Parkeringsidioter!

Mickeymouse
5 augusti 2013 · 337 Inlägg

Pierre_r skrev:
Hade jag varit du hade jag letat upp hans chef och frågat han vad han tycker om att en anställd precis kostade företaget en dyr självrisk.
Antagligen hade chefen inte gillat det och tagit ett snack om hans attityd till gamla bilar och deras ägare.

Jo för visso, men hans arbetskamrater hörde mig högt och tydligt.... Så jag antar att någon fick väl höra detta efter att jag hade gått...

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
5 augusti 2013 · 314 Inlägg

Att så många inte förstår att alla som kör äldre bilar är INTE fattiga osv.. Det är inte alla som gillar dagens eco-plastbilar

Youtube.com/Theeurobandit
xeno95
5 augusti 2013 · 735 Inlägg

Parkerar alltid om det finns platser där man ställer bilarna på rad, inte brevid varandra.
Fick en gång ett dörruppslag medans jag o farsan satt i bilen. Vi hade en vit bil, hon en blå mondeo.

Våran bil gungade till ganska bra av smällen, hon gick bara därifrån och när vi konfronterade henne så hade hon inte märkt att dörren smällt upp...

Eller det roligaste, när vi köpte en ny bil, dagen efter blev det en bula i dörren pga. kanten på någons dörr
Skulle också bli förbannad om det blir tjafs om att "din bil är gammal"

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Saabviggenturbox SAAB I HJÄRTAT
6 augusti 2013 · 25 Inlägg

Eurobandit skrev:
Att så många inte förstår att alla som kör äldre bilar är INTE fattiga osv.. Det är inte alla som gillar dagens eco-plastbilar

^^

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 augusti 2013 · 13 669 Inlägg

Eurobandit skrev:
Ibland funkar följande lösningen:

http://i44.tinypic.com/30w1m6f.jpg

Visst är det inte direkt något man egentligen borde göra men det kan hjälpa...

det där hjälper inte om man parkerar en seat arosa eller en lupo för den får fortfarande plats i rutan ;-)

värsta är att dom som visar minst respekt är dessa finare folk som bara köper ny bil var 3:E år och bryr sig inte det minsta om bilen.

inte dom med rosthögar osv..det är min erfarenhet.


mina ungar är trillade sen dom var 2år att vara försiktig. så jäkla gött att veta att dom hela tiden tar det försiktigt bland bilarna

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
OE
6 augusti 2013 · 318 Inlägg

Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

Evildan
6 augusti 2013 ·

stoltosmart skrev:
Har dubbelparkerat bra länge utan p böter om nån vill veta så han hade säkert lite otur bara

Eller antagligen har du haft en jäkla tur när du gör så, har väldigt svårt att tro att en parkeringskontrollant skulle låta det passera förbi utan en skriven kontrollavgift.

Lowpass
6 augusti 2013 · 1 224 Inlägg

Eurobandit skrev:

OE skrev:
Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

Ja egentligen får man ej ta bild på andras bilar utan ägarens tillåtelse vad jag vet

O.o

i-vtec Do you?
Hamilton
6 augusti 2013 · 8 864 Inlägg

Eurobandit skrev:

OE skrev:
Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

Ja egentligen får man ej ta bild på andras bilar utan ägarens tillåtelse vad jag vet

Stämmer inte, du får fotografera andras bilar hur mycket du vill

Fotograf på tierpidag.se
Pierre_r Lastbilsmekaniker
6 augusti 2013 · 729 Inlägg

Fotografera andra bilar är helt ok, men att röra dom eller låta barn klättra på dom borde väll räknas som vandalisering om inte ägaren har gett lov till det?

MeepMeep Finraggare
6 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

Eurobandit skrev:

OE skrev:
Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

Ja egentligen får man ej ta bild på andras bilar utan ägarens tillåtelse vad jag vet

Då vet du fel - det är bara att plåta på.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
6 augusti 2013 · 314 Inlägg

kameramannen skrev:

Eurobandit skrev:

OE skrev:
Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

Ja egentligen får man ej ta bild på andras bilar utan ägarens tillåtelse vad jag vet

Då vet du fel - det är bara att plåta på.

Man lär sig visst något nytt varje dag he he... Nä men jag tog väl bilder på andras bilar men jag rör aldrig andras egendom...

Youtube.com/Theeurobandit
NisseNasse
6 augusti 2013 · 36 Inlägg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1009673_502001806544077_2134252804_o.jpg

Subaru Impreza "JRM" (2006)
Kanelbullen
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg
<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
6 augusti 2013 · 314 Inlägg

NisseNasse skrev:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ … 2804_o.jpg

Hahaha!! Tar några minuter att skriva ut allt det där men det var värt det!.. om det är fake.. snyggt photoshoppad i alla fall!

Youtube.com/Theeurobandit
Bettan_Nostdal
6 augusti 2013 · 204 Inlägg

Glesmark skrev:
Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Det hände mig en gång. Stod parkerad på Ö&B i stan och så parkerar en kärring till höger om mig och slänger upp sin dörr i min passagerardörr fram. Hänger mig på tutan för att markera och då fick jag fingret. Sa åt mamma att hon skulle slänga upp sin dörr men det ville hon inte. I min ilska så lämnar jag förarplatsen och slänger upp passagerardörren rakt in i kärringens bil så hårt att larmet gick.
Jag kanske borde låtit bli, men jag var så arg så det fanns inte.

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
6 augusti 2013 · 314 Inlägg

Bettan_Nostdal skrev:

Glesmark skrev:
Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Det hände mig en gång. Stod parkerad på Ö&B i stan och så parkerar en kärring till höger om mig och slänger upp sin dörr i min passagerardörr fram. Hänger mig på tutan för att markera och då fick jag fingret. Sa åt mamma att hon skulle slänga upp sin dörr men det ville hon inte. I min ilska så lämnar jag förarplatsen och slänger upp passagerardörren rakt in i kärringens bil så hårt att larmet gick.
Jag kanske borde låtit bli, men jag var så arg så det fanns inte.

Hade varit bättre med 1 spik/skruv placerad under hennes däck

Youtube.com/Theeurobandit
Bettan_Nostdal
6 augusti 2013 · 204 Inlägg

Eurobandit skrev:

Bettan_Nostdal skrev:

Glesmark skrev:
Det är rätt ofta man sitter i bilen och väntar på någon, då kommer nån och ställer sig bredvid och slår upp dörren rakt i ens bil.
Vet inte hur jag skall skriva det, men en ruta eller någon plastdetalj typ dörrhandtag går lätt sönder på sånna bilar. smile

Det hände mig en gång. Stod parkerad på Ö&B i stan och så parkerar en kärring till höger om mig och slänger upp sin dörr i min passagerardörr fram. Hänger mig på tutan för att markera och då fick jag fingret. Sa åt mamma att hon skulle slänga upp sin dörr men det ville hon inte. I min ilska så lämnar jag förarplatsen och slänger upp passagerardörren rakt in i kärringens bil så hårt att larmet gick.
Jag kanske borde låtit bli, men jag var så arg så det fanns inte.

Hade varit bättre med 1 spik/skruv placerad under hennes däck

Sant smile Skulle det hända igen så gör jag det. Haha

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
Evildan
6 augusti 2013 ·

Eurobandit skrev:

NisseNasse skrev:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ … 2804_o.jpg

Hahaha!! Tar några minuter att skriva ut allt det där men det var värt det!.. om det är fake.. snyggt photoshoppad i alla fall!

Då är man inte bättre än felparkeraren, ge sig på att klistra lappar på någons bil/egendom är förmodligen ett "grövre brott" än felparkering roll även om det antagligen käntes befriande att göra på detta vis.

dasboot
6 augusti 2013 · 441 Inlägg

OE skrev:
Mest irriterad blev jag när man parkerat vipern och skulle in och handla och kommer tillbaka till en pappa som tar kort på bilen med sina tre barn liggande över fronten, tur att man är en lugn person...

hade en polare som gick ut för att hämta något när vi var på Dreamhack i Jönköping. Han möttes av en använd kondom bredvid bilen och ett "fettigt" rump märke på bilen......

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang