Sagan om skrotdosan..

Ett spontanköp som blev en legend, typ. Saxat från Aftonbladet: (om dom hade skrivit om projektet, varför dom nu skulle ha gjort det?) "Med ett stort mått humor och ett träffsäker berättande tar ägaren med oss på berättelse om skrotdosans resa mot berömmelse och ägarens förfall, alltsammans förpackat med ett knippe glädje, frustration, kredit och en "f*ck it" skjorta."
  • 228 Följare
  • 116 328 Visningar
  • Projektet avslutat 9 mars 2015
hjd Skrotdosan.se
21 augusti 2013 · 198 Inlägg

News flash: Satans (ja det är hans avkomma, jag är säker på det nu) jävla skit styrstags faaaan, fått fel skit. Helvete!

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Decerto
21 augusti 2013 · 404 Inlägg

Oj vilken snabb tråd. rent av ett vrålåk till skribent!
Ska följas med stort nöje. Måste också passa på att erkänna att det var den stora mängden av naken hud på projektets bild som sög in mig här.

Senast redigerat av Decerto (21 augusti 2013)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
hjd Skrotdosan.se
22 augusti 2013 · 198 Inlägg

Joni_sa skrev:
Vad gäller bromsar kan jag rekommendera Getech.se skarpt. Då kan du välja slitsade eller borrade skivor eller båda två om så önskas + EBC belägg som är fett credit wink Och så köper du Super blue racing bromsvätskan samtidigt wink

Låter sjukt bra, fet cred är vad jag är ute efter.. Ska slå en kik på Getech smile

lingua skrev:
Och så rör du ändalyktan till träffen ikväll.smile

Funny story, jag var där, det är allt jag säger just nu, förklaring kommer längre ner.

spontanjan skrev:
prem lagd, sjukt fet saab du har! tyckte även det såg riktigt fett ut med stickers. keep it up! smile

Tackar ödmjukast herrn smile

Decerto skrev:
Oj vilken snabb tråd. rent av ett vrålåk till skribent!
Ska följas med stort nöje. Måste också passa på att erkänna att det var den stora mängden av naken hud på projektets bild som sög in mig här.

Tackar, kul att höra smile. Men jag är ledsen om jag lurade in dig med falsk marknadsföring nu, jag hävdar dock att det är "Force majeure" då leverantören (regeringen) vägrar att leverera ovan nämnd hud i den mängd och tid som avtalet jag skrivit stipulerar (alltså mycket och alltid).. :p

Tisdag morgon, inte riktigt vaken men känner att nått är fel, drar mig en stund, hittar inte mobilen, rycker till och känner mig sjukt sen till nått. Kan det vara jobbet? 30 sekunder senare redan bältad och klar i bilen med bästa morgonfrippan, tröjan ut o in och stressnivå som bara en ensam skolfröken med alla kommunens specialbarn på besök i en keramik butik kan ha inser jag att idag är inte en dag som jag jobbar, idag är en dag som jag myser med bilen. För att fira denna episka av insikter gick jag upp på balkongen och tog en bild:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-47cf31b119b0563249d8edb0a79d4714.jpg
Vilken underbar jävla dag detta kommer att bli tänkte jag för mig själv medan jag knallade ner till garaget, jag hade fel.. Så fel.

Då mina bromsar nu akut behövde tillsyn och ingen av er varit modiga nog att rekommendera nått credigt (kan endast anta att ni inte vill skämma bort er om ni skulle föreslå nått som inte anses fet credigt fast ni råkar tro att det är det) så bar det iväg till Svenska Bluff för att inhandla bland dom mest ocrediga bromsar pengar kan frambringa, original. Väl på svenska bil får jag stå i drygt en kvart medan personen bakom disken klickade runt i sin dator som om han skulle skicka någon till rymden, mellan varven kollar den på mig (personen alltså) med ett lite yrvaket uttryck och mumlar nått om nått som jag inte alls hänger med på för att sedan frenetiskt klicka vidare. Till slut så går han och hämtar nått inne på lagret och kommer ut igen.
-Ja, alltså, nu står det ju inte saab på förpackningen säger han och kliar sig lite konfunderat på huvudet.
-Nej men det står Opel, upplyser jag honom om.
-Jo, får han ur sig efter en stund, men dom passar i alla fall.
Jag var vid det här laget en simpel man, trodde på vad folk sa och ifrågasatte inte reservdelspersoner hur som helst, han har ju en dator som just skickat någon till rymden liksom. Jag fråga istället vad han ville ha för dessa bromsar, 2500 jävla riksdaler?
-Vad in i glödhetaste? Skämtar du?
-Nej, det är dyrt med reservdelar säger han.
-Well, ja då får ni behålla dem, säger jag och är på väg att gå och då kommer det:
-Men, kan du komma tillbaka vid två så har jag klossar på ett saab nummer hemma, dom kostar 649:-
-... just där och då visste jag inte om jag skulle bli sur som fan, bara gå, ta dealen eller självantända så jag sa som det var att jag INTE kunde vara tillbaka till två men frågade i samma vända om SB i Fruängen kanske hade dom som inte var gjorda i guld på lager och det hade dom, fick ett artikelnr och brände dit.

[En bild på SBs lokaler i Fruängen, dock för dum för att fastna på bild!]
Väl där köper jag klossarna, går ut i bilen, öppnar upp och kollar och inser att det är fel jävla klossar! Går in igen, snackar med samma person och säger att:
-Detta är fel klossar!
-Nej det är det inte säger han övertygande.
-Jo det är det, detta är till 302mm jag ska ha till 314mm
-Nej det är rätt klossar, det är samma till 302 och 314
-Men nej, det är det inte, jag har inga ståltrådar som håller fast klossarna, jag har klipps.
Efter mycket jävla babbel, andra reservdelspersoners åsikter, ett gäng helt orelaterade telefonsamtal och en mindre hjärnblödning kollade reservdelsmännen i datorn igen.
-Jaha, ja det var jävligt konstigt, aldrig sett ropar dom i kör (nu 3 st), så du vill göra ett återköp då? suckar en av dem.
-Nej jag tänkte bara påtala att ni fuckat upp, ta med dessa hem och mala ner dom för att sedan gjuta egna korrekta bromsklossar, sa jag inte, jag nöjde mig med ett "ja tack"

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-bbe8ce372c9a6bf70b258a1026b1e18c.jpg
Väl hemma och efter att ha städat halva garaget så skulle bilen äntligen in på operation.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-026d76f7d766667f90ed682a6aa3d6f8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d773abf23ff3b781edf5dcac1eed4fdf.jpg
Ok, så det finns ett par saker som jag fruktar, tandläkaren till exempel eller höjder, kan även känna viss skräck i broccolis närvaro, men det som fan är tuffast är att försöka få upp saaben på pallar. Då vi inte har en riktig domkraft utan en luftkudde som är enormt praktisk om man inte har en bil som inte ser ut som en jeep så måste processen gå till som följer:
1. Kör upp bilen på klossar
2. Vålda in kudden och lyft
3. in med fler klossar under däcken
4. Sänk och stoppa en kloss mellan kudden och bilen
5. Repetera steg 3 och 4.
6. Lyft sista biten för hand och slå in pallen på valfritt ställe och hoppas på att det bär.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-78502ed48ea1354ef57b6de7b11071ae.jpg
När jag fått upp bilen på bockar och tagit av hjulen så ringer telefonen, knas på jobbet så jag måste åka in och köra Segways till en bokning. Jävligt kul.. Då är det bara att sätta på däcken och följa instruktionerna ovan baklänges.
Väl på jobbet var det bara att kasta sig in i bilen och bränna mot kungsan och packa ur sen tillbaka till jobbet för att slå ihjäl 90 minuter och sedan tillbaka till kungsan och packa in allt igen sen tillbaka till jobbet och packa ur allt och sen hem. *suck*

På väg hem tänkte jag svänga förbi Saabträffen i Sätra och säga hej en snabbis, men när jag kom fram och precis öppnade dörren så åkte alla fort som fan. Kände mig lite som den där killen i skolan som luktade lite för illa och som alla andra barn gärna inte var med, alls! Så jag åkte hemåt och undrade sedan hela kvällen om jag luktade illa eller om jag bara helt enkelt var för ocredig för att hänga med..

Väl hemma igen, och med telefonen extremt avstängd var det bara att göra om allt igen, upp med bilen och av med däcken. Målet var att byta inre och yttre styrstag, bärarmarna, bromsklossarna, krämningshämmarstagen och bussningar. Klart på en 4 timmar tänkte jag, fel igen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-26e61d52538473318226014ddf5ac925.jpg
Efter att ha rivit ner allt skulle jag sätta dit dom nya inre styrstagen och det var då det brann. Jag hade beställt fel jävla styrstag. Resten av kvällen spenderades på följande sätt:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d9136c6431feee9d204c24b747277189.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d75df2da2b34958235030019568c0f87.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-50a62b996b44d8c7b6e372c990f646f8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-ddb030fa109bf8aef38be4c636d6d29a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-ebb92d1cf55699133eaa28c6e86f5836.jpg
Ni fattar poängen. Sket i allt och skulle uppdatera lite här på garaget som tröst, som för att bekräfta hela kvällens jävlighet så hade datorn laddat ur så det fick bli en:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-779a190dd876b8f036be30d87da6c54a.jpg
och sedan godnatt!

Onsdag, redan efter att helt omotiverat ha sparkat foten i dörrkarmen kände jag att detta skulle komma att bli en lååång dag. Först på listan var att försöka få fram 2 nya styrstag till bilen. Började ringa runt men eftersom Saab 93sc Aero 2.8t från 2006 tydligen är mer sällsynt än Higgsbosonen så verkade det som om SB återigen skulle få våldta mitt sinne och min plånbok. Ringde och hörde med dom men dom kunde inte få fram någon innan morgondagen så det gick lite bort, mycket bort gick det först vi priset. 1100 exkl moms, styck! Jag skulle ringa tillbaka till dom när jag bestämt mig, jag ringde aldrig..
Anledningen till brådskan att få klart bilen var att jag vid 1300 hade tid för fyrhjuls inställning hos Elte bil i Tumba så nu var det bara att ringa dem och berätta om kaoset och att jag inte kunde komma till 13, Janne på Elte frågade vad det var som knasade och jag berättade om mitt dilemma, vad har du för reg nummer frågade han sen. 4 timmar senare hade jag två nya styrstag i handen, och detta för ca 300:- styck smile Där snackar vi service!

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d37508412b68e955a47eb8f89271046e.jpg
Innan jag hämtade styrstagen så passade jag på att byta bromsklossarna, något som kanske borde gjorts lite tidigare:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-042c3d417ffcf3f473b16427aa87f6e4.jpg
Dit med nya, nej inte dom som var gjorda av guld och diamanter, dom andra, ocrediga bromsklossarna:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-565e36bd033c70a8779b5507f83e5247.jpg
Under tiden som jag brottades med bromskolvarna på oken gjorde oljeatomerna ett samlat uppror, deras mål var tydligt, att ta sig ur bromsvätskebehållaren och dom skulle inte sky några som helst medel för att nå sitt mål. Detta uuptäckte ju givetvis inte jag fören jag skulle dra fast mina två skinande nya inre styrstag liggandes under bilen men munnen öppen som en idiot, drop, rätt ner i halsen. Smaskens. Vid närmare kontroll så hade locket till bromsvätskebehållaren spruckit. En till utgift där hmm
Krämningshämmarnussningarna byttes aldrig då jag inte hade någon magisk spik så jag kunde tjillivippa mig till en liten kille, något som förmodligen inte hade hjälpt då även en pyssling hade fått tjillivippa sig för att komma åt dom bultarna som höll fast krämningshämaren:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-7b300ca24f758f24ea9559bfa0b2fe3c.jpg
Sen var det ganska mycket raka vägen att sätta ihop allt, men innan jag var klar så var klockan för mycket och just nu står mitt hopp till att nån kan erbjuda en tid för hjulinställning så tidigt som möjligt imorgon, någon av er som känner någon som känner någon?
BTW, då mitt mål är att bli sinnesjukt credig så efterlyser jag nu sponsorer, för det har jag hört är credigt.. Om någon sponsor som har lite cred att krydda mitt projekt med så får ni gärna höra av er.

Senast redigerat av hjd (22 augusti 2013)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
22 augusti 2013 · 198 Inlägg

Ok, så min förhoppning om att få bilen inställd idag sket sig, nu står iaf bilen på verkstan och dom lovade att "försöka" hinna med den imorgon, kan ju betyda vad som. Ber alla att hålla tummarna nu smile
Hur många av er ska till västerås på lördag?

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Kim-H
22 augusti 2013 · 94 Inlägg

haha jag bara älskar hur du förmedlar dina känslor till din kära bil big_smile

hjd Skrotdosan.se
22 augusti 2013 · 198 Inlägg

Kim-H skrev:
haha jag bara älskar hur du förmedlar dina känslor till din kära bil big_smile

Vad kan jag säga? I löve her smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Kim-H
22 augusti 2013 · 94 Inlägg

haha ja det skulle jag aldrig kunna säga emot tongue

hjd Skrotdosan.se
26 augusti 2013 · 198 Inlägg

Kort uppdatering:
Fick tid på fredagen för en framvagnsinställning och det visade sig att däcken lutade som fulla irländska sjömän åt alla håll. Nu funkar allt nästan som det ska i alla fall, har problem med att det klonkar när man bromsar vilket jag har en svag aning om att det inte ska göra samt att min bakvagn låter som en fullsatt bowlinghall en sen fredagskväll vilket framvagnen tydligen överröstat tidigare. Men jag har just nu på mig min "f*ck it" skjorta så jag ser inga som helst problem med det just nu.
Innan nya saker köps in kräver tydligen några gnidna jävlar (kreditföretag bl.a) att jag betalar det som tidigare blivit köpt, jag ifrågasatte om detta verkligen skulle vara nödvändigt men dom propsade på att "-Men givetvis är det nödvändigt att du betalar" så jag får väll snällt göra det då. Men jag kommer inte att tycka att det är roligt, alls!

Prioriterade önskningar just nu är: Ic, Coilisar och 19T turbon, allt detta får dock vänta ett tag (om ingen credig sponsor råkar älska min tråd och vill hjälpa mig med dessa saker i vilket fall jag då kommer att bli världens bästa ambassadör för den sponsorn wink ) vilket gör att tråden inte kommer att få några större uppdateringar innan detta har inhandlats.
-Men när kommer detta att ske hjd? frågar ni i kör, ja jag vet inte just nu, jag är ledsen att jag inte kan komma med ett bättre svar, det kan komma att ske redan imorgon eller om en månad. Bara tiden kan utvisa det (och kreditbolagen).
Men ni är givetvis välkomna att ställa en massa jobbiga/onödiga och för den delen dumma frågor under tiden, jag lovar naturligtvis inte alls att jag kommer att svara på ett skit men jag ska givetvis försöka ändå.
Tills dess önskar jag er alla underbara dagar med massor av sex, pengar, bilar, god mat och trevliga människor.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
b0nd3n
26 augusti 2013 · 1 944 Inlägg

underbar läsning big_smile
jag följer med spänning dina nästkommande drag !

/Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
stojf
26 augusti 2013 · 589 Inlägg

Gooo trååd!!

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
Daniel-N Vinkelslipsgalen
26 augusti 2013 · 687 Inlägg

Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Volvo V70N "Svärmorsdrömmen" (2002)
hjd Skrotdosan.se
26 augusti 2013 · 198 Inlägg

b0nd3n skrev:
underbar läsning big_smile
jag följer med spänning dina nästkommande drag !

/Andreas

Härligt att höra smile

stojf skrev:
Gooo trååd!!

Tackar ödmjukast.

Daniel-N skrev:
Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Dude, jag vet inte om vilken skit herrn påtalat, herrn får helt enkelt vara tydligare i sin kommunikation om vilken skit som i detta samtal refererats till, men jag kan anta att ovan nämnda skit kan komma från flera källor, bland dessa skulle parrot och svenska bil vara två högst troliga kandidater.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
DJ-SAAB
26 augusti 2013 · 274 Inlägg

Daniel-N skrev:
Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Försöker du framhäva att Volvo är ett bättre märke inför oss Saab fan?

I'm with you till the end of the line
Lillkanto Inbiten Volvonörd
26 augusti 2013 · 799 Inlägg

u

Macke_BMRSweden skrev:

Daniel-N skrev:
Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Försöker du framhäva att Volvo är ett bättre märke inför oss Saab fan?

Det tror jag inte han försöker göra, då det inte behövs eftersom alla vet det ändå! wink

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
FatManCustoms grön aktivist
26 augusti 2013 · 846 Inlägg

Fantastisk tråd, kommer följa tråden under det stora förstoringsglaset!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
mschonning559
26 augusti 2013 · 1 Inlägg

Brukar se din bil ibland och tycker alltid att den är lika snygg.
Dom vita fälgarna blev kanoners, grymt bra jobbat!

liljeblad
26 augusti 2013 · 12 Inlägg

Bästa tråden på länge, prenumeration lagd big_smile

Daniel-N Vinkelslipsgalen
27 augusti 2013 · 687 Inlägg

hjd skrev:

b0nd3n skrev:
underbar läsning big_smile
jag följer med spänning dina nästkommande drag !

/Andreas

Härligt att höra smile

stojf skrev:
Gooo trååd!!

Tackar ödmjukast.

Daniel-N skrev:
Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Dude, jag vet inte om vilken skit herrn påtalat, herrn får helt enkelt vara tydligare i sin kommunikation om vilken skit som i detta samtal refererats till, men jag kan anta att ovan nämnda skit kan komma från flera källor, bland dessa skulle parrot och svenska bil vara två högst troliga kandidater.

Menade all rolig skitsnack big_smile som fulla irlänska sjömän, varifrån får du allt? big_smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Volvo V70N "Svärmorsdrömmen" (2002)
hjd Skrotdosan.se
27 augusti 2013 · 198 Inlägg

Daniel-N skrev:

hjd skrev:

b0nd3n skrev:
underbar läsning big_smile
jag följer med spänning dina nästkommande drag !

/Andreas

Härligt att höra smile

stojf skrev:
Gooo trååd!!

Tackar ödmjukast.

Daniel-N skrev:
Varifrån kommer all "skit" ?! :DDDDD

Dude, jag vet inte om vilken skit herrn påtalat, herrn får helt enkelt vara tydligare i sin kommunikation om vilken skit som i detta samtal refererats till, men jag kan anta att ovan nämnda skit kan komma från flera källor, bland dessa skulle parrot och svenska bil vara två högst troliga kandidater.

Menade all rolig skitsnack big_smile som fulla irlänska sjömän, varifrån får du allt? big_smile

Jaså du menade så smile Ja jag vet faktiskt inte, har alltid gillat att skriva och att skriva på ett sånt sätt att folk som läser faktiskt får ut något av och förstår vad det är jag pladdrar på om, t,ex att en full irländsk sjöman lutar på ett ganska radikalt sätt kan vem som helst relatera till, det är naturligt att dom lutar, dom är ju fulla och sjömän, sen att dom har bott på en båt i flera år gör inte saken lättare.
Mitt mål som "skribent" är dock att texterna ska kunna handla om vad som helst, så länge det är skoj att läsa om det. Tror att det bor en liten komiker i mig men som enbart kommer ut på print då jag irl är en ganska så tillbakadragen och socialt inkompetent figur, det är lättare att skriva och vara intressant än att försöka vara det i verkligheten där utseende, förväntningar, attityder och annat komplicerar till det. Tangentbordskomikern liksom wink
Hur som helst så tycker jag att det är skit skoj att ni gillar det jag skriver och jag ska försöka fortsätta göra era dagar lite bättre med min glödheta dokumentation om resan mot skrotdosans 340hk.

Vid sidan om allt rabblande som just skett så ska ni få en mini uppdatering också. Jag var nämligen hos mina bff's på Svenska Bull och skulle köpa mig ett lock till bromsvätskebehållaren då mitt nuvarande kastade in handduken under det ökända oljeatomsupproret förra veckan. Det gick dock inte helt som planerat då min bil tydligen, återigen, är mer sällsynt (enligt SB) än en skäggig kines så det vart att beställa ett, ska tydligen komma imorgon påstår dom. Och vad vill dom då ha för ett lock, gjort i plast, utan diamanter och guld eller ens en snygg förpackning? Jo, ca 250 riksdaler, ett sinnesjukt dyr plast detalj helt enkelt. Man kan ju bara hoppas på att det passar och eventuellt kanske till och med kan göra nått trick, det vore ballt.
Vidare har jag kikat på coilisar som jag skrev tidigare, dock utan att bli det minsta mer klok på vad jag bör ha, vad som är credigt liksom. Några tips?

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Ljungberg77 Aeropilot
27 augusti 2013 · 45 Inlägg

Lade till denna tråd i prenumereringar (enda tråden jag någonsin gjort så med)

Känner igen mig själv ibland, när du beskriver hur du känner inför vissa moment som skall vara "så enkla"
Har även suttit och skrattat en hel del till dina texter nu, tack som fan för det smile

Keep up the good work.

9000 Aero -96 *såld* 9-3 Aero -02 *såld*
9000 Aero MapTun Individual *skrot* 9-5 Aero MapTun Steg 2 *såld*
9-5 Aero -05 MapTun BioPower *nuvarande* 9000 Aero -95 *såld* 9-3 Aero SC TTiD -09 *nuvarande*
Saab 9-3 SC TX AERO Griffin TTiD "Hirsch Performance" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang