Fastna på farthinder med skänkt bil.

DusanMandick Random Hero
17 augusti 2013 · 4 047 Inlägg

körde förr en s14a med 2cm frigång undertill på lägsta punkten och 5-7 cm frigång på läppen.
de e bara o köra, ska man lipa över att de skrapar kan man köpa en xc70

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 augusti 2013 · 14 058 Inlägg

CleanUpGuy skrev:
Hej,

Min Volvo 740 är ordentligt skänk. Jag körde idag över ett ganska ynkligt farthinder, trodde att det skulle
ta i men det gjorde det inte. Hur brukar ni andra som har skänkta bilar om ni kommer till en väg där det
finns ett farthinder? Försöker ni köra över eller vänder ni om och tar en annan väg? Och har nån här råkat
fastnat vid ett farthinder?

Mvh, Jocke

Hur fan är en skänkt bil? Gett bort den gratis eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
IceEyes Varningar: För många..
17 augusti 2013 · 2 552 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Nybergrobin skrev:

_Glenne_ skrev:
Tror inte jag har kört över ett farthinder utan att det har tagit i med 525an, tar bara i mer eller mindre när man sneddar över hindren..


Dom har gjort höga jävla farthinder, två stycken efter varandra en bit innan jobbet nu nyligen, tror biljäveln ska gå av varenda gång man kör över oavsett om man kör rakt eller snett över, men, våga vägra höja smile

Bergeforsbron? xD

Har sett ordentliga skrapmärken på bulorna där big_smile

Japp, precis där.. Kan tänka mig att man har lämnat några märken där smile

Körde där igår natt för första gången på länge utan vetskapen att man hade asfalterat dit två rediga bulor. Det gick rätt fort och vid det tillfället var jag glad över att bilen inte var sänkt roll

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
rasurbo
17 augusti 2013 · 818 Inlägg

Vettemannen skrev:

CleanUpGuy skrev:
Hej,

Min Volvo 740 är ordentligt skänk. Jag körde idag över ett ganska ynkligt farthinder, trodde att det skulle
ta i men det gjorde det inte. Hur brukar ni andra som har skänkta bilar om ni kommer till en väg där det
finns ett farthinder? Försöker ni köra över eller vänder ni om och tar en annan väg? Och har nån här råkat
fastnat vid ett farthinder?

Mvh, Jocke

Hur fan är en skänkt bil? Gett bort den gratis eller?

/Benny

Jag tror du förstår vad han menar smile

thegalant
17 augusti 2013 · 147 Inlägg

vrf inte sikta på airbags? air ride alltså, sant att det är dyrt men du kan komma undan billigt om du bara köper luftfjäderna och airtanken gör du själv...


jag har för mej att det fanns mini airbags som man kunde ha under loweringsprings och så bara höja nån cm för att komma över farthinder och sen stance igen;D

Senast redigerat av thegalant (17 augusti 2013)

mary jane hjärta
Nybergrobin
17 augusti 2013 · 2 382 Inlägg

IceEyes skrev:

_Glenne_ skrev:

Nybergrobin skrev:

Bergeforsbron? xD

Har sett ordentliga skrapmärken på bulorna där big_smile

Japp, precis där.. Kan tänka mig att man har lämnat några märken där smile

Körde där igår natt för första gången på länge utan vetskapen att man hade asfalterat dit två rediga bulor. Det gick rätt fort och vid det tillfället var jag glad över att bilen inte var sänkt roll

Ah det är många som åkt på den niten big_smile   Förstår inte hur dem tänkte när fartbulorna asfalterades för dem är tamefan högre än Himalaya.....  Och dessutom så är varningsskylten typ 50cm från bulan...

