Jeg hadde foretrukket good old Candy Apple, men for all del en herlig farge. Blir lettere å se om den er "riktig" når bilen kommer ut! Bilen er bare enestående fin!
Jo Candy Apple är en fin färg, tänkte först ta en stark färg som Candy men då är det färgen som gör bilen och jag tänkte att bilen får göra färgen istället.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
8 juli 2018
så härligt att se den bli mer&mer klar , du har nog helrätt om färgen, en för kraftig färg tar kanske bort fokus från bygget & ger den statusen "Läcker bil" iställe för som nu, skitfränt bygge
Jeg hadde foretrukket good old Candy Apple, men for all del en herlig farge. Blir lettere å se om den er "riktig" når bilen kommer ut! Bilen er bare enestående fin!
Jo Candy Apple är en fin färg, tänkte först ta en stark färg som Candy men då är det färgen som gör bilen och jag tänkte att bilen får göra färgen istället.
Denne bilen lar seg ikke dominere av en farge, den ville bare fremheves enda mer. Mener jeg da.
Limmat lite gummistop i dörrar och huv och montera lite prylar.
Bytt nedre kilremshjulet mot ett mindre, sänkte framvagnsbalken 1" och hade kapat bort ett spår i original kilremshjulet tidigare och just den bortkapade skiten linjerar med generatorn men nu fungerar det. Kan hända man får byta hjul till vattenpumpen ifall det blir problem med kylningen men en sådan svarvar man ju fort.
Monterade ramen för batteri och tank, sedan lyfte jag även in tanken och kolla hur mycket gummi jag behöver under den.
Huven med gångjärn och lås är även på plats.
Dörrhandtag på plats och sista finjusteringen gjord på mallarna till vindrutan. Hoppas få allt glas nästa vecka.
Ja det där med jobb, ibland har man bara inte tid med sånt! Man har ju så mycket ANNAT o gör som är viktigare 😀 dem där dagarna mellan helgerna är så onödiga. Kan tänka mig att du bara vill köra på nu så du kan få den besiktigad och kvar och njuta innan den där jäkla snön kommer igen 😀
Ja det där med jobb, ibland har man bara inte tid med sånt! Man har ju så mycket ANNAT o gör som är viktigare 😀 dem där dagarna mellan helgerna är så onödiga. Kan tänka mig att du bara vill köra på nu så du kan få den besiktigad och kvar och njuta innan den där jäkla snön kommer igen 😀
Låter kanske lite negativt, men innan jag fått fram några plåtar att njuta av får vi nog vänta jäkligt länge Låter som ett bra val vad det gäller rutorna.
Råkade smita till garaget, tänkte jag kan montera någon pryl så går det framåt
Monterade ramen för bromsarna mm, fick även handbromsen nästan klart. Råkat slarva bort min fjäder till handbromsen. Inte någon som råkar ha en ventilfjäder till Volvo B20?