2086
Sök

Bilkamera för vindrutan (dash cam)

pim_pim
23 december 2013
Thompaw skrev:
Filmat i 1080 HD. Tydligen går det att filma i 12MP!
http://www.flickr.com/photos/112318789@N08/11504524843/

Mix Megapol eller ? smile

* Voff voff *
10 989 Inlägg
23 december 2013
pim_pim skrev:
Brådhis skrev:
pacmyc skrev:

Har du fått din kamera än? Fick du också tracking nummer från säljaren?
Annars ska du kunna se det under transaktionen i Ebay. Tracka sedan på www.singpost.com.
På min står det;
Posting Date     Status Date     Status Description
10-12-2013     10-12-2013     Despatched to overseas (Country code: SE)

Hoppas att den snart dyker upp smile

Inte fått min än... Har faktiskt inte kollat efter tracking nr...

Den andra pajas-säljaren har nu slutat svara på mail efter att ha förhalat ärendet så länge att PayPal/Ebay inte längre kan göra ett case eftersom det gått 45 dagar. Tack så hjärtligt... Som sagt, det var ju kaffepengar, men ändock irriterande eftersom det var MINA kaffepengar och inte hans!

//Brådhis

Du kan få min om du vill, den ligger ändå o tar plats o slängs snart.

Du har PM! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

20 Inlägg
23 december 2013
pim_pim skrev:
Thompaw skrev:
Filmat i 1080 HD. Tydligen går det att filma i 12MP!
http://www.flickr.com/photos/112318789@N08/11504524843/

Mix Megapol eller ? smile

Japp, Mix Megapol. Filmar i 8MP nu.

847 Inlägg
23 december 2013
Beställde en i slutet av september, men säljaren vill att jag kontaktar posten och hör om de har något paket till min adress som de har glömt att skicka ut, något trackingnumber får jag inte heller utan ska gå på adressen

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
23 december 2013
http://www.aliexpress.com/item/F900-dri … 30455.html

haft denna i 1år fungerar utan några direkta problem..plastig och ramlar typ isär men fungerar fint i övrigt
får plocka ur minneskortet med tång osv smile

har lite filmer får se om jag får upp någon där jag inte sitter och svär för mycket ;-)

nu har jag kameran mest för att filma andra folk. filmade även lite förra året på isen men tyvärr hittar jag inte filmerna =/

sitter nu och försöker hitta någon vättig action kamera som fungerar till isbilen. för kvaliten räcker inte riktigt till på f900   har mobilen som kommer logga med gps hela tiden samtidigt som den ska sitta och filma. mest för att se hur fort det går.

när ni skickar saker från kina hoppa Dhl frakten och dyligt om ni vill komma billigast undan.

china air mail har jag kommit undan varje gång med tullen.

av 2skickade dhl paket har jag fått moms engång..blev dyrt då momsen var på 126kr och dhl tog någon avgift på 100kr.

http://s38.photobucket.com/user/Davidst … 3.mp4.html

(edit som vanlig så fuckar photobucket sönder filmen..youtube är ännuvärre...)
Senast redigerat av Growe (23 december 2013)

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 989 Inlägg
23 december 2013
Jungmar skrev:
Beställde en i slutet av september, men säljaren vill att jag kontaktar posten och hör om de har något paket till min adress som de har glömt att skicka ut, något trackingnumber får jag inte heller utan ska gå på adressen

Är det från samma skojare som jag beställde av först så kan du nog glömma din kamera...

Dom förhalar och lovar en massa tills det gått 45 dagar och vips kan man inte längre skapa ett case hos PayPal/Ebay. Smart av säljaren eftersom dom då "får" behålla pengarna.

//Brådhis

14 731 Inlägg
23 december 2013
Brådhis skrev:
Jungmar skrev:

Är det från samma skojare som jag beställde av först så kan du nog glömma din kamera...

Dom förhalar och lovar en massa tills det gått 45 dagar och vips kan man inte längre skapa ett case hos PayPal/Ebay. Smart av säljaren eftersom dom då "får" behålla pengarna.

