Skicket är viktigast.
Ett högt miltal tyder på att bilen fungerat och någon tyckt att den varit värd att kosta på delar och servicar, annars hade miltalet blivit lägre.
Antal ägare, oviktigt om jag inte vet vilka dessa är som ägt bilen samt hur dom skött den, låt mig förklara:
När någon köper sig en ny kapitalvara oavsett vad det är för vara så är denne rädd och försiktig om den, likaså är en nybliven bilägare mer vårdande av bilen, tvättar den, kör försiktigt, parkerar lite längre ifrån alla andra för att slippa p-skador, servar kontinuerligt osv.
När man ägt sin vara ett tag har ofta nyhetens behag lagt sig och den speciella känslan falnat, då tvättas det inte lika ofta, ett dörruppslag till gör ju inget, service? njae, den är ju inte värd så mkt nu osv.
När en bil byter ägare lite oftare är chansen att den blir servad oftare än när en likgiltig ägare kör år ut och år in med den.
Jag har själv köpt fler hemservade "enägarbilar" utan papper på service eller material till detsamma som varit så nedgångna och äklade inuti att det krävts gummihandskar för att sanera dom och vice versa har jag köpt bilar med 20/30ägare och däromkring som varit mkt välskötta och haft bra verifierad servicehistorik.