Då var semestern bakom en

Var till garaget igår och hade nog semesterhjärnan inkopplad för det blev inte att ta några kort

men jobbade på rattstången, när jag kortade den så hade jag ingen tätning att sätta mellan växelrör och yttre röret på rattstången och det är ju bra att ha den så det inte låter eller luktar Chevy motor när man kör

![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-452b1d49868b222b24e991272a27aa90.jpg]()
Mycket prylar på en rattstång. Var tvungen bygga om staget till tändningslåset för själva brytaren sitter nertill på rattstången och är kopplad via en 3mm stång till låset uppe vid ratten. Men bidde inga kort på det

![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-5cae80b72c99b2272f2f6bceb34fab1c.jpg]()
Fönstertätning den i skumplast var bra som tärning mellan växelröret och yttre röret.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-7755237c565767d17ce0bf0aab29d446.jpg]()
Slipade å polerade även denna delen en sista gång.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-f07f48ae8fd87f7b3b887c79347ca3cc.jpg]()
Och här är allt monterat på plats. Trodde jag kunde glömma bort rattstången men det gick inte för ringen inne i stången som är till tutan saknas så fick beställa en sådan.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-b07f508df36e758dab8986706a994b83.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-0d364028bf3a4ebb64c381015d7588b2.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-0b6b0a3af72859514eb0fccb6d268377.jpg]()
Tur man har världens bästa polare som jobbar på mitt elsystem. Fint blir det. Nästa helg lyfter vi nog in hela elsystemet, saknas några meter kabel till alla extra funktioner jag har i skuffen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-eb9dfac6fd6401909f60a5c7755449fa.jpg]()
Skall bygga om bromssystemet lite. GM huvudbromscylinder är lite fet och svår att mata med olja från behållaren i motorrum så lägger i en Volvo cylinder som även stämmer mer med bromscylindrarna. Sedan skall jag byta skivor fram till ventilerade men det blir efter elsytem är färdigt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-571845d0ee8bb34625195df6ad1b9ee2.jpg]()
Lånat en huvudbromscylinder av en polare så jag kan göra färdigt alla delar. Handlar sedan en ny cylinder så vet man att det blir bra. Behöver nu tillverka rör till oljematning från behållaren i motorrum och tar måtten från Volvos behållare.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-6333accd05561715841de607d523156c.jpg]()
Svarvar delarna i rostfritt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-38eb42ae6a4cc80920394e7f444c2089.jpg]()
90 graders pipen är 8mm och har borrat ett 8mm hål i adaptern till cylindern. Sedan svetsa dit den.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-d24d1bf85be8000189bb26a08e88442b.jpg]()
Tillverkade bara en nu så man ser att det fungerar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-9f5b4303960c5c121eefbb3a6b9898da.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-722a6d3ff789813d23358d1d414d1a2f.jpg]()
Lite smidigare blir det.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-5b5ef4506596c6202e5bcc7de3430524.jpg]()
Så blir det nog bra. Huvudbromscylinder mätas med 8mm bromsoljebeständig slang via behållaren på torpedväggen och slangen kommer via hålen som syns på bild.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-ba04a18be3eaa19d9ff9667a59f6a2d9.jpg]()
Här inte legat på latsidan fast man var på solsemester

beställde lite rostfria kopplingar till värme och kylning av lådan.