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 augusti 2013 · 5 753 Inlägg

thegalant skrev:
vrf inte sikta på airbags? air ride alltså, sant att det är dyrt men du kan komma undan billigt om du bara köper luftfjäderna och airtanken gör du själv...


jag har för mej att det fanns mini airbags som man kunde ha under loweringsprings och så bara höja nån cm för att komma över farthinder och sen stance igen;D

bags are for groceries smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 augusti 2013 · 5 753 Inlägg

Nybergrobin skrev:

IceEyes skrev:

_Glenne_ skrev:

Japp, precis där.. Kan tänka mig att man har lämnat några märken där smile

Körde där igår natt för första gången på länge utan vetskapen att man hade asfalterat dit två rediga bulor. Det gick rätt fort och vid det tillfället var jag glad över att bilen inte var sänkt roll

Ah det är många som åkt på den niten big_smile   Förstår inte hur dem tänkte när fartbulorna asfalterades för dem är tamefan högre än Himalaya.....  Och dessutom så är varningsskylten typ 50cm från bulan...

Och framförallt, folk körde inte änns fort där innan smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
BasJocke
18 augusti 2013 · 110 Inlägg

Zzoink skrev:
antagligen är det atraktorn på bilden han pratar om men eftersom inga traktorer är välkomna på garaget så vill han inte skriva det wink därav specialbyggt fordon smile

wink

BasJocke
18 augusti 2013 · 110 Inlägg

DusanMandick skrev:
körde förr en s14a med 2cm frigång undertill på lägsta punkten och 5-7 cm frigång på läppen.
de e bara o köra, ska man lipa över att de skrapar kan man köpa en xc70

Är inte rädd att det skrapar, men är rädd att bilen skall bli och ligga på "magen" med bakhjulen i luften
och fastna så att man inte kommer bort. Har ungefär 5cm från lägsta punkten till marken, och det är
bak ljuddämparen som ligger lite framför bakhjulen på dålig plats.

Aerodynamik ...
18 augusti 2013 · 7 120 Inlägg

Hur uttalar ni ens skänkt? Jag förstår inte riktigt hur man kan få sänkt till ett skänkt.
Det skulle glädja mig enormt mycket att få veta!

Evildan
18 augusti 2013 ·

Aerodynamik skrev:
Hur uttalar ni ens skänkt? Jag förstår inte riktigt hur man kan få sänkt till ett skänkt.
Det skulle glädja mig enormt mycket att få veta!

Kanske är något dialektalt utryck såsom nycklen, cyklen, bytat samt andra dylika ord på obildad "hittapåsvenska". cool

it_mutt Avstängd
18 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

Aerodynamik skrev:
Hur uttalar ni ens skänkt? Jag förstår inte riktigt hur man kan få sänkt till ett skänkt.
Det skulle glädja mig enormt mycket att få veta!

Kanske är något dialektalt utryck såsom nycklen, cyklen, bytat samt andra dylika ord på obildad "hittapåsvenska". cool

Nycklen/nyckelen har använts i vårt språk (i skriftform) sedan 1500-talet precis som "nyckeln". Idag förespråkas dock "nyckeln", men, att det skulle vara något fel i att använda "nycklen" har jag svårt att se.

Ta lite kaffe till godiset tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
18 augusti 2013 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Aerodynamik skrev:
Hur uttalar ni ens skänkt? Jag förstår inte riktigt hur man kan få sänkt till ett skänkt.
Det skulle glädja mig enormt mycket att få veta!

Kanske är något dialektalt utryck såsom nycklen, cyklen, bytat samt andra dylika ord på obildad "hittapåsvenska". cool

Nycklen/nyckelen har använts i vårt språk (i skriftform) sedan 1500-talet precis som "nyckeln". Idag förespråkas dock "nyckeln", men, att det skulle vara något fel i att använda "nycklen" har jag svårt att se.

Ta lite kaffe till godiset tongue

lol
ert språk ja, däremot i mellanmjölkens mälardalen förekommer inte dylika halvdanska utryck wink

Dricker inte kaffe, bamsarna smakar utsökt med Pepsi till, men tack ändå för tipset.

gamlingen
18 augusti 2013 · 5 198 Inlägg

Evildan skrev:

Aerodynamik skrev:
Hur uttalar ni ens skänkt? Jag förstår inte riktigt hur man kan få sänkt till ett skänkt.
Det skulle glädja mig enormt mycket att få veta!

Kanske är något dialektalt utryck såsom nycklen, cyklen, bytat samt andra dylika ord på obildad "hittapåsvenska". cool

Nyckel, Cykel Bytt på ren svenska cool

Flodins
18 augusti 2013 · 29 Inlägg

Håller med en tidigare talare. Ska man åka lågt och veta att man kan ta sig fram över allt i detta land så är det airride som gäller. Så skönt att slippa vara orolig när man e ute o kör.

"Hellre 400hk på gatan än 1000hk i garaget..."
Projekt: Amazon 67 Turbo @ www.Flodin.tk
it_mutt Avstängd
18 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Kanske är något dialektalt utryck såsom nycklen, cyklen, bytat samt andra dylika ord på obildad "hittapåsvenska". cool

Nycklen/nyckelen har använts i vårt språk (i skriftform) sedan 1500-talet precis som "nyckeln". Idag förespråkas dock "nyckeln", men, att det skulle vara något fel i att använda "nycklen" har jag svårt att se.

Ta lite kaffe till godiset tongue

lol
ert språk ja, däremot i mellanmjölkens mälardalen förekommer inte dylika halvdanska utryck wink

Dricker inte kaffe, bamsarna smakar utsökt med Pepsi till, men tack ändå för tipset.

Pepsi...nej nu..

Snart kommer du väl och drar till med att de skånska r:en hör hemma i Danmark också, virrfarbror tongue

(nej, de skånska r:en är inte importerade från danskan då uppenbarligen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
gamlingen
18 augusti 2013 · 5 198 Inlägg

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Nycklen/nyckelen har använts i vårt språk (i skriftform) sedan 1500-talet precis som "nyckeln". Idag förespråkas dock "nyckeln", men, att det skulle vara något fel i att använda "nycklen" har jag svårt att se.

Ta lite kaffe till godiset tongue

lol
ert språk ja, däremot i mellanmjölkens mälardalen förekommer inte dylika halvdanska utryck wink

Dricker inte kaffe, bamsarna smakar utsökt med Pepsi till, men tack ändå för tipset.

Pepsi...nej nu..

Snart kommer du väl och drar till med att de skånska r:en hör hemma i Danmark också, virrfarbror tongue

(nej, de skånska r:en är inte importerade från danskan då uppenbarligen)

Allt i skåne måste komma från Danmark då skåne i tidernas begynnelse tillhört Danmark

it_mutt Avstängd
18 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

gamlingen skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

lol
ert språk ja, däremot i mellanmjölkens mälardalen förekommer inte dylika halvdanska utryck wink

Dricker inte kaffe, bamsarna smakar utsökt med Pepsi till, men tack ändå för tipset.

Pepsi...nej nu..

Snart kommer du väl och drar till med att de skånska r:en hör hemma i Danmark också, virrfarbror tongue

(nej, de skånska r:en är inte importerade från danskan då uppenbarligen)

Allt i skåne måste komma från Danmark då skåne i tidernas begynnelse tillhört Danmark

De "skånska" r:en är faktiskt hämtade från Frankrike (förr användes dock dessa "r" i betydligt mer än Skåne, men iaf)

Ja, om Skåne ändå var danskt, i dessa tider vet jag inte riktigt om jag skulle se det som något negativt tongue

(jösses med svammel...nåja)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
KHRacing
18 augusti 2013 ·

Ang topic:

Om man som jag har en ORGINAL bil, men endast en enda storlek lägre på profilen på
framhjulen. 50 istället för 55, & fastnar/skrapar sönder fronten - vems är ansvaret då ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang