Parkeringsidioter!

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Hallå där gott folk!

Ni åker till ett köpcentrum eller andra ställen och parkerar era bil som vanligt, och plötsligt så kommer det 1 ociviliserad idiot och parkerar sin bil bervid era bil som helt plötsligt står mellan bilarna och börjar röra era bil och ännu värre luta sig och inte ens bry sig även fast ni ser de..

Vad tycker ni om det? Hur hade ni känt er och vad hade ni gjort i så fall?

Själv hade jag blivit förbannad, framförallt om jag hade kört 1 fräsch bil i fint skick.. Hade det varit 1 åretruntbil då hade jag inte brytt mig lika mycket men ändå hade jag inte blivit glad i alla fall.

Youtube.com/Theeurobandit
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
4 augusti 2013 · 901 Inlägg

jag skulle säga till i vilket fall som helst o se till hur skulle det utecklas till. När det gäller finbil då är jag mer mån om, men åretrunt-bilen gör mindre skada

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

gps18 skrev:
jag skulle säga till i vilket fall som helst o se till hur skulle det utecklas till. När det gäller finbil då är jag mer mån om, men åretrunt-bilen gör mindre skada

Jo men precis åtrtruntbilen spelar inte LIKA stor roll men det är ändå otrevligt och osiviliserad

Ibland hade man velat köra 1 stridsvagn som bruksfordon

Youtube.com/Theeurobandit
Masquerade Aldrig nöjd
4 augusti 2013 · 804 Inlägg

Struntar blankt i skicket på bilen, vill inte att någon rör den ändå och hade sagt till alla gånger. Sedan hade jag dock flyttat bilen för att inte råka ut för någon omotiverad hämndaktion.

Eurobandit skrev:
Ibland hade man velat köra 1 stridsvagn som bruksfordon

Inte 2 då?

Senast redigerat av Masquerade (4 augusti 2013)

Livet är för kort för att äga Volvo.
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Youtube.com/Theeurobandit
fredda_king Fotograf
4 augusti 2013 · 1 319 Inlägg

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

så gör jag varje gång jag parkerar dodgen. den får inte plats i en ruta. så måste ta 4st så lika bra att ta dom mitt på då.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Caffe
4 augusti 2013 · 1 436 Inlägg

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Gör du det när det är fullt på parkeringen kommer jag parkera i rutan brevid dig ändå.
(Ja det har hänt förut och det kommer hända igen. Tar man 2 platser när det är smockat på parkeringen i övrigt kommer jag slicka din bils sida.)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Knugcab
4 augusti 2013 · 5 111 Inlägg

Jag hade brytt mig oavsett skicket på bilen då det är en principsak.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Caffe skrev:

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Gör du det när det är fullt på parkeringen kommer jag parkera i rutan brevid dig ändå.
(Ja det har hänt förut och det kommer hända igen. Tar man 2 platser när det är smockat på parkeringen i övrigt kommer jag slicka din bils sida.)

Då kan du förvänta dig att få 1 spik/skruv under minst 1 hjul på din bil wink Skämt åtsido tongue

Senast redigerat av Eurobandit (4 augusti 2013)

Youtube.com/Theeurobandit
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
4 augusti 2013 · 296 Inlägg

Ingen ska röra min bil när den står parkerad! Och jag rör definitivt inte någon annans bil heller, jag hade garanterat sagt till, och hur den andra personen reagerar vet man ju aldrig.

Det blir som det blir!
mb_pucken
4 augusti 2013 · 5 087 Inlägg

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

mercan står alltid parkerad sådär vid ica och hemköp här i stan. 3 dörruppslag på ett år är tråkigt. dock står jag alltid långt bort där de aldrig står bilar vart jag än parkerar. gärna på en "sido"ruta så man kan parkera långt mot en kant så är det bara 50% risk för dörruppslag smile

klart man säger till, dom har inget att göra mot min bil..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Dream_ skrev:
Ingen ska röra min bil när den står parkerad! Och jag rör definitivt inte någon annans bil heller, jag hade garanterat sagt till, och hur den andra personen reagerar vet man ju aldrig.

Håller med till max! Själv rör man aldrig andras bilar heller då jag tycker det är helt respektlöst..
Tänk om alla människor vore så.. Det hade definitivt blivit ett bättre värld..

Och alla är så olika så det är självklart att man inte vet hur personen hade reagerat men man ska vara förberedd..

Youtube.com/Theeurobandit
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
4 augusti 2013 · 901 Inlägg

Eurobandit skrev:

gps18 skrev:
jag skulle säga till i vilket fall som helst o se till hur skulle det utecklas till. När det gäller finbil då är jag mer mån om, men åretrunt-bilen gör mindre skada

Jo men precis åtrtruntbilen spelar inte LIKA stor roll men det är ändå otrevligt och osiviliserad

Ibland hade man velat köra 1 stridsvagn som bruksfordon

hmmm.... inte dumt att äga vid sidan om en volvo 240 eller 740 som ska precis skrotas bara för sådana typer...cool

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
NoFantasy Garaget Anhängare!
4 augusti 2013 · 2 068 Inlägg

gjort personen ifrågas liv till ett helvete, jag hade sökt vart han bodde och när han inte är hemma så skulle jag höjt golvet och sänkt taket i hans hus. vänt dörren upp och ner. spikat igen alla fönster! vända på fläktmotorn i spisfläkten så det blåser massa äckel på maten istället för att suga! jag skulle även vända på knivarna på hans gräsklippare!
tänker även möblera om i hans hus engång i veckan! elda upp hans post. byta hans hund mot en mindre hund, ändra stegen i trappan och måla om hallen! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

NoFantasy skrev:
gjort personen ifrågas liv till ett helvete, jag hade sökt vart han bodde och när han inte är hemma så skulle jag höjt golvet och sänkt taket i hans hus. vänt dörren upp och ner. spikat igen alla fönster! vända på fläktmotorn i spisfläkten så det blåser massa äckel på maten istället för att suga! jag skulle även vända på knivarna på hans gräsklippare!
tänker även möblera om i hans hus engång i veckan! elda upp hans post. byta hans hund mot en mindre hund, ändra stegen i trappan och måla om hallen! big_smile

Haha Bästa söndagshumorn ju..

Youtube.com/Theeurobandit
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
4 augusti 2013 · 901 Inlägg

NoFantasy skrev:
gjort personen ifrågas liv till ett helvete, jag hade sökt vart han bodde och när han inte är hemma så skulle jag höjt golvet och sänkt taket i hans hus. vänt dörren upp och ner. spikat igen alla fönster! vända på fläktmotorn i spisfläkten så det blåser massa äckel på maten istället för att suga! jag skulle även vända på knivarna på hans gräsklippare!
tänker även möblera om i hans hus engång i veckan! elda upp hans post. byta hans hund mot en mindre hund, ändra stegen i trappan och måla om hallen! big_smile

många ggr man får lust till det!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Glesmark skrev:
Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Hade jag sett någon att slå upp dörren i min bil då hade det utav tvekan blivit stryk...

Youtube.com/Theeurobandit
MeepMeep Finraggare
4 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Eurobandit skrev:

Glesmark skrev:
Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Hade jag sett någon att slå upp dörren i min bil då hade det utav tvekan blivit stryk...

Min förra bruksbil värderade jag inte SÅ högt, jag tycker de e roligare att åsamka personen lite ekonomisk och tidskrävande skada istället när folk är så dumma. Det får dom nog att tänka till en extra gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang