4556
Sök

Volvo 940 turbo dör/orkeslös vid burn out och lek??

110 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Hej,

När man burnar blir bilen orkeslös tappar effekt typ dör av hmm Har konstaterat att bränsletrycksregulatorn, bränslefilter samt pump funkar då dem är helt nya.
Gick hur bra som helst före turbo ras och nu efter turbo byte (begagnad turbo) har det börjat att uppstå.

Hjälp någon!?!

Mvh Jonas
Senast redigerat av ThorFinN (10 augusti 2013)

1 938 Inlägg
10 augusti 2013
Först och främst, hur är nya turbon i skicket? Hur rasade den andra turbon?

110 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Ett litet glapp i sidled var det ända märkbara, har igen aning om mil tal. Axeln gick rak av på den gamla.
Glesmark skrev:
Först och främst, hur är nya turbon i skicket? Hur rasade den andra turbon?
Senast redigerat av ThorFinN (10 augusti 2013)

1 938 Inlägg
10 augusti 2013
Hm okej, ja då e nog inte luftkylet fullt med skit iaf. Har du laddtrycksmätare så du kan se om laddet fladdrar eller så?

110 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Inget fladdrande ladd. Kan trycka ur alla växlar med 1,2 i ladd utan broblem men bränner jag fast bilen försvinner all effekt och laddet lägger sig på 0,2 typ och fortsätter jag tryck ur växlarna direkt efter de så är det samma där med. ingen effekt =/ sen släpper man gasen ett tag och trycker på igen då laddar det 1,2 och bilen går som vanligt igen.

110 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Kan det vara så att slangen mellan LMM och turbon suger ihop? då jag har sportluftfilter och igen upphängning hmm

1 938 Inlägg
11 augusti 2013
Det fenomenet har jag hört och läst om tidigare, men det är oförklarligt varför det fungerar om du kör i hastighet men inte när du låser upp den osv.

110 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
Men det blir ju en jävla belastning när man låser upp!? menar får jobba som fan. samt blir varm så slangen blir ännu mjukare. Ska prova byta idag få se hur det blir.

110 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
Prova ställa fast den i dag när motorn var kall gick super tills den vart varm, så kanske är slangen. Någon som har några mer förslag på problemet?

110 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Problemet fixat big_smile var så enkelt att insugsslangen sug ihop tongue

Sök