Parkeringsidioter!

JFfoto
4 augusti 2013 ·

Hade sagt till.

Sen ni som dubbelparkerar, om det är fullt på parkeringen så ställer jag så nära jag kan.

Senast redigerat av Kalltkaffe (4 augusti 2013)

A-Dahlgren Dahlgren
4 augusti 2013 · 450 Inlägg

Hade lätt börjat pilla på hans bil bara för att se hans reaktion.

På tal om parkeringar.
Var till ica idag och skulle precis backa ut från parkeringen när det kommer en bil med släp.

Jag tänkte va fan gör han här med släp?
Parkerar han här så kommer ju ingen ut?
Det finns ju en stor parkering 20 meter bort som man kan köra rakt fram så både bil och släp hamnar i en ruta.
Han körde iaf in bilen i parkeringsrutan. Släpet stod snett bakom min bil fanns inte en chans att jag skulle komma ut.
Jag bara tittar på han som att han vore en idiot. Då tittar han bak och ser vilken fin parkering han hade gjort..
Han backar då ut och parkerar på stora parkeringen.
Självklart var det en Norsk smile

Krist
4 augusti 2013 · 716 Inlägg

Hände mig häromdan, hade veckan innan polerat upp hela bilen på firma (dyrt). Var iväg å handla med morsan å när vi lämnat hem alla varor så åker ja ner med hissen - utanför höghuset ställde ja bilen för att slippa bära allt så långt. När ja kommer ut ur hissen står det en kille lutad mot min bil, han saknade nycklar till porten och medan han vänta ställde han sin vattenpipa utanför portdörren. Iomed att den var nypolerad så såg ja svart.. Hans vattenpipa flög åt helvete när portdörren flög upp av min agression, han åkte på världens utskällning följt av att jag kontrollera bilen framför honom och sa att ja hoppas detta är sista gången han lägger ett finger på bilen...

Ja kanske va för hård, men betalar man en stor summa pengar så kan man ju inte behandla sina ägodelar som skit.. smile

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Peter_5565
4 augusti 2013 · 326 Inlägg

Caffe skrev:

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Gör du det när det är fullt på parkeringen kommer jag parkera i rutan brevid dig ändå.
(Ja det har hänt förut och det kommer hända igen. Tar man 2 platser när det är smockat på parkeringen i övrigt kommer jag slicka din bils sida.)

Jag parkerar också intill om jag blir tvungen. Gjorde så härom veckan när en idiot hade ställt sig över två rutor här hemma och jag inte orkade köra in bilen i garaget.
Rätt skoj att se idioten när hon kom och skulle ha sin bil. Det blev lite klättrande från fel sida så att säga..

Står nån bil alldeles för sig själv på parkeringen på köpis så brukar jag parkera intill, helst väldigt nära, bara för att ägaren inte ska känna sig säker annat än i sitt eget garage..

Och ni som går i taket om nån skulle råka komma åt bilen, låt den stå i garaget om den är så ömtålig och enormt värdefull då. Jösses, det är ju bara bilar vi pratar om, döda ting. Sök hjälp...

Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Peter_5565 skrev:

Caffe skrev:

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Gör du det när det är fullt på parkeringen kommer jag parkera i rutan brevid dig ändå.
(Ja det har hänt förut och det kommer hända igen. Tar man 2 platser när det är smockat på parkeringen i övrigt kommer jag slicka din bils sida.)

Jag parkerar också intill om jag blir tvungen. Gjorde så härom veckan när en idiot hade ställt sig över två rutor här hemma och jag inte orkade köra in bilen i garaget.
Rätt skoj att se idioten när hon kom och skulle ha sin bil. Det blev lite klättrande från fel sida så att säga..

Står nån bil alldeles för sig själv på parkeringen på köpis så brukar jag parkera intill, helst väldigt nära, bara för att ägaren inte ska känna sig säker annat än i sitt eget garage..

Och ni som går i taket om nån skulle råka komma åt bilen, låt den stå i garaget om den är så ömtålig och enormt värdefull då. Jösses, det är ju bara bilar vi pratar om, döda ting. Sök hjälp...

Jag betalade närmare 300 000 kr för min bil, varför skall jag acceptera att någon gör märken i den menar du?

A-Dahlgren Dahlgren
4 augusti 2013 · 450 Inlägg

Peter_5565 skrev:

Caffe skrev:

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Gör du det när det är fullt på parkeringen kommer jag parkera i rutan brevid dig ändå.
(Ja det har hänt förut och det kommer hända igen. Tar man 2 platser när det är smockat på parkeringen i övrigt kommer jag slicka din bils sida.)

Jag parkerar också intill om jag blir tvungen. Gjorde så härom veckan när en idiot hade ställt sig över två rutor här hemma och jag inte orkade köra in bilen i garaget.
Rätt skoj att se idioten när hon kom och skulle ha sin bil. Det blev lite klättrande från fel sida så att säga..

Står nån bil alldeles för sig själv på parkeringen på köpis så brukar jag parkera intill, helst väldigt nära, bara för att ägaren inte ska känna sig säker annat än i sitt eget garage..

Och ni som går i taket om nån skulle råka komma åt bilen, låt den stå i garaget om den är så ömtålig och enormt värdefull då. Jösses, det är ju bara bilar vi pratar om, döda ting. Sök hjälp...

Kul att få betala flera tusen bara för att någon med gamla jeans står lutande mot bilen så att de där knopparna som sitter bak i röven repar och eventuellt gör bucklor?

Finns 100 andra anledningar till varför man inte skall hänga på andras bilar.

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

känner mig igen där...

Youtube.com/Theeurobandit
Digital_Kicker
4 augusti 2013 · 3 721 Inlägg

finns idioter överallt som inte bryr sig om andras egendom. När jag hade min V40 som nyligen blivit nylackerad så blev jag påbackad av en annan bil, jag satt i bilen när det hände.
Killen gick ut och bad om ursäkt och vi skrev papper.
Hade han stuckit så hade han fått en galen Volvo ägare efter sig. Och det hade inte slutat så bra.
Har iaf lyckats komma undan dörruppslag m.m.

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Krist skrev:
Hände mig häromdan, hade veckan innan polerat upp hela bilen på firma (dyrt). Var iväg å handla med morsan å när vi lämnat hem alla varor så åker ja ner med hissen - utanför höghuset ställde ja bilen för att slippa bära allt så långt. När ja kommer ut ur hissen står det en kille lutad mot min bil, han saknade nycklar till porten och medan han vänta ställde han sin vattenpipa utanför portdörren. Iomed att den var nypolerad så såg ja svart.. Hans vattenpipa flög åt helvete när portdörren flög upp av min agression, han åkte på världens utskällning följt av att jag kontrollera bilen framför honom och sa att ja hoppas detta är sista gången han lägger ett finger på bilen...

Ja kanske va för hård, men betalar man en stor summa pengar så kan man ju inte behandla sina ägodelar som skit.. smile

Man SKA vara hård med sådana typer, annars gör de om det igen

Youtube.com/Theeurobandit
pim_pim
4 augusti 2013 ·

kameramannen skrev:
Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

Flugor dras till skit.

Nää, men det är sant de du skriver..

Senast redigerat av pim_pim (4 augusti 2013)

Knugcab
4 augusti 2013 · 5 111 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

Det är som att många inte kan köra in i en ruta om de inte har en annan bil att sikta efter bredvid... sad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
MeepMeep Finraggare
4 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

pim_pim skrev:
Flugor dras till skit.

Ursäkta?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Mickeymouse
4 augusti 2013 · 337 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

kameramannen skrev:
Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

Det är som att många inte kan köra in i en ruta om de inte har en annan bil att sikta efter bredvid... sad

Jag tror nog det är så att bilarna är sällskapssjuka och inte vill stå för sig själva???
Vete fan vad det är för fel på folk ibland men det är som Volvo544special65 skrev....

När man ser hur vissa parkerar så undrar man ju hur dom fick sitt körkort?? I ett Cornflakes paket eller??
Kanske inte behövde öva sig på att parkera i trafikskolan??

