1605
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
THEBADGUY: Njae.. Får nog ta och modda hjulhuset först.. Är inte ett stort fan av ketchup.nu smile
Hellre lägre effekt men ett skönt register än en massa toppeffekt..

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
23 juni 2008
ähh...tråkmåns där! tongue. wink

Men ja, ett roligare register är alltid att föredra smile.

Allt för den där jävla hatten!

2 655 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
THEBADGUY: Jo ibland så kan jag vara lite tråkig.. smile Visst schysst effekt i all ära men inte en HX-58a på en 1,8L motor.. smile

Har fått den 2 av stiften nu och de ser lite suspekta ut. Blir att beställa hem en uppsättning nya Iridium stift imorrn..

2 655 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Nu så är stiften bytta, klev upp ett steg i värmeskalan. Testar med vanliga stift för att se så att det inte var något mera som gått sönder. Det verkar funka som det ska så i veckan ska nya hårdare Denso Iridium stift beställas och monteras.

Får tillgång till lyft imorgon så då ska krängare och originalstag monteras i bakvagnen. Sen så är det bara att beställa nya bakdäck också, när jag ändå håller på.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
24 juni 2008
hur går d för dig? fick höra att ni får experthjälp hemma på lördag...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jodå det går riktigt bra faktiskt.. Har fått tillbaka tension rodsen (original) ihop om att få ordning på toe vinklarna bak. Den bakre krängaren var riktigt smidig att byta (högoddsare).

Imorrn ska hjulvinklarna ses över. Ska försöka hinna med att lägga lite färg på de 3 sista banfälgarna.
Sen så är det nya däck och ett stolsfäste till dej sen så ska jag vara klar för Japmeet och ev. årets andra ras.

MadLamb Racing
372 Inlägg
25 juni 2008
äntligen får jag sitta still...wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Idag så har 200an varit inne för en 4hjulsinställning igen. Den här gången blev det riktigt gjort.

Måste styra upp justerbara toestag ibak, har börjat närma mej gränsen vad originalstaget tillåter nu..
Så till hösten så blir det nog en till justering.
Får ta och tacka Rickard på R-Center för ett klockrent jobb.

När jag ändå håller på och tackar folk så kan jag tacka Håkan på  Biltrivsel, för det extra bra priset på mina nya Denso Iridiumstift. Nu sved inte toppraset lika mkt..

Imorgon ska jag lacka klart de 2 sista banfälgarna samt gå över bilen en gång till inför Japmeet..

2 655 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Nu så är lönen spenderad.... smile

Har beställt nya bakdäck, med mönster på hela slitbanan, Ferodo DS belägg (vill inte chansa på att beläggena som sitter på klarar av 20 minuter på Mantorp), ny motorolja och en oljetrycksmätare.

Mätaren blev inte en Autometer men den får duga tillsvidare. Kan vara bra att ha koll på trycket när man pressar bilen.

Så imorgon är det julafton, Iridiumstift och alla dessa delar bör komma. Däcken får jag nog nästa vecka är jag rädd för.

2 655 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Nu så sitter en uppsättning nya hårdare Ferodo belägg monterade ifram.
Var lite orolig att jag inte skulle ha speciellt bra bromsverkan när beläggen är kalla men det lilla jag har testat under inkörningen så är det en markant skillnad mot "original". Så de vanliga beläggen läggs på hyllan istället.

Ikväll ska det meckas Opel, utgår från att något händer med 200an på Japmeet.. Undra om det är befogat, med min flyt?? smile

terazzi
26 juni 2008
Fan vad man missat ^^ påminn mig broder smile hörde det med planingen.. sad tur d gick bra.. vart tog bromsbilderna vägen? wink
Lycka till nu big_smile bra du fixat nya belägg o bra stift big_smile nu jävlar ska d gå vägen smile
E man fortfarande ensam om o veta om det med U? du vet vad jag menar hoppas ja tongue big_smile haha

2 655 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
terazzi: Ber om ursäkt dels för uppdateringen och dels för bilderna. Har inte orkat leta efter kameran. Ska försöka styra upp en kamera inom kort och fixa lite bilder.
Får se hur det går, är grymt sugen på att boka en ny bänkningstid på Japmeet, med en fullt fungerande turbo den här gången.

Nej nu ska jag jaga gnista i Asconan.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 juni 2008
Låter ävligt niice smile
Dock vill vi se bilder.. tongue

Så nu får du ta fram din estetiska sida och fotta lite.. wink

Hoppas du finner gnistan nu! smile

Mvh Kim

terazzi
26 juni 2008
Streckkoden skrev:
terazzi: Ber om ursäkt dels för uppdateringen och dels för bilderna. Har inte orkat leta efter kameran. Ska försöka styra upp en kamera inom kort och fixa lite bilder.
Får se hur det går, är grymt sugen på att boka en ny bänkningstid på Japmeet, med en fullt fungerande turbo den här gången.

Nej nu ska jag jaga gnista i Asconan.

hehe inget o be om ursäkt för smile du jobbar som satan ju wink ingen fara!!
jasså vad för turbo ska du ha då?
lycka till smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
28 juni 2008
skönt att boende för japmeet är klart.. hade inte sovit i tält...sad

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jo jag kom på att det är riktigt skönt med en dusch efter en dags körning på bana.

Nästa vecka så ska jag montera musse pigg mätarhållaren. I första hålet ska oljetrycksmätaren sitta, i det andra ska en lampa sitta. Lampan ska tändas så fort oljetrycket börjar sjunka. Är inte alltid som man hinner med att läsa av alla instrument så då blir det en extra säkerhet.
Sen så ska det slås i ny motorolja.
Stolsfäste till passagerarsidan ska tillverkas.
Verktyg och varningstriangel ska stoppas i bilen.
Lacka de 2 sista fälgarna som inte är lackade.

Sen så är jag nog klar för Japmeet.. smile Har nog räddat första halvan av nästa vecka är jag rädd för.. smile

2 117 Inlägg
28 juni 2008
Jag tar med mig hjälmen...bara för att lol
Ps. Har för mig att det finns dusch i speakerhuset vid målrakan.

2 655 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
shogun: Det är rätt det.. Skulle det krisa så för man väl ta med sej tvålen när man tvättar bilen?? smile 2 flugor på smällen direkt.. smile

2 117 Inlägg
28 juni 2008
Sitter gärna med lite på en tur under lugna varvet när man får vara två i bilen. Känna av lite chassie och motor om det är ok med dig? Kanske kan komma med några dumma rekommendationer eller något? wink

2 655 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
shogun: Det ska vi nog styra upp.. Alltid kul med lite synpunkter och föslag från mr. S13.. smile
Ska bli riktigt kul och få snacka lite och kanske få några tips på vägen.

Sök