren hade gått under första passet nere på Japmeet, då hade inte varit lika kul..

kimpan: Det är ju synonymt med mitt 200a ägande, att saker och ting ska strula.. Men det är bara att ta nya tag och komma igen med nya bättre grejer där det har gått sönder..
Blir nog under veckan som vi får upp stagen i svarven och kan svarva ner stagen lite så toe vinkeln stämmer..
Ska snacka lite med PBZ på måndag och se hur långt bort en alu kylare ligger..

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 juni 2008
Tror din framtida alu kylare ligger i Japan och väntar på dig. Men trist med alla motgångar.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
darkwizard: Det tror inte jag.. Den ligger i England.. Det går fortare att få hem en kylare från England än Japan.. Blir någon krona dyrare men det kan det vara värt.

Idag så ska oljan bytas, oljekylaren ska kopplas in. Sen så blir det nog lite annat smått och gott som ska fixas.. Tar med mej kameran idag så kanske jag kan bjuda på lite nya bilder igen..

2 655 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Halvtidsrapport.

Har hunnit med att blästra och måla original toe stagen i bak, de ligger och torkar nu. De ska monteras under tiden det tar att modifiera mina nya ställbara..
Sen så har slangarna till oljekylaren dragits och ny fin Mobil 1 5W-50 olja har slagits i motorn igen.

Imorgon ska det jagas kylare med blåslampa, det är inte mycket som kylaren läcker men jag vill inte åka runt med en kylare som inte är helt 100a..
Med lite tur så har jag en kylare hemma innan helgen, för på lördag så ska bilfan ställas ut på SCF..

MadLamb Racing
372 Inlägg
1 juni 2008
kommer ner på lunchen å kikar lite på lördan.. jobbar ju hela nästa helg...sad

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Det var ju synd.. Men då har jag ju något att se fram mot.. smile
Får jaga reda på någon frivillig som sällskap under utställningen på lördag.

Har lyckats fått kylaren tät, investerade i en stor förpackning med ingefära, då håller kylaren tätt, dock så är det bara en temporär lösning, en alukylare ska beställas oavsett..
Men som det ser ut nu så kan jag ta mej upp till Plantagen ikväll.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 juni 2008
har du hittat på någon alukylare??

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Det blir att beställa från apex, så fort lönen/återbäringen kommer..

PBZ fick bara tag på PWR kylare, jag skulle få ge 8500kr en till 200an, det känns inte direkt lockande..
Ikväll blir det lite mera skruvande, tändningen ska justeras..

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 juni 2008
kanske är läge att fixa den kanske...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Idag så blev det bara att vi ställde tändningen, orken/motivationen är inte på topp just nu..

Temporärlagningen med ingefära verkar funka bra, så jag håller tummarna på att kylarn håller tätt tills jag fått hem nya kylaren.

2 655 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Äntligen så kom återbäringen in på kontot.. Fick tillbaka 15000kr.. smile

Så nu har jag beställt alu kylare från apex, spacers, stolsunderede och hjulmuttrar från Driftworks.
Med lite tur så har jag och göra under nästa vecka/helg.. smile

Kylaren verkar hålla tätt även idag. Blir nog lagom kul att göra rent kylsystemet från ingefäran sen.. Men det är smällar man får ta..

Ikväll blir det Ulva och titta på lite gamla bilar..

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 juni 2008
samma som jag då.. fast jag ska tattooa mig istället... wink

"De är polerat!"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 juni 2008
Fan va nice att det inte läcker smile
Men bättre me en ny kylare wink hehe

Shysst me återbäring och me lite beställning, hoppas allt går bra me frakt osv så får man se bilen i sommar sen smile

Mvh Kim

2 655 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jepp, satt lika fint som inflamationen bak i truten... smile

kimpan: Jo alukylaren kommer bli riktigt bra, dels så kyler den bättre och sen så är den vackrare att titta på.. smile
Funderar nästan på att beställa lite mera grejer, så jag har något att göra framöver.. smile

Imorgon blir det att skruva ihop inredningen i bak, ska försöka få stil på mittkonsolen med. Sen får vi se vad jag hinner med.. Kameran åker med iaf.

MadLamb Racing
372 Inlägg
4 juni 2008
har du beställt d ännu??? cool

"De är polerat!"

Sök