1893
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Nej det har jag inte, väntar på fraktpriser..  Är lite sugen på steg 3 konvertering, får se hur det slutar... smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
4 juni 2008
haha.. nu börjas d.. du skulle ju vänta med att trimma mera.. hur blir d med utsidan då..wink

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
4 juni 2008
No Show - All Go big_smile

2 655 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Du vet ju att jag har svårt att låta bli.. smile Det lär dröja ett tag innan utsidan är som jag vill ha den. Vill inte ha en bil som ser ut att vara snabb och i själva verket så rör den inte på sej.

MixiL: Maybe, har ju en viss person som skulle ruppa om mej. Så då är det väl bara att förbereda sej.

Vet en kille som inte kommer gilla steg 3 köpet, får väl sova på firman ett tag.. smile

Fick mejl från Apex idag, då är min kylare restad... sad Får se om jag kan få tag i en annan kylare lite snabbt istället..

2 655 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Nu så har jag styrt upp en ny kylare från England, får hoppas att allt löser sej med Apex, de skulle skicka mina andra grejer istället. De som jag beställde som utfyllnad.. smile Men men, så är det att vara 200a ägare. Det får inte gå smidigt speciellt ofta..

I övrigt så håller jag på och försöker få ordning på bilen till lördagens utställning, skulle skruva fast panelen till killswitcharna ikväll. Gick inte speciellt bra, plasten sprack..
Ska jaga en rostfri plåt eller liknande imorrn så det blir stil på grejerna.

2 655 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Nu så ska bilen skruvas ihop inför lördagens utställning.

Imorgon blir det en heldag på verkstan (ovanligt??), bilen ska vaxas upp, alla paneler i bak ska ihop och en massa annat smått som jag har skjutit upp lite för länge.. smile

Nu så ligger alla mina grejer från England på flygplatsen i väntan på att få komma fram till en otålig kille i Uppsala..
Fick även tag på 2mm aluminiumplåt, klippta i rätt mått idag, ett stort tack till Björn på Anton Johanssons rostfria..
Så nu blir det högglanspolerad plåt till strömbrytarna, det lär hålla ett bra tag.

Får ställa kameran på laddning inatt så jag kan bjuda på lite bilder imorgon..

MadLamb Racing
372 Inlägg
5 juni 2008
fan va nice.. vad vart d för kylare då?

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jodå, risken finns att jag behöver en uppsättning nävar någon kväll nästa vecka.. smile Det blidde en hel alukylare med 50mm cellpaket, det blingar till under huven och bör defenitivt hålla bättre än originalkylarn..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 juni 2008
Låter jävligt nice, dock så är man i montorp i helgen så ingen Nissan får Kim se sad
Men hoppas på fler träffar i sommar som du kommer visa upp bilen på!

Lycka till och va försiktig me pärlan nu! smile
Mvh Kim

2 655 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
kimpan: Det låter ju kul, självklart så blir det några fler träffar som bilen kommer stå utsälld på, annars så blir det ju Plantagen på söndagarna..

Ska försöka vara försiktig med bilen, har en massa att göra nu, det blir ju inte mindre att göra nästa vecka.. smile

2 655 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Halvtidsrapport:

Bilen har fått sej ett lager med nytt fräscht Meguiars vax, stått och gnidit som en tok... smile
Hjulhusen fram är delvis målade i svart.
Alla bromsok får en ny omgång med färg, spåren efter förra Japmeet försvinner nu.. sad
Konsolen vid radion håller jag på och slipar klar till lack.. Ska beställa en ny i kolfiber inom kort, passar bättre i bilen.

Nu återstår sista lagret färg på oken, lite färg på konsolen och en dammsugning sen så är jag klar för idag.

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 juni 2008
slit inte ihjäl dig ikväll...smile hoppas att d går bra iaf... kanske kommer en sväng på lunchen å kikar lite...smile du lär komma över å köra lite Race Driver Grid.. helt sjukt roligt spel..cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Det gjorde jag nästan, lessnade totalt på radiokonsollen, plasten reagerar med grund/lacken.. Men lite färg blev det så jag har en komplett inredning till idag.. Det tycker jag, så vi kan styra upp lite testspelande.. smile

Nu så är bilen klar för att rullas över till Micro för utsätllningen, ska åka in och hämta bilen inom kort.
Som jag skrev i början så strulade radiokonsollen men som tur är så finns det nya fina i kolfiber att beställa.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
8 juni 2008
kul att du ställde ut.. men inge pris...sad

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jo det var kul och ställa ut.. Hade inte förväntat mej något pris, inte iår.. smile

Det lutar åt att jag ställer ut nästa helg med, på EDPS i Strängnäs/Malmby. Ska ju ändå dit och titta, då kan man ju ställa ut med..

MadLamb Racing
372 Inlägg
8 juni 2008
när drar vi på lördan??

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Tror vi ska vara nere vid 9 rycket.. Får ta och kolla och återkomma..

Just nu så har kylaren kommit till arlanda, ligger och väntar på att köras ut till mej imorgon.. Jippi:: smile
Då har ju jag morgondagen räddad.

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
8 juni 2008
haha, ne man kan la inte vina jämt streckis:D Men det kommer nog väldigt snart skall du se:P

På tal om ingenting så har jag nu fått reda på att plasmamätarna, som Pimpalot här på forumet köpt in till mig, nu är i landet big_smile kanske får dom snart. Vem vet, det kanske är tufft. Blåa då givetvis (plasma:P).

Inget för dig eller? skulle nog bli fint, fast om det passar in på resten av bilen vettefan.

Ableton Live

2 655 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Qwaffe: Nej det kan man ju inte.. smile Men till nästa säsong så kommer det nog gå lite bättre, om allt går som planerat.. smile

Har ju redan vita mätartavlor monterade i bilen, ser riktigt bra ut, plasmatavlorna lyser väl lite coolare men det kan jag leva utan.

Har fått ett paket idag, väntar på 2st till.. Kylaren borde komma idag.

MadLamb Racing
372 Inlägg
9 juni 2008
fan va nice...smile var d för spännande då?

"De är polerat!"

Sök