Har tittat på inlägget ang. bakrutan. Tror man ska titta på helheten mot både bakluckan och sidorutorna. Taket påminner mycket en hardtop för BMW Z4 och Z3 och där kan man kika lite. Min persomliga åsikt är att sänka de två rutorna mot bakluckan några cm och kanske flytta ner övre kanten motsvarande, men det måste man titta på och jämföra mot sidorutorna.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Början med att justera mittstolpen så den ligger i linje med A-stolparna. Ritade platsen för mittstolpen ett par gånger och lessnade sedan för det var omöjligt att få det rätt när alla prylar rör på sig. Kapade ur det som redan var fel och gjorde en större plåt med hål för mittstolpen och lade den över det uppkapade hålet. Nu kunde jag klämma den med svetstänger medan jag fick mäta in det med en skiva jag kapat som fick agera vindruta.
Sedan kapa ur den raka vindruteramen
Kunde använda den raka vindruteramen efter lite justeringar så den punktades tebax
Så nu har man vindruteramen klar. Imorgon hoppas jag att man hinner svetsa fast tak och skärmar.
Har tittat på inlägget ang. bakrutan. Tror man ska titta på helheten mot både bakluckan och sidorutorna. Taket påminner mycket en hardtop för BMW Z4 och Z3 och där kan man kika lite. Min persomliga åsikt är att sänka de två rutorna mot bakluckan några cm och kanske flytta ner övre kanten motsvarande, men det måste man titta på och jämföra mot sidorutorna.
Tänkte att jag gör några olika mallar i papper och testar med det efter att skuffen är klar. Då kan man se mer av bilen och få en uppfattning.
Plockat ner skärmar och tak för att förbereda för slutsvetsning.
Borrat för punkter och slipat för primer
Smetat på svets primer
Sedan plockat ihop bilen igen
Fått ett litet problem.....5mm är det. Linjen på taket linjerat inte med vindrutan. Efter att jag justerat svetsar och former på taket har detta kommit. Kanske får kapa en slits i taket om jag inte lyckas massera den på rätt plats.
Fått ett litet problem.....5mm är det. Linjen på taket linjerat inte med vindrutan. Efter att jag justerat svetsar och former på taket har detta kommit. Kanske får kapa en slits i taket om jag inte lyckas massera den på rätt plats.
Man måste älska när saker slutar vara den form man förväntar sig att dom fortsätter vara Nog för att jag har en glasfiberkaross, men efter att ha stått ett tag, och efter att ha gjutit in golv, vänt på karossen ett par gånger osv så är hjulhusen inte lika djupa på båda sidorna längre
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Har nu ordnat dom felande 5mm. Fick kapa upp ena sidan på taket för att åtgärda det sedan trimmade jag framkanten av taket och punktade ihop det. Imorgon tänkte jag man skulle få svetsa fast allt och då finns det ingen återvändo.
Hade ju lite problem med att takets avslut mot vindrutan såg ut som en gubbkeps tidigare men nu tycker jag formen blev perfekt enligt min smak.
Man måste älska när saker slutar vara den form man förväntar sig att dom fortsätter vara Nog för att jag har en glasfiberkaross, men efter att ha stått ett tag, och efter att ha gjutit in golv, vänt på karossen ett par gånger osv så är hjulhusen inte lika djupa på båda sidorna längre
Man kan ju inte säga att man njuter av dessa olägenheter......Blir som ett steg framåt och två bakåt. Jag har ju som hållit mig från att svetsa fast prylarna så man kan göra ändringar ifall att och det medför ju lite risker med ofrivilliga ändringar.