Sagan om skrotdosan..

Ett spontanköp som blev en legend, typ. Saxat från Aftonbladet: (om dom hade skrivit om projektet, varför dom nu skulle ha gjort det?) "Med ett stort mått humor och ett träffsäker berättande tar ägaren med oss på berättelse om skrotdosans resa mot berömmelse och ägarens förfall, alltsammans förpackat med ett knippe glädje, frustration, kredit och en "f*ck it" skjorta."
  • 228 Följare
  • 116 360 Visningar
  • Projektet avslutat 9 mars 2015
hjd Skrotdosan.se
11 september 2013 · 198 Inlägg

Owla skrev:

cocaBear skrev:
när du är klar med bilen får du sälja den, köpa ny och göra om detta! Asballt ju! big_smile

Efter att ha läst denna tråden ser jag många symptom som tyder på samma sjukdom jag lider av. En bil blir aldrig klar, den genomgår bara olika faser i bygget!
Förövrigt väldigt trevligt bygge! Med tillhörande sköna kommentarer är det ett nöje att följa. big_smile

Word!

GL77 skrev:
Kul att se att du fick lite inspiration från min bil.

Jag är glad över att få nöjet att få en ny vänskap som det inte växer på träd.

smile smile smile

Så, nu har jag räknat lite och kommit fram till att jag kommer att nå mitt mål runt år 2036 i den takt jag håller nu, år 2036 är det lååångt till. Ingen bra kväll nu sad undrar just om jag ska sälja en njure eller liknande, någon som är intresserad?

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Realtid
15 september 2013 · 4 Inlägg

Ja jävlar. Suttit och lusläst hela tråden, och kan inte sluta garva. Underbar läsning.
Prem är givetvis lagd, och väntar med spänning på nästa uppdatering.
Och lycka till med bygget. Längtar till 2036 när man får se det färdiga resultatet.

hjd Skrotdosan.se
17 september 2013 · 198 Inlägg

Realtid skrev:
Ja jävlar. Suttit och lusläst hela tråden, och kan inte sluta garva. Underbar läsning.
Prem är givetvis lagd, och väntar med spänning på nästa uppdatering.
Och lycka till med bygget. Längtar till 2036 när man får se det färdiga resultatet.

Sweet att du gillar't, dessvärre blir det ingen super uppdatering denna gång, bara en veckoredovisning..

Så veckan som varit har bjudit på diverse, jag åt t,ex potatisgratäng med massor av lök i, något som jag inte tål bör tilläggas, i fredags vilket resulterade i plågor som närmst kan liknas vid att bli tvungen att strecklyssna på Justin Biebers hela discografi, inget att leka med alltså, några dagar innan det miggade jag utan mask vilket kan tyckas dumt, men nu är jag brunare än dom flesta och har fått frågan om resan var trevlig 27 gånger smile Men nu är det ju inte mig det hela handlar om utan skrotdosan, så hur har hennes vecka varit?
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d41aa3052ca7ce930c27aae5741edf34.jpg
Skrotdosans vecka har levererat kan man väll kort säga. På fredagen vart det tvätt, dammsugning och waxning, sen fick hon sova gott i garaget över natten innan det på morgonen bar iväg på träff med 40 andra saabar och tidningen Bilsport i Södertälje. En mycket trevlig tillställning som anordnades av GL77 här på garaget och Saabsnacket.se.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-0abfff1137d7f287dbf8d277dc26ec71.jpg
Det vart gruppfoto och mingel innan vi stack vidare till jobbet en sväng bara för att få ett samtal av GL77 som just pratat med Bilsport, dom vart tydligen charmade av skrotdosan och ville ha fler bilder så vi körde olagligt fort tillbaka till Södertälje, helt avslappnade och inte ett dugg superglada över det inträffade *lögn*. Så har vi en jävla tur kanske ni kan se skrotdosan i tidningen i vinter big_smile

Vidare har vi kört fort tillsammans i både regn och sol så allt bra där.. Har dock fortfarande inga bromsar så jag lever nu mer ut efter premisserna att gult betyder gas, något jag alltid gjort men nu kanske ännu mer än tidigare wink
Jag har också skickat ett mail till Maptun med diverse frågor som jag hoppas att dom kan vara vänliga att ge mig skit bra svar på smile Hoppas dom läser tråden också då jag skickade med en länk, så om ni läser detta: Hej hej.

Har säkert glömt massor men det bjuder jag på(?), ta hand om er och ha en episk natt smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
18 september 2013 · 198 Inlägg

Bahahaha Detta är fan helt rubbat, var just och handlade mat på ica i Frihamnen och när jag kom ut så satt det en lapp på rutan. Jag tänkte först parkeringsböter men såg sedan att det var ett kvitto med något handskrivet på:
"100 spänn närmre 340hk smile Keep it up!"
Bakom lappen låg det mycket riktigt en hundring smile smile smile
Tyvärr stod det inget namn på lappen så jag har ingen aning vem jag ska tacka så jag tackar helt enkelt alla smile
Hundringen går givetvis direkt ner i spargrisen tillsammans med några kronor och lite ludd som jag själv haft disciplinen att skrapa ihop smile Kanske ska öppna ett donations konto? Sveriges första community sponsrade bil wink
Än en gång: Tack, lööööve you all!! Detta gjorde helt klart min dag.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
GL77
18 september 2013 ·

hjd skrev:

Realtid skrev:
Ja jävlar. Suttit och lusläst hela tråden, och kan inte sluta garva. Underbar läsning.
Prem är givetvis lagd, och väntar med spänning på nästa uppdatering.
Och lycka till med bygget. Längtar till 2036 när man får se det färdiga resultatet.

Sweet att du gillar't, dessvärre blir det ingen super uppdatering denna gång, bara en veckoredovisning..

Så veckan som varit har bjudit på diverse, jag åt t,ex potatisgratäng med massor av lök i, något som jag inte tål bör tilläggas, i fredags vilket resulterade i plågor som närmst kan liknas vid att bli tvungen att strecklyssna på Justin Biebers hela discografi, inget att leka med alltså, några dagar innan det miggade jag utan mask vilket kan tyckas dumt, men nu är jag brunare än dom flesta och har fått frågan om resan var trevlig 27 gånger smile Men nu är det ju inte mig det hela handlar om utan skrotdosan, så hur har hennes vecka varit?
http://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d41aa3052ca7ce930c27aae5741edf34.jpg
Skrotdosans vecka har levererat kan man väll kort säga. På fredagen vart det tvätt, dammsugning och waxning, sen fick hon sova gott i garaget över natten innan det på morgonen bar iväg på träff med 40 andra saabar och tidningen Bilsport i Södertälje. En mycket trevlig tillställning som anordnades av GL77 här på garaget och Saabsnacket.se.
http://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-0abfff1137d7f287dbf8d277dc26ec71.jpg
Det vart gruppfoto och mingel innan vi stack vidare till jobbet en sväng bara för att få ett samtal av GL77 som just pratat med Bilsport, dom vart tydligen charmade av skrotdosan och ville ha fler bilder så vi körde olagligt fort tillbaka till Södertälje, helt avslappnade och inte ett dugg superglada över det inträffade *lögn*. Så har vi en jävla tur kanske ni kan se skrotdosan i tidningen i vinter big_smile

Vidare har vi kört fort tillsammans i både regn och sol så allt bra där.. Har dock fortfarande inga bromsar så jag lever nu mer ut efter premisserna att gult betyder gas, något jag alltid gjort men nu kanske ännu mer än tidigare wink
Jag har också skickat ett mail till Maptun med diverse frågor som jag hoppas att dom kan vara vänliga att ge mig skit bra svar på smile Hoppas dom läser tråden också då jag skickade med en länk, så om ni läser detta: Hej hej.

Har säkert glömt massor men det bjuder jag på(?), ta hand om er och ha en episk natt smile

Ja det blev en lyckad träff big_smile

Nästa år får vi ordna någon bankörning, det gäller bara att få ihop fler medlemmar till www.saabsnacket.se big_smile

hjd Skrotdosan.se
20 september 2013 · 198 Inlägg

Sitter här på jobbet och dagdrömmer lite då en fråga dyker upp.
Efter att ha pratat med en äldre herre på Saabsnacket träffen i lördags (karln som har en helt sick 9-3 Turbo X med runt 600hk) så börjar funderingarna glida över mot BSR då han helt och fast påstod att Micke på BSR i Växjö är den enda som kan v6'an. BSR plockar enligt dem själva ut 320hk och 520Nm(!) med deras steg 4 eller vad det nu är medan Maptun plockar ut 340hk och 480Nm. Så nu är frågan, vad väljer man? Med Maptun blir det billigare då programmet bara kommer att kosta mig ca 2000:- och det jag behöver utöver det sammanlagt landar på runt 16941:-, BSR kräver dock nästan det dubbla för samma saker + spridare. Men jag har trotts allt 100kr sparade så det är ju inte jätte långt kvar till Maptuns paket wink
Hur känner ni mina kära förföljare? Vad skulle ni välja?