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
SoL Eigenbrötler
4 augusti 2013 · 1 237 Inlägg

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

Jag brukar ärligt talat leta efter folk som parkerar i två rutor på ett eller annat sätt, så försöker jag trycka in mig i rutan brevid, så det blir omöjligt för ägaren till bilen att gå in den vanliga vägen in i sin bil.

så barnslig är jag, det började med att den enda platsen som fanns en gång när jag skulle parkera var upptagen med en halvmeter på bredden pga att nån idiot ställt sig över strecken, synd att jag inte fick se när han fick klättra in genom passagerardörren...


men som sagt, så barnslig är jag, och det står jag för. har man EN bil, ska man parkera i EN ruta. går inte bilen plats så kan man försöka att ställa sig så gott det går i rutan, man behöver ju inte anta att man får ta två rutor bara för att man har en fin och stor bil...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Caffe
4 augusti 2013 · 1 436 Inlägg

Glesmark skrev:
Jag betalade närmare 300 000 kr för min bil, varför skall jag acceptera att någon gör märken i den menar du?

Parkera någon annanstans då. Jag tänker inte lägga 30 minuter extra på att leta upp en parkering lååångt borta bara för att du tycker dig behöva två platser. Då får du leta upp parkeringen lååångt borta.

I övrigt är jag jävligt rädd om andras saker, men när någon viktigpetter tar sig friheter på min bekostnad så gör jag samma sak tillbaka. Sedan kan du ju se din kära statussymbol som totalt repsäkrad om vi måste dela på min parkeringsruta för jag kommer inte nudda den och när jag väl fått min bil på plats så kommer inte någon annan att komma åt att repa den sidan heller. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Står någon i två rutor så brukar man kunna räkna ut, under förutsättning att man inte är efterbliven, att denne inte vill ha någon nära sin bil.
Om det är svårt att respektera så hoppa från närmsta bro.
Utan att nämna några namn, det verkar som det florerar fler idioter på detta forum än jag trott.

Caffe
4 augusti 2013 · 1 436 Inlägg

Glesmark skrev:
Står någon i två rutor så brukar man kunna räkna ut, under förutsättning att man inte är efterbliven, att denne inte vill ha någon nära sin bil.
Om det är svårt att respektera så hoppa från närmsta bro.
Utan att nämna några namn, det verkar som det florerar fler idioter på detta forum än jag trott.

Jag förstår fortfarande inte varför "respekt" enligt din tolkning innebär att man får göra vad man vill bara för att man har en blank bil...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Caffe skrev:

Glesmark skrev:
Jag betalade närmare 300 000 kr för min bil, varför skall jag acceptera att någon gör märken i den menar du?

Parkera någon annanstans då. Jag tänker inte lägga 30 minuter extra på att leta upp en parkering lååångt borta bara för att du tycker dig behöva två platser. Då får du leta upp parkeringen lååångt borta.

I övrigt är jag jävligt rädd om andras saker, men när någon viktigpetter tar sig friheter på min bekostnad så gör jag samma sak tillbaka. Sedan kan du ju se din kära statussymbol som totalt repsäkrad om vi måste dela på min parkeringsruta för jag kommer inte nudda den och när jag väl fått min bil på plats så kommer inte någon annan att komma åt att repa den sidan heller. tongue

Brukar ställa mig längst bort om möjlighet finns, finns gräsmatta i närhet till parkeringsområdet brukar jag ställa mig på denne, parkeringsvakterna har ingen möjlighet att lappa där. Brukar va olika bolag som har patrullerar kommunala parkeringar/marker och privatägda parkeringsplatser. smile


Gillar bara inte att betala dyra pengar för något och att någon sen förstör för en om man inte gjort personen ifråga någonting, vet att om man ställer sig utanför Maxi/Willys/annan mataffär och står bredvid en bil så är dörruppslagsmärken ett faktum när man kommer ut, jag klarar mig gärna utan dessa. smile

Cadillac_The_King
4 augusti 2013 ·

Vad ni gnäller på allt liknar ett dagis här herregud det är bara att acceptera läget

Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Caffe skrev:

Glesmark skrev:
Står någon i två rutor så brukar man kunna räkna ut, under förutsättning att man inte är efterbliven, att denne inte vill ha någon nära sin bil.
Om det är svårt att respektera så hoppa från närmsta bro.
Utan att nämna några namn, det verkar som det florerar fler idioter på detta forum än jag trott.

Jag förstår fortfarande inte varför "respekt" enligt din tolkning innebär att man får göra vad man vill bara för att man har en blank bil...

Jag antar att du är någon slags självutnämnd polis som måste jävlas med folk som gör moraliskt fel för att få ha sina saker ifred.
Problemet med folk är att dom sällan kan ge fan i att slå upp dörren i bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang