Jag har kört med alla varianter bara för att slippa en bilstereo i MB SL600, varför, de är fruktansvärt fula och ser alltid eftermonterade ut.
Började med att bygga in en laptop i bagagen med en 8,4" infälld touchskärm i mittkonsollen, funkade sådär, men då skall man tänka på att detta var 10 år sedan, prylarna och mjukvarorna har blivit bättre, ljudet kördes digitalt in i ett 5.1 kanaligt slutsteg. Ledsnade på detta och en sommar körde jag mobilen som stereo, med kabel rakt in i slutsteget, funkade, inget fel på ljudet, däremot pain in the famous area att justera volym titt som tätt. Därefter körde jag mobil via BT-pryl som var kopplad till slutsteget, klart smidigare.
Senast fällde jag in en 7" tablet i mittkonsollen och körde med en iClever Himbox HB01, klart smidigast hittills. Nu kommer många säga att det finns hur mycket BT-prylar som helst, sant, dock kräver de flesta att man gör något form av handgrepp när man kommer i närheten av dem, om det inte går på batteri och alltid är på, tills batteriet är slut=handgrepp.
iClever prylen har bara 2 sladdar, USB för laddning och ljud ut, den stängs av när den tappar spänning och startar när den får spänning + kopplar sig mot senast anslutna källa utan bråk. På köpet får man handsfree.
Lite off topic, men....
Glömde ju nästan, jag blir tårögd av plåtarbetet, tycker mig kunna lappa plåt bra och MB 560SL som jag lagar ser skaplig ut i plåtningen, men jag är inte i närheten av detta...
Senast redigerat av MBGUS (12 maj 2017)