3738
Sök

Köpråd: Skoda Fabia, 1.4Tdi 1,9Tdi eller bensin?

84 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Growe skrev:
Nanosec skrev:
Kanske ska uppdatera tråden med att det blev ett köp i helg, en Skoda fabia combi 1.4TDi Greenline 2009.
Mycket nöjd hittills med bilen och vart överraskad hur pass bra den gick, räcker gott och väl till mig smile

visst överaskar 1.4:an  ingen raket men fungerar helt dugligt. bara man vänjer sig vid ljudet. låter som den är trasig varje gång man går ner på tongång smile

Du har helt rätt om det ljudet när man går ner på tomgång, låter mysko smile
Är det någon som har provat KCR box på dessa motorer, såg att dom säljer på deras
hemsida? Funderar lite på att köpa en sådan

Vag

Fri fart för ett fritt folk!
14 860 Inlägg
20 augusti 2013
skulle inte köra med någon skrotbox.  bor du i närheten av örebro så vet jag en som fixar programvaror till din bil.

Kör fort så hinner inget hända...

84 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Growe skrev:
skulle inte köra med någon skrotbox.  bor du i närheten av örebro så vet jag en som fixar programvaror till din bil.

Ok, då kanske jag skippar den boxen, såg även att BSR programmerar om dessa motorer
men det görs endast på plats, lite synd då det är ganska långt borta från Haparanda smile

Vag

Fri fart för ett fritt folk!
14 860 Inlägg
20 augusti 2013
vet att polarn är i norrland ibland men inte så högt upp tror jag.

Kör fort så hinner inget hända...

3 354 Inlägg
5 september 2013
kan fortsätta i den här tråden, sugen och har börjat planera att byta in min bensinare mot en1.6 tdi 90hk.
testkört o gillade karaktären,
någon som har nåt att säga om motorn?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

886 Inlägg
5 september 2013
Angående box så har jag hört en del bra om Racechip.de Mycket billigare än något i Sverige och man installerar snabbt själv. Är väldigt sugen på att köpa en sån till min Polo Tdi 1.4

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Sök