1510
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
terazzi: Det är lugnt det. Bromsarna ska på ikväll. Bilder kommer troligtvis imorgon, risken är överhängande att det blir sent ikväll.. smile

kimpan: Det är guld värt, går betydligt snabbare när gubben sätter igång vid svarven. Jo det ska bli riktigt kul och få snacka lite skit vid Plantagen.. smile

Qwaffe: Den som väntar på något gott.....

Tecman: Försöker hålla tempot uppe.. Blev ju inte så himla mycket skruvande i vintras.. Du får försöka ta dej ner till Japmeet i sommar, då kommer Nissen att piskas ordentligt på bana... smile

2 117 Inlägg
12 juni 2008
Nu har du verkligen börjat bli riktigt seriös med bygget. Inget snack om saken. Bravo grabben! big_smile

2 655 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
shogun: Tackar.. Sånt är alltid kul att höra, speciellt från dej.. smile Jo när grejerna börjar hålla lite så jag kan lägga pengarna på alla roliga delar så blir det genast skojjigare att åka Nisse..

MadLamb Racing
372 Inlägg
12 juni 2008
fett nice...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Ikväll så blev det bara montering av coiloversen fram, fick ordning på spacerplattorna och centreringringarna igår. Hade tänkt monterat bromsarna med men jag hade lagt ena "bromsoksspacern" på ett väldigt bra ställe.. Efter mycket letande så hittade jag på den, då var det försent för att börja riva den bromsarna..

Åker ner till Strängnäs/Flen imorgon kväll, då ska bromsarna monteras. På lördag kommer jag att finnas på EDPS på Malmby, på utställnings området bara.. smile

2 655 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Idag så har jag varit och ställt ut bilen nere på Malmby flygfält. Skulle ner och kolla på EDPS så då kunde jag ju passa på och ställa ut bilen också. Det vart en riktigt lyckad dag, blev framröstad som 1 av 5 "Runners Up". Så det blidde en pokal med sej hem.. smile

Hela helgen har varit ett äventyr, på väg ner till Strängnäs igår så höll vi inte på och komma längre än till Hjulsta bron, åkte på stans överstyrning/vattenplaning. Som tur var så lyckades jag styra upp det ofrivilliga bredstället. För en gångs skull så var jag glad över broöppning, så vi kunde få ner pulsen lite.. smile

Lagom när vi står i kön så kommer jag på att jag har beläggen liggandes kvar på firman, allt annat hade jag fått med mej i bilen.. Det blir att byta bromsar imorgon istället.

Väntar på lite bilder från MicrO, så fort jag fått dem så läger jag upp dem här..

1 752 Inlägg
14 juni 2008
Grattis till pokalen då! smile Tur att du lyckades o rädda upp sladden med! Hade ju vart förjävla tråkigt om du körde i nån stans..wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

2 655 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken: Tackar.. Var riktigt kul med en pokal.. smile Jo det var lite nära en Civic eller åkern.. Kanske hade varit billigast att lägga bilen ute på åkern, dock inte roligast.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
14 juni 2008
Kanske dags för nya däck bak, eller regnade det så mycket idag.

Men va trevligt att du tog en pokal.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
darkwizard: Det var rätt så blött i kurvan efter.. Har faktiskt bra med mönster kvar i bak.. Kommer räcka hela säsongen hoppas jag, lite osäker på vad de tycker om att piskas på Mantorp 2 dagar bara.. smile

Snart så ska jag röra mej in mot verkstan och montera stora bromsarna, som har legat i 1,5 år... smile

2 655 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
I väntan på "MicrO´s" bilder från gårdagen så lägger jag upp 2st bilder som "Talvis" har tagit från gårdagens event.

Håller på och bättrar på putsen lite.. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/374330_f8gxbn.jpg

Snygg huvöppnare va?? Farbror hade en HX-58a låg hemma, passade på och låna den.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/374334_gw35rs.jpg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Fyfan va man blev skraj när man lästa att du fått överstyrning/vattenplaning.. jävla tur att du fixade den så man fårse en hel bil i sommar.. smile

Du är inget annat är värd den pokalen! du har gjort ett underbart jobb och du kämpar på smile
Bra fin den är nu alltså big_smile

Snygg huvöppnare me wink

Vi ses sen i sommar, snart dax för besiktning smile
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (15 juni 2008)

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
15 juni 2008
Grattis till bucklan! big_smile Tur att det inte blev krock iaf:P

Ableton Live

2 655 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
kimpan: Jo det var lite turligt.. smile Tackar jo det är känns bra att få lite valuta för alla sena kvällar på verkstan.. Får ta och önska lycka till på besiktningen då.. smile

Qwaffe: Tackar..

Igår åkte bromsarna på bilen, snacka om märkbar skillnad.. smile Bilder kommer nog under kvällen.

MadLamb Racing
372 Inlägg
16 juni 2008
skillnad.. va fan jag har ont i njuren å magen efter norrhällby vägen...men roligt var d! wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Ber om ursäkt, ska försöka fixa Corbeaustol, 5punktsbälte och njurbälte till Japmeet.. smile Kan hålla med till fullo, grymt kul.. smile

Ska försöka hitta på kameran så jag kan lägga upp lite bilder på bromsarna monterade..

2 655 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Har fortfarande inte fått tag i kameran.. Dock så kan jag tala om att det är grymt kul och smiska bilfan på krokiga vägar.. Ställer på coiloversen efter hur tuff man är och sen bär det iväg.. smile

Har inlett ett nytt försök att rädda radiosargen, den här gången ser det lovande ut så här långt. Ska nog ge mej på lite finspackel för att få igen de sista små hålen..

Sen så är banfälgarna under lackning med.. Vad det blev för färg får ni se på Japmeet..

MadLamb Racing
210 Inlägg
20 juni 2008
jag gissar på rosa wink

2 655 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
MixiL: Du anar inte hur nära du är.. smile

Igår så började bilen att bluddra så fort laddet kom, misstänker att det är stiften som är på g.. Antar att Iridiumstift inte tycker om att gå i glykol.. sad Misstänker att packningsraset tog musten ur stiften.

Ska ta och riva ur stiften och kolla hur de ser ut. Kommer beställa hem en uppsättning hårdare Iridium stift idag. För säkerhets skull.

Sen så ska krängningshämmaren bak på plats, har ett litet oljeläckage också som måste lokaliseras, misstänker att det är trågpackningen. Det får ju inte droppa om bilen om jag ska ut på Japmeet..
Återkommer med besked så fort jag fått upp bilen på en lyft..

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
23 juni 2008
HX 58:an ska in i 200:an sen va? big_smile

Allt för den där jävla hatten!

Sök