Jag brukar inte svära, men du är fan i mig otrolig att få till saker och ting så det tar andan från i alla fall mig hur allt blir så härligt fint är det är färdigt,jag är inte bitter att jag inte får till det med vad jag gör, men det är bara att bita ihop och försöka så gott en kan, tusen tack igen för alla fina uppdateringar som gör en gammal man tårögd
Jag brukar inte svära, men du är fan i mig otrolig att få till saker och ting så det tar andan från i alla fall mig hur allt blir så härligt fint är det är färdigt,jag är inte bitter att jag inte får till det med vad jag gör, men det är bara att bita ihop och försöka så gott en kan, tusen tack igen för alla fina uppdateringar som gör en gammal man tårögd
Det är ju ett bra betyg och kul/tur att ändra tycker det blir fint/bra så det inte kommer ut en groda från garaget som man tycker är häftig medan alla andra undrar vad f.n är det där
Det blir ett jäkla snyggt stuk på rodden må jag säga. Att allt jobb är gjort i perfektion verkar bara vara en bisak för MR_T Jaa vad finns att säga, man är helt mållös
Gjorde en lista på allt som är kvar att göra, har inte varit någon idé att göra någon lista tidigare för det har varit så mycket kvar. Som det ser ut nu är bilen klar för lack slutet februari.
Fick bocka av första saken på listan huvlås.
Tog ett Volvo huvlås istället för att bygga så jag sparar tid. Började med att göra en mall i 1mm plåt.
Testade med låset att höjder mm stämmer.
Rätade på plåten och ritade av den på en 2mm plåt.
Bockade den nya plåten.
Tillverkade övre plåten och plockade ihop alla delar.
Handlade ett par JBL GTO 939 6x9 högtalare, är det något som fungerar? När man var yngre var JBL jädrans bra
Fina bitar i vanlig ordning. Riktigt kul med huven som öppnar åt sidan (precis som jag själv har tänkt). Och sen är det häftigt hur färdigt det känns så fort lysen kommer på plats. Ungefär som att bilen får sin själ till slut
Jag har kört JBL GTO i tidigare ljudbyggen, fast dock bara slutstegen. Dessa har dock hållt mycket hög klass i mina ögon. JBL överlag andas klass är min uppfattning.
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Idag var det torkare, bromsvätskebehållare och defroster som skulle göras, blivit lite stressigt när man har en lista och datum när det skall vara klart
Har torkarmekanism från en SAAB 99, det är en vajer som vispar på armarna så den tar lite plats. Den går lätt att konfigurera för vajern går i 8mm kopparrör som är konade i ändorna och om man vänder på en av torkararmsmekanismen får man dom att vispa mot varandra Svarvade två hylsor och svetsade dom typ mitten av rutan.
Monterade torkararmsmekanismen i hyllan och mätte sedan mellanmåttet för jag måste förlänga röret mellan och korta röret vid motorn men det blir senare,
Knåpade sedan ihop ett fäste för torkarmotor.
Efter turkarna tillverkade jag ett fäste för bromsvätskebehållaren. Är ju ingen snygg behållare men den lär ordna besiktningen för min broms är ju under panelen.
Och sedan var det defroster, gjorde dom direkt i instrumentbrädan. Återstår en kanal under så är det klart.
Handlade ett par JBL GTO 939 6x9 högtalare, är det något som fungerar? När man var yngre var JBL jädrans bra
Fina bitar i vanlig ordning. Riktigt kul med huven som öppnar åt sidan (precis som jag själv har tänkt). Och sen är det häftigt hur färdigt det känns så fort lysen kommer på plats. Ungefär som att bilen får sin själ till slut
Jag har kört JBL GTO i tidigare ljudbyggen, fast dock bara slutstegen. Dessa har dock hållt mycket hög klass i mina ögon. JBL överlag andas klass är min uppfattning.
Tycker det var ett bra alternativ med öppning åt sidan så nog är det bara du oxå bygger så.