//Brådhis

derför man måste göra en anmälan innan tiden går ut oavsätt vad dom säger.

dom får helt enkelt bevisa att du fått produkten.
kan dom inte det får du tillbaka pengarna.

derför gillar jag aliexpress där kan man förlänga tiden och säljaren får inte pengarna förens jag godkänt det eller Hen bevisar att jag tagit imot produkten.

* Voff voff *
10 989 Inlägg
23 december 2013
Growe skrev:
Brådhis skrev:
Jungmar skrev:

//Brådhis

derför gillar jag aliexpress där kan man förlänga tiden och säljaren får inte pengarna förens jag godkänt det eller Hen bevisar att jag tagit imot produkten.

Jo, nu vet man ju det... Och därför skriver jag det så att så många som möjligt ser det. smile

//Brådhis

14 731 Inlägg
23 december 2013
Brådhis skrev:
Growe skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Jo, nu vet man ju det... Och därför skriver jag det så att så många som möjligt ser det. smile

//Brådhis

min erfarenhet från kina är att grejerna dyker alltid upp även om det kan ta tid..2månader är rekordet.
det jag upptäckt är att dom skickar falska fraktnummer och byter efter ett par dagar.. väldigt vanligt för att köpa sig mer tid.  detta är då på aliexpress men jag räknar med att det tar tid.
men rekordet med china airmail är nog 5dagar. så det kan variera något sjukt

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 december 2013
Så, nu är jag också på jakt efter en dashcam, vilken skall man titta efter? och framför allt, vilken säljare skall man undvika?

MVH

408 Inlägg
28 december 2013
Xoff skrev:
Så, nu är jag också på jakt efter en dashcam, vilken skall man titta efter? och framför allt, vilken säljare skall man undvika?

MVH

budget ? kräsen över videokvalité nattetid ?

Om man går efter dashcamtalk.com omdöme och länkar så är det nog 99% säkert att få rätt saker och från bra säljare smile

En relativt billig och bra dashcam är G1W och sedan kommer väl dom dyrare Panorama och Vivotek

här kan du kolla runt lite smile Mkt bra sida!
http://dashcamtalk.com/dash-cam-comparison/
Senast redigerat av pompe90 (28 december 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
28 december 2013
Budgeten tänkte jag hålla ganska låg bara för att få se vad det är, mao "kina skit" men givetvis vill man att kameran hittar till brevlådan, annars är det ju ganska kasst smile

skall kolla lite! tackar!

Soppgubbe
900 Inlägg
30 december 2013
Här har ni en kille som testar Dashcam smile

http://www.youtube.com/user/Techmoan?feature=watch

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

* Voff voff *
10 989 Inlägg
2 januari 2014
Brådhis skrev:
Brådhis skrev:
pacmyc skrev:
Var beställde du ifrån?
Jag har nu beställt en ny från http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl … 0752336819
som jag hoppas på ska vara bättre den den andra skiten jag tidigare fått. Säljaren känns seriös, svarade snabbt på email angående lite frågor samt har gett mig ett tracking nummer.
Denna kamera & säljare rekommenderas här http://dashcamtalk.com/g1w/

Ja, det kanske får bli en så´n där istället då. smile Fast det står att det är "limited quantity available" så risken är väl att man får vänta 3 månader till om man beställer...

//Brådhis

Beställde en så´n där nyss... Den andra lär ju aldrig dyka upp så... smile

//Brådhis

Nu har den faktiskt kommit... smile Provade den lite och den verkar faktiskt ganska ok. Klarar ljus och mörker ungefär som förväntat.

Menyerna är lite småmärkliga men man hajar efter en stund och då får det ganska bra. Plastig är den, men känns inte som den kommer falla isär första veckan iaf.

Sett till pengarna är den riktigt ok faktiskt skulle jag våga påstå.

Värt att notera är att den plötsligt slutade spela in efter att man kört en bit. Visade sig att jag råkat spara en massa klipp när jag testade så kortet var helt enkelt fullt. Dock kom ingen varning för detta så det fick man lista ut själv.

//Brådhis

EDIT: Om jag bara fattar mig på allt så ska jag om så önskas lägga upp nå´n film här.
Senast redigerat av Brådhis (2 januari 2014)

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
2 januari 2014
Min verkar funka. Dock har den ibland bara sparat klipp här och där. Nu senast så slutade den spela in då minnet var fullt. Lustigt att den inte säger till även fast jag har den på loop.

Lite mer välskriven mjukvara och kanske ett steg bättre hårdvara för just att få det mer stabilt hade inte varit fel.

408 Inlägg
2 januari 2014
Extrazz skrev:
Min verkar funka. Dock har den ibland bara sparat klipp här och där. Nu senast så slutade den spela in då minnet var fullt. Lustigt att den inte säger till även fast jag har den på loop.

Lite mer välskriven mjukvara och kanske ett steg bättre hårdvara för just att få det mer stabilt hade inte varit fel.

är det G1W ? tydligen har den problem med class 10 kort om du har detta, class 4 / 6 är att föredra

edit-

Tror att det inte var du som jag tänkte på då, men vem vet kanske det är är samma fel fast åt andra hållet eller ?
Min buggade sådär en gång, har class 2/3 ? tror jag. Efter en formatering i kameran så har den funkat sen dess.
Senast redigerat av pompe90 (2 januari 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

153 Inlägg
4 januari 2014
Fick min G1W igår och har precis varit ute och testat den. Hittills så är jag helnöjd, bättre än det jag hade innan som jag köpte för 200sek.

En bild på hur den ser ut och ett videoklipp bara minuter gammalt.
http://imgur.com/mi67Ttu
https://www.youtube.com/watch?v=vd9h4KieXK8

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
4 januari 2014
pompe90 skrev:
Extrazz skrev:

är det G1W ? tydligen har den problem med class 10 kort om du har detta, class 4 / 6 är att föredra

edit-

Tror att det inte var du som jag tänkte på då, men vem vet kanske det är är samma fel fast åt andra hållet eller ?
Min buggade sådär en gång, har class 2/3 ? tror jag. Efter en formatering i kameran så har den funkat sen dess.

GS1000 Inte den riktiga riktiga utan någon fejk variant av den. Verkar dock ge rätt så skapliga filmer även om färgskalan kanske är lite "svag" än vad det bör vara.  Formaterade kortet och kameran och få se när den börjar strula igen.

90 Inlägg
8 januari 2014
Brådhis skrev:
Brådhis skrev:
Brådhis skrev:
Ja, det kanske får bli en så´n där istället då. smile Fast det står att det är "limited quantity available" så risken är väl att man får vänta 3 månader till om man beställer...

//Brådhis

Beställde en så´n där nyss... Den andra lär ju aldrig dyka upp så... smile

//Brådhis

Nu har den faktiskt kommit... smile Provade den lite och den verkar faktiskt ganska ok. Klarar ljus och mörker ungefär som förväntat.

Menyerna är lite småmärkliga men man hajar efter en stund och då får det ganska bra. Plastig är den, men känns inte som den kommer falla isär första veckan iaf.

Sett till pengarna är den riktigt ok faktiskt skulle jag våga påstå.

Värt att notera är att den plötsligt slutade spela in efter att man kört en bit. Visade sig att jag råkat spara en massa klipp när jag testade så kortet var helt enkelt fullt. Dock kom ingen varning för detta så det fick man lista ut själv.

//Brådhis

EDIT: Om jag bara fattar mig på allt så ska jag om så önskas lägga upp nå´n film här.

Har du på motion detect? Ha inte det! Finns ingen anledning.
Motion detect funkar nämligen inget bra när det är mörkt. Jag hade också problem med att den började spela in först när jag kom in i stan, typ innanför tullarna.. Har du motion detect av så spelar kameran in från det att tändningen slås på tills den slår av.

Jag har ett klass 10 kort i min kamera som går klockrent.
Senast redigerat av pacmyc (8 januari 2014)

90 Inlägg
8 januari 2014
Sist men inte minst, A och O är att alltid formatera kortet i kameran det första ni gör med ett nytt kort !

Sök