2405
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

109 Inlägg
3 maj 2007
#141
Streckkoden skrev:
Kommer även att ha en 17A helautomatiskt laddare sitta i bilen. Den kommer att vara på under tiden som bilen inte används, så batterierna kommer inte ta så mycket stryk.
Men det kommer att ta tid innan batterierna och allt annat i skuffen är tillverkat och monterat.

jo för det kommer väl bli ganska proppat i bagaget i din bil, för det bagaget är väl inte det största?
Senast redigerat av JoRiN (3 maj 2007)


2 655 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#142
Jo skuffen hör ju inte till de största, men jag tror att det ska gå och bygga så det finns lite plats kvar "där bak".

Nu är kabeldragningen på passagerarsidan klar, så imorgon så skruvas lite paneler och stolen tillbaka igen. Har en kabel kvar att dra från skuffen till motorn men nu har jag slut på nylonstrumpa. Hoppas att jag får lite påfyllning av det imorgon. Sen så kan jag börja skruva fast panelerna och stereon.
Kommer att vara ett skatbo under mattan i skuffen nu i någon vecka, fram tills att ljudbygget drar igång.

Snackade lite med grabbarna på Uppsala Lackcenter idag och luckan min ska vara klar till början av nästa vecka. När den är monterad så är det i stort sett "bara" att besiktiga bilen.

109 Inlägg
3 maj 2007
#143
Streckkoden skrev:
När den är monterad så är det i stort sett "bara" att besiktiga bilen.

Låter väl inte helt fel, hehe tongue


2 655 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#144
Äntligen är kabeldragningen i kupén klar. Så idag ska stolarna och panelerna skruvas tillbaka. Sedan så ska batteriet i skuffen monteras, så risken finns att Alpine huvudenheten monteras idag med. smile
Är inte helt klar med larmet, pga lite strul med magnetkontakter och en c-låsmotor men det kommer att lösa sej på måndag.
Baslådan och slutstegen monteras efter jag fått hem bakluckan. Blir lättare att skruva fast den innan man ska brottas med baslådan.

203 Inlägg
6 maj 2007
#145
Är väldigt intresserad av att höra hur du gör med bakluckan, skall ju göra samma sak själv snart. Jag funderade först på att klippa till plåtbitar och punktsvetsa underifrån för att sedan glasfiberspackla ut det som behövs. Fast problemet finns ju då att man inte kommer åt under för alla hålen. Men så som du gör, svetsar på ovansidan, hur blir det då, det kommer bli knöligt och det sticker upp lite eftersom de inte ligger på samma höjd som övriga plåten. Eller hur har du tänkt?

Vill gärna veta så mycket som möjligt, efter svetsningen så primar du och glasfiberspacklas samt spacklar vanligt gissar jag? Sen är det bara att slipa och lämna in på lack?

Tackar, finfin bil by the way! smile


2 655 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
#146
Vi klippte ut små plåtbitar som täckte alla hål, sedan så slipades lacken bort runt hålen. Tyvärr så strulade kameran så jag har inte några bilder från det projektet.
De små plåtbitarna knölades in under luckan och sedan så punktades dem fast. Man får vara ruskigt försiktig när man punktar, så plåten inte slår sej.
Efter en omgång med svetsen så putsades svetsarna till och sedan blev det en omgång punktsvetsande igen.
Pga av order från lackfirman så gjordes inte mera åt luckan innan den gick på lack. Killarna ville göra det sista själva, brukar gå snabbare och bli bättre om de får göra det.

Med lite tur så är luckan klar imorgon eller på tisdag.

2 655 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#147
Fick hämta bakluckan från lack idag.. Såg ganska lovande ut till en början.
När jag började kolla lite noggrannare så såg det inte lika vackert ut. Blev tillsagd att inte börja spackla luckan och det verkar bara som de har draigt på sprutspackel och sedan lackat luckan. Nu är chefen borta på semester så nästa vecka ska jag ner och skälla lite.

Lägger upp lite bilder senare under veckan.
Målet är att göra det sista inför besiktningen imorgon kväll.

109 Inlägg
8 maj 2007
#148
låter inge vidare. Hade du specklat fast dom sagt att du inte skulle lr vad det dom som inte hade spacklat innan? Hoppas det blir bättre 2:a gången


Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 maj 2007
#149
JoRiN skrev:
låter inge vidare. Hade du specklat fast dom sagt att du inte skulle lr vad det dom som inte hade spacklat innan? Hoppas det blir bättre 2:a gången

Låter som de bara har sprutat på sprutspackel utan spackling, när du beskriver det.. (Streckkoden)
De är bara att gå dit och säga va som är felet och visa det. de där killarna på den lackfirman är bra killar så de tar nog hand om bakluckan på direkkten smile
Lite bakslag kommer alltid upp förr eller  senare.. bara att kämpa på.
Lycka till på besiktningen.
mvh kimpa


2 655 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
#150
Vi hade "bara" lagt igen hålen och putsat ner de värsta topparna från svetsningen, mer än så skulle vi inte göra.
Men jag ska ner till dem igen nästa vecka och diskutera priset på lacken, då visar sej vad som händer med luckan.

Självklart så ska man ha lite bakslag, hittills så har det varit lite strul men det kommer nog att glömmas bort i helgen (om det är fint väder).

MadLamb Racing
210 Inlägg
9 maj 2007
#151
Jädrar killen! Du har verkligen legat i... djupt imponerad, måste komma förbi någon dag och se det hela live. Riktigt kul att se allt jobb du har lagt ned, kommer bli riktigt bra det där!

2 655 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
#152
Tackar.. Jo det har varit lite hektiskt den senaste veckan. Inte kommer det bli bättre imorrn kväll, lite strul med en c-lås adapter har tagit en stor del av kvällen innan det löstes. Lyckades få ordning på det för ett tag sen men allt är inte ihopkopplat seriöst ännu (skatbo på förarsidan). Ska försöka sluta tidigare imorrn för att slippa stressa ihop det sista nu.

Det som ska göras imorrn är:
Reda ut skatboet på förarsidan, skruva tillbaka lite paneler.
På med original fälgarna ifram.
Byta positions/blinkersglasen till original.

Går det smidigt så kommer slutstegen och baslådan att monteras också, för att spara tid på fredag. smile

109 Inlägg
10 maj 2007
#153
wow nu händer det gejer, men det är lite för lite bilder smile


2 655 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
#154
Det kanske är därför det är lite klent med bilder.. smile
Nej då, har lessnat på garagebilder. Hoppas på lite fint väder imorrn, då kanske det dyker upp lite bilder.
Nu är hon äntligen klar för besiktning.. Är ledig nästa vecka så då ska det hända ännu mera.

2 655 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#155
Igår besiktigades bilen, äntligen! Men resultatet var mindre kul.
Lämnade iväg bilen till en verkstad som har stående bes. tider. Körde dit bilen på morgonen, bilen gick riktigt fint, skruvade den dumpen och pluggade hålet. När jag kommer på eftermiddan och ska hämta bilen så har jag 2st 2or. För hög decibelvärde på avgassytemet, avgasläckage och felaktig ändring av positionsljus.
När jag kommer ut och ska starta bilen så låter den som en epa-traktor, nästan värre. Grabbarna på verkstan hävdar att den lät så när de körde den till bes..

Väl tillbaka till jobbet så hissar jag upp bilen och kollar, på styrväxeldamasken ligger en bult lös, kollar om det är glapp vid grenrör/turbo och ser att det är glappt. Börjar kolla lite till och ser att turbon sitter LÖS, alla 4 muttrar saknas....
De måste ha trillat den när jag parkerade bilen på verkstan??

Hur som helst så fick jag fast dem och nu på måndag så ska jag in på efterkontroll..
Ser ut och vara lite halvbra väder idag så ikväll kommer det lite bilder.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
12 maj 2007
#156
läskigt med en lös turbo :S
kul projekt. härligt att du fixade en T28 och inte bara massa exteriör grejer tongue

Alla kan köra fort rakt fram...

2 655 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#157
Jo man skämdes duktig när jag körde bilen genom halva stan, inte kul med fina bilar som låter som epa traktorer. smile

Är nöjd med hur bilen ser ut nu, hon går ju inte snabbare för att jag hänger på en massa plast för dyra pengar.. smile

Datorn tycker inte att jag ska ladda upp några bilder på bilen här men 3st bilder ligger uppladdade under 200an.

1 741 Inlägg
15 maj 2007
#158
varför pluggade du dumpen? får man inte ha den egentligen eller? dom har då inte sagt nåt till mig. sen fick du nåt papper på hur högt bilen lät? får dom verkligen ge anmärkning för det då dom inte vet var/hur dom ska mäta det. du kan inte få böter av polisen för det iaf.

låter förjävligt det där med verkstaden iaf.. pga sånna saker lämnar jag inte in bilen på verkstad (+ att det är dyrt )

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
#159
Har lite problem att ladda upp bilder, därför så är det klent med bilder nu.. Så fort jag får ordning på det så kommer det lite fler bilder..

Anledningen till att jag pluggade dumpen är för att bes. gubbarna kan vara gnälliga på en dump som låter.
Anledningen till att jag fick nedslag på Db värdet var ju för att killen bes. med bara grenröret, det läckte duktigt vid turbon så det lät världskrig.
Det var iaf första och sista gången 200an lämnas in till den verkstan. Brukar lämna in mina bilar för bes. hos dem, hittills bara vinterbilar..

Var ner på efterkontroll idag, var riktigt underhållande faktiskt.
Gubben öppnade huven och stod tyst och kollade ett tag, körde upp bilen på lyften och kollade in avgassystemet. Hissade ner och skulle "kolla efter läckage" gubben var borta i 3-4 minuter med bilen.. smile Vågade inte fråga om bilen gick bra..
Så när allt var klart så monterades dumpen och klarglas blinkersen tillbaka, utanför bes. hallen.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
16 maj 2007
#160
Hahaha iskallt att montera prylarna på plats smile, känner igen fenomenet med att dom ser ut som frågetecken när dom öppnar huven. Givetvis följs ju detta av att dom "bara" ska kolla avgasvärden eller nått i den stilen smile och när dom kommer in igen så går mungiporna till öronen...

Hade vägarna förbi Generator service i går så jag droppade färgen till bromsoken där, ligger på ditt kontor.


Sök