Parkeringsidioter!

Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:
Vad ni gnäller på allt liknar ett dagis här herregud det är bara att acceptera läget

Acceptera dörruppslag (skadegörelse), eller vad skall man acceptera?
Det är enligt mig lika illa som en misshandel, men du kanske inte har något emot att någon helt oprovocerat t.ex slår sönder din käke?

Pierre_r Lastbilsmekaniker
4 augusti 2013 · 729 Inlägg

Jag försöker alltid parkera i en ruta när jag ställer mina bilar nånstans och innan jag stannar motorn så kollar jag om jag står innanför eller helt åt helvete, är det det sista så backar jag ut från rutan och rätar upp bilen och försöker igen.

Men ni som blockerar in dubbelparkerare vad ska ni göra mot mig när jag har parkerat min C20 eller silveradon i en ruta, bägge är 50-60cm längre än en normal ruta och tar upp 2 platser fast jag inte vill det och det finns inte så mycket jag kan göra åt det

Caffe
4 augusti 2013 · 1 436 Inlägg

Glesmark skrev:

Caffe skrev:

Glesmark skrev:
Står någon i två rutor så brukar man kunna räkna ut, under förutsättning att man inte är efterbliven, att denne inte vill ha någon nära sin bil.
Om det är svårt att respektera så hoppa från närmsta bro.
Utan att nämna några namn, det verkar som det florerar fler idioter på detta forum än jag trott.

Jag förstår fortfarande inte varför "respekt" enligt din tolkning innebär att man får göra vad man vill bara för att man har en blank bil...

Jag antar att du är någon slags självutnämnd polis som måste jävlas med folk som gör moraliskt fel för att få ha sina saker ifred.
Problemet med folk är att dom sällan kan ge fan i att slå upp dörren i bilar.

Nej, jag har bara ett problem att jag skall behöva lägga massa tid på att hitta andra parkeringsytor trots att det finns tillräckligt med platser på de som redan är anlagda bara för att Glesmark&Co behöver två platser per bil... Är man rädd om sin bil får man väl själv se till att ställa sig på en tom parkering och gå 10-15 minuter extra. Eller parkera som folk.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Glesmark
4 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Caffe skrev:

Glesmark skrev:

Caffe skrev:

Jag förstår fortfarande inte varför "respekt" enligt din tolkning innebär att man får göra vad man vill bara för att man har en blank bil...

Jag antar att du är någon slags självutnämnd polis som måste jävlas med folk som gör moraliskt fel för att få ha sina saker ifred.
Problemet med folk är att dom sällan kan ge fan i att slå upp dörren i bilar.

Nej, jag har bara ett problem att jag skall behöva lägga massa tid på att hitta andra parkeringsytor trots att det finns tillräckligt med platser på de som redan är anlagda bara för att Glesmark&Co behöver två platser per bil... Är man rädd om sin bil får man väl själv se till att ställa sig på en tom parkering och gå 10-15 minuter extra. Eller parkera som folk.

Brukar sällan ta 10-15 minuter att hitta en parkering och sen gå till affären, ställer mig som sagt oftast längst bort, ensam, längst ut på parkeringskanten för att inte kunna få någon på ena sidan bilen, men likt fan står nån bredvid när man kommer tillbaka när det är helt tomt runtom en.
Ljuset kanske fortfarande inte har gått upp för dig, men när så gör så förstår du nog min ideologi kring det hela.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2013 · 14 056 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag dubbelparkerar konsekvent med dodgen bara för att slippa sådana idioter. Men ett annat fenomen är rätt intressant

Man bestämmer sig för att ta finbilen till Ica för att handla - kommer till Ica Maxis parkering och ställer sig så långt bort åt kanten man kan - där inga andra bilar finns. Det är tomt. Skönt. Traskar in på Ica och handlar det man skall och kommer ut till bilen för att inse att det har parkerats en hel klunga runt den. En volvo till vänster, en saab till höger, kanske en polo bakom. Vafan? Det finns ju en hel jävla parkering att stå på - varför måste ni dras som flugor till min bil?

Det är väl flockbetéendet hos den mänskliga rasen. Jag förstår inte heller det du beskriver, varför man gör så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Sweeper Rostskadad
4 augusti 2013 · 194 Inlägg

Blev en gång påbackad av en idiot med skrotbil när jag o min bror satt i bilen på mcdonalds parkeringen, vi gick ut för att konfrontera honom men han körde iväg snabbt som fan! vi hann ta hans reg plåt o ringde till polisen o anmälde smitning. Fick reda på att bilen var avställd yikes det värsta av allt var att den var registrerar hos ett företag, så de sa att det var väldigt liten chans att de skulle hitta personen som körde sad
Skulle följt efter honom om man inte hade all mat o läsk i bilen. Fördelen är att han åkte in i min skärmbreddare så det blev skrapmärke på den, inte så farligt men jävligt dålig stil o smita från platsen!

Den här tråden påminner mig om detta smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2013 · 14 056 Inlägg

Sweeper skrev:
Blev en gång påbackad av en idiot med skrotbil när jag o min bror satt i bilen på mcdonalds parkeringen, vi gick ut för att konfrontera honom men han körde iväg snabbt som fan! vi hann ta hans reg plåt o ringde till polisen o anmälde smitning. Fick reda på att bilen var avställd yikes det värsta av allt var att den var registrerar hos ett företag, så de sa att det var väldigt liten chans att de skulle hitta personen som körde sad
Skulle följt efter honom om man inte hade all mat o läsk i bilen. Fördelen är att han åkte in i min skärmbreddare så det blev skrapmärke på den, inte så farligt men jävligt dålig stil o smita från platsen!

Den här tråden påminner mig om detta smile

Det börjar med så lite och blir till så mycket!! lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
VD-Design
4 augusti 2013 · 1 324 Inlägg

Tycker det är hemskt att man knappt vågar parkera bilen på en parkering utan att få dörruppslag och repor..

Senast redigerat av VD-Design (4 augusti 2013)

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
pint
4 augusti 2013 · 86 Inlägg

Jag brukar ALLTID titta vart det står "Fina/nyare" bilar och parkera bredvid dom. Borde vara mindre chans att en med en ny bil gör något sådant tongue
Dock så har jag bara en gammal saab 900 från 95, men gillar inte att få durjävlar som flyger in i bilen.

Senast redigerat av pint (4 augusti 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2013 · 14 056 Inlägg

pint skrev:
Jag brukar ALLTID titta vart det står "Fina/nyare" bilar och parkera bredvid dom. Borde vara mindre chans att en med en ny bil gör något sådant tongue
Dock så har jag bara en gammal saab 900 från 95, men gillar inte att få durjävlar som flyger in i bilen.

Är det duvjävlar du menar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
pint
4 augusti 2013 · 86 Inlägg

Vettemannen skrev:

pint skrev:
Jag brukar ALLTID titta vart det står "Fina/nyare" bilar och parkera bredvid dom. Borde vara mindre chans att en med en ny bil gör något sådant tongue
Dock så har jag bara en gammal saab 900 från 95, men gillar inte att få durjävlar som flyger in i bilen.

Är det duvjävlar du menar?

/Benny

dörr jävlar* ^^

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2013 · 14 056 Inlägg

pint skrev:

Vettemannen skrev:

pint skrev:
Jag brukar ALLTID titta vart det står "Fina/nyare" bilar och parkera bredvid dom. Borde vara mindre chans att en med en ny bil gör något sådant tongue
Dock så har jag bara en gammal saab 900 från 95, men gillar inte att få durjävlar som flyger in i bilen.

Är det duvjävlar du menar?

/Benny

dörr jävlar* ^^

Okay.

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
andreas1
4 augusti 2013 · 1 020 Inlägg

Kör numera skodan när det ska parkeras på tex ica..
Enda gången jag kommit ut och det var tomt båda platserna brevid mig,, på första raden...
Ha ha skulle tro rosten smittar?
Parkera finbilen en gång brevid en inte svensktakande familjs bil, tomt på familjens andra sida och jag sitter i bilen..
Då går alla barnen in på min sida o varje barn dunkar dörrjävelen i min bil..
När jag blir vansinig o vrålar på ägaren till barnen bara skrattar idioten..
Tappa tålamodet o sparka in hans dörr, han skrek nåt som jag inte fatta antagligen inte nåt snällt o körde därifrån.
Fick en härlig bula i min sida..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2013 · 14 056 Inlägg

andreas1 skrev:
Kör numera skodan när det ska parkeras på tex ica..
Enda gången jag kommit ut och det var tomt båda platserna brevid mig,, på första raden...
Ha ha skulle tro rosten smittar?
Parkera finbilen en gång brevid en inte svensktakande familjs bil, tomt på familjens andra sida och jag sitter i bilen..
Då går alla barnen in på min sida o varje barn dunkar dörrjävelen i min bil..
När jag blir vansinig o vrålar på ägaren till barnen bara skrattar idioten..
Tappa tålamodet o sparka in hans dörr, han skrek nåt som jag inte fatta antagligen inte nåt snällt o körde därifrån.
Fick en härlig bula i min sida..

Vilken jävla idiot!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
4 augusti 2013 · 9 296 Inlägg

Just öppnandet av dörrar är ju värre. En kvinna drog upp dörren på bilen en gång i forntiden och dunkade i rejält. Jag vevade ner och sa
-Vad fan gör du, ta det lugnt! ungefär. Hon bara tittade på mig och sa surt:
-Men DET spelar väl ingen roll.

Och nej, det var en svensk kvinna för alla er som undrar. En svensk jävla kärringjävel med papiljotter i håret på väg hem för att se ytterligare ett avsnitt i sin favorit såpa, som säkert sitter just nu i denna sekund och tycker att hela jävla landet består av dåliga mörkhyade människor. Om hon inte dött i hjärtattack pga fet McDonaldsmat och Estrella chips varenda jävla fredag likt det äkta SVENSKA white trash hon var.

Dumskallar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
andreas1
4 augusti 2013 · 1 020 Inlägg

Vettemannen skrev:

andreas1 skrev:
Kör numera skodan när det ska parkeras på tex ica..
Enda gången jag kommit ut och det var tomt båda platserna brevid mig,, på första raden...
Ha ha skulle tro rosten smittar?
Parkera finbilen en gång brevid en inte svensktakande familjs bil, tomt på familjens andra sida och jag sitter i bilen..
Då går alla barnen in på min sida o varje barn dunkar dörrjävelen i min bil..
När jag blir vansinig o vrålar på ägaren till barnen bara skrattar idioten..
Tappa tålamodet o sparka in hans dörr, han skrek nåt som jag inte fatta antagligen inte nåt snällt o körde därifrån.
Fick en härlig bula i min sida..

Vilken jävla idiot!!

/Benny

Jo det kan man säga..
Han skulle inte ha skrattat..
Folk överlag har ingen respekt för andras egendom.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Vad kul att tråden har blivit aktiv!

Youtube.com/Theeurobandit
Masquerade Aldrig nöjd
4 augusti 2013 · 804 Inlägg

caromania skrev:
Just öppnandet av dörrar är ju värre. En kvinna drog upp dörren på bilen en gång i forntiden och dunkade i rejält. Jag vevade ner och sa
-Vad fan gör du, ta det lugnt! ungefär. Hon bara tittade på mig och sa surt:
-Men DET spelar väl ingen roll.

Och nej, det var en svensk kvinna för alla er som undrar. En svensk jävla kärringjävel med papiljotter i håret på väg hem för att se ytterligare ett avsnitt i sin favorit såpa, som säkert sitter just nu i denna sekund och tycker att hela jävla landet består av dåliga mörkhyade människor. Om hon inte dött i hjärtattack pga fet McDonaldsmat och Estrella chips varenda jävla fredag likt det äkta SVENSKA white trash hon var.

Dumskallar.

Var väl tur att hon var svensk, annars hade väl både du och bilen behövt reparation efter den rösthöjningen..

Livet är för kort för att äga Volvo.
zaqJonas
4 augusti 2013 · 14 Inlägg

när jag åker "finbil" och parkerar långt bort för att sedan komma ut och ha en bil brevid min så gör det oftast inget. Ofta är det också en "fin" bil som nån är rädd om och då står min bara ännu mer skyddad.

PS.
Dubbelparkerar aldrig big_smile

BMW 528 "e39an" (2001)
BMW m3 (1997)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
4 augusti 2013 · 314 Inlägg

Jag har ju min skåpbil som bruksbil året runt och jag tycker det är väldigt kul att köra den då den är stor, går hur bra som helst i snön samt även i trafiken brukar ju folk visa mer hänsin när jde ser 1 skåpbil passsera mot dem.

Youtube.com/Theeurobandit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang