projektet är att få ett eget utseende på min saab 9-3 ss aero, kommer gå i temat svart o rött är det tänkt !;) framtidsplaner med bilen blir att satsa på effekt ökning då jag är så gott som nöjd med utseendet på bilen! :)
Tog mig tid i helgen att få ordning på lacken inför elmia i påsk! Fick muta polaren att polera o lägga lite lackskydd och resultatet vart precis som jag förväntade mig så nu är de bara sommarfälgarna som ska på o justera höjden!
Tog mig tid att montera bort regskylten och grillen, va lika bra de!
Även baklyktorna åkte av med farten, fick även bli en ordentlig städ'
Kul är de inte att åka runt med vinterfälgarna iaf..
Tog mig även tid att byta locket till spolarvätskan
Före.
Efter, mycket snyggare
Inkoppling av xenon i hel o dimljus blir i veckan och har ett par nya halvljus lampor liggandes, färg på dom får ni se senare
På återseende i veckan, vilka kommer ner till elmia och Saabträffen i påsk då?
Brist på annat ikväll så fick de bli att montera i öppna luftfiltret me nya filtret! Mysigt ljud blir de allt när man trycker på! Hade glapp på ena dimljuslampan så fixa till de på samma gång!
På torsdag eller fredag så åker fälgarna på och coilsen justeras så den kommer ner lite till
(Ska tvätta lite i motorrummet framöver)
Lite däckspray på grillen fick den att se lite schysstare ut'
Har vart dåligt me skrivande här nu, men nu är de dax igen! Fick på fälgarna på långfredan så bilen såg vettig ut ner till elmia, men efter vintern så hade coiloverserna tagit en del stryk tyvärr! Ena gick smidigt att skruva ner till botten men den andra va de bara att ta fram hammare och skruvmejsel o banka ner den andra sidan också ..
Mycket smuts o grus efter vintern.
Vart tvungen att lösa upp för att få loss..
Ska försöka svetsa ihop downpipen nu som jag snackat om ett tag även dax att köpa hem för stora servicen.. Tänkte även beställa hem Camber bult till i fram då jag måste ljustera lite
Just nu tar cupra-läppen mest stryk och skärmkanterna.. Men stuk före bruk! Alltid lika kul när man ska ta sig ner i garaget, folk tror nog att bilen ska rasa, för läppen skrapar hela vägen ner men de går iaf, bara lite repig Måste ta tag i bilen nu innan de händer något..
Tog mig tid när solen var framme att vaska av den lite, men va en strykare när man skulle ta sig ut
jag skulle rösta på att köpa lite smalare däck, så kan du sänka lite till riktigt fin bil förövrigt!
Får se va för däck de blir när de är dax för däckbyte! Nu blir den nog inte lägre på ett tag, de är precis att den går ner i garaget o använder bilen dagligen så är nöjd såhär! Tack ska du ha!
Snygg bil, vi har åkt förbi varandra några gånger har en svart likadan, om du funderar på st. 3 så kan jag starkt rekomendera nordic i Norrköping, riktigt trevliga var där förra månaden och fick bilen mappad av Rolf nu går den som ett skott!
Snygg bil, vi har åkt förbi varandra några gånger har en svart likadan, om du funderar på st. 3 så kan jag starkt rekomendera nordic i Norrköping, riktigt trevliga var där förra månaden och fick bilen mappad av Rolf nu går den som ett skott!
Tack ska du ha! Så de är du, ja de har vi allt gjort! Åkte bakom dig i höstas ett tag runt Gränby! Ser bra go ut din me! Härligt o höra, ja många som är nöjda med nordic ! Får nog bli att åka o göra desamma !
Någon som har koll på om de är några träffar i vår/sommar som är värt att besöka?
Några svängar me bilen bör man ju allt göra i sommar!
Fick hem de nya emblemen förra veckan så de ska väl monteras i veckan och ska försöka införskaffa lite färg så man kan lacka lite lock i motorrummet! Ska även försöka få ventilkåpan o skyddskåpan över turbon polerad