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
GL77
20 september 2013 ·

hjd skrev:
Sitter här på jobbet och dagdrömmer lite då en fråga dyker upp.
Efter att ha pratat med en äldre herre på Saabsnacket träffen i lördags (karln som har en helt sick 9-3 Turbo X med runt 600hk) så börjar funderingarna glida över mot BSR då han helt och fast påstod att Micke på BSR i Växjö är den enda som kan v6'an. BSR plockar enligt dem själva ut 320hk och 520Nm(!) med deras steg 4 eller vad det nu är medan Maptun plockar ut 340hk och 480Nm. Så nu är frågan, vad väljer man? Med Maptun blir det billigare då programmet bara kommer att kosta mig ca 2000:- och det jag behöver utöver det sammanlagt landar på runt 16941:-, BSR kräver dock nästan det dubbla för samma saker + spridare. Men jag har trotts allt 100kr sparade så det är ju inte jätte långt kvar till Maptuns paket wink
Hur känner ni mina kära förföljare? Vad skulle ni välja?

Kontakta Mr. MRX han kan kanske hjälpa dig smile

JohnLindberg Born to go Wide
21 september 2013 · 88 Inlägg

Suttit och läst hela projekttråden nu, helst sinnesrubbat rolig läsning! Men stilig blir den iaf! Men till kontentan nu då. Jag skulle köra på BSR då vrid är roligare i mina ögon smile

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Skorven" (1990)
GarageKenger
21 september 2013 ·

hjd skrev:
Sitter här på jobbet och dagdrömmer lite då en fråga dyker upp.
Efter att ha pratat med en äldre herre på Saabsnacket träffen i lördags (karln som har en helt sick 9-3 Turbo X med runt 600hk) så börjar funderingarna glida över mot BSR då han helt och fast påstod att Micke på BSR i Växjö är den enda som kan v6'an. BSR plockar enligt dem själva ut 320hk och 520Nm(!) med deras steg 4 eller vad det nu är medan Maptun plockar ut 340hk och 480Nm. Så nu är frågan, vad väljer man? Med Maptun blir det billigare då programmet bara kommer att kosta mig ca 2000:- och det jag behöver utöver det sammanlagt landar på runt 16941:-, BSR kräver dock nästan det dubbla för samma saker + spridare. Men jag har trotts allt 100kr sparade så det är ju inte jätte långt kvar till Maptuns paket wink
Hur känner ni mina kära förföljare? Vad skulle ni välja?

Mitt tips är att du åker till Nordic performence i Norrköping, här http://www.nordictuning.com/main.php?news. Är det några som kan SAAB så är det dom enligt min mening. Denna länk säger en hel del tycker jag. http://www.youtube.com/watch?feature=pl … b5rblJH94s

JKDesign
21 september 2013 · 4 442 Inlägg

hjd skrev:
Sitter här på jobbet och dagdrömmer lite då en fråga dyker upp.
Efter att ha pratat med en äldre herre på Saabsnacket träffen i lördags (karln som har en helt sick 9-3 Turbo X med runt 600hk) så börjar funderingarna glida över mot BSR då han helt och fast påstod att Micke på BSR i Växjö är den enda som kan v6'an. BSR plockar enligt dem själva ut 320hk och 520Nm(!) med deras steg 4 eller vad det nu är medan Maptun plockar ut 340hk och 480Nm. Så nu är frågan, vad väljer man? Med Maptun blir det billigare då programmet bara kommer att kosta mig ca 2000:- och det jag behöver utöver det sammanlagt landar på runt 16941:-, BSR kräver dock nästan det dubbla för samma saker + spridare. Men jag har trotts allt 100kr sparade så det är ju inte jätte långt kvar till Maptuns paket wink
Hur känner ni mina kära förföljare? Vad skulle ni välja?

Jag hade kört på maptun eftersom du får programvaran så "billigt". Hårvaran kommer du behöva ha densamma i vilket fall slm helst.

Dock är väl nordic rätt så billigt att få en mappning utav, men byter du till bsr måste du säkert lägga till x antal lappar med gustav vasa på. + läser du lite är bsr rätt duktiga på att få motorna att spika.

Ska du byta så gör det till nordic, annars känn dig trygg och stay maptuned wink

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
GL77
21 september 2013 ·

Det är rätt mycket skitsnack mellan olika företag, så kolla runt själv och ta det som verkar bäst.

Jag är nöjd med Nordic, och andra BSR & MapTun...

Men välj det du känner starkast för smile

Mvh Gustav

Eson_
21 september 2013 · 48 Inlägg

Joni_sa skrev:

hjd skrev:
Sitter här på jobbet och dagdrömmer lite då en fråga dyker upp.
Efter att ha pratat med en äldre herre på Saabsnacket träffen i lördags (karln som har en helt sick 9-3 Turbo X med runt 600hk) så börjar funderingarna glida över mot BSR då han helt och fast påstod att Micke på BSR i Växjö är den enda som kan v6'an. BSR plockar enligt dem själva ut 320hk och 520Nm(!) med deras steg 4 eller vad det nu är medan Maptun plockar ut 340hk och 480Nm. Så nu är frågan, vad väljer man? Med Maptun blir det billigare då programmet bara kommer att kosta mig ca 2000:- och det jag behöver utöver det sammanlagt landar på runt 16941:-, BSR kräver dock nästan det dubbla för samma saker + spridare. Men jag har trotts allt 100kr sparade så det är ju inte jätte långt kvar till Maptuns paket wink
Hur känner ni mina kära förföljare? Vad skulle ni välja?

Jag hade kört på maptun eftersom du får programvaran så "billigt". Hårvaran kommer du behöva ha densamma i vilket fall slm helst.

Dock är väl nordic rätt så billigt att få en mappning utav, men byter du till bsr måste du säkert lägga till x antal lappar med gustav vasa på. + läser du lite är bsr rätt duktiga på att få motorna att spika.

Ska du byta så gör det till nordic, annars känn dig trygg och stay maptuned wink

2 olika bilar som jag ägt var bsr som hade chippat golfen gick som en påse nötter och 9-3 aeron som dom chippat var helt off, laddtrycket for å fladdra så bilen stöp och när jag gick igenom programvaran så förstod man att de var inte många parametrar som lirade där inte. Men håller med ovanstånde talare nordic är riktigt bra och kan verkligen saab smile Maptun är bra dom med  smile

Lofarn
22 september 2013 · 218 Inlägg

Händelserik kväll/natt för din del!
Förövrigt må detta vara den bästa projekttråden jag läst på länge, mycket bra läsning.
Prem lagd + 5p!

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638
lingua
22 september 2013 · 2 271 Inlägg

Jag skulle köra vidare på Maptun tillsvidare som ovan nämt, hw som sagt behöver du hursom.
Är du inte nöjd sen så hade jag rullat ner till Norrköping.
Glöm inte mig innan bara.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Jarlenas
22 september 2013 · 26 Inlägg

När en tråd har mer humor än top gear och monte python tillsamans har jag inget annat val än att följa den.

AeroHaage
22 september 2013 · 16 Inlägg

Realtid skrev:
Nästa år får vi ordna någon bankörning, det gäller bara att få ihop fler medlemmar till www.saabsnacket.se big_smile

Jag är med nu ! wink

Saab 9-5 Vector 3,0TiD "Silverfisken" (2002)
Saab 9-3 Vector SS "SAABotage" (2004)
hjd Skrotdosan.se
27 september 2013 · 198 Inlägg

Ich habe einen Saab und ich liebe es, aber ich hasse es ein wenig zu!
BOOM BITCHES, en annan pluggar ju tyska liksom!

Men det är inte därför vi är här anar jag, tänkte mest göra en veckoredovisning eftersom ni tjatar så in i helvete, men först ska jag svara på några fan mail. Jag har ordnat dom i följande ordning: smicker, smicker med en hint av åsikt och till sist, enbart åsikter.

Jarlenas skrev:
När en tråd har mer humor än top gear och monte python tillsamans har jag inget annat val än att följa den.

Danske, ich versuchen mein bestes (Tack, jag försöker mitt bästa smile)

JohnLindberg skrev:
Suttit och läst hela projekttråden nu, helst sinnesrubbat rolig läsning! Men stilig blir den iaf! Men till kontentan nu då. Jag skulle köra på BSR då vrid är roligare i mina ögon smile

DrBrutal skrev:
Mitt tips är att du åker till Nordic performence i Norrköping, här http://www.nordictuning.com/main.php?news. Är det några som kan SAAB så är det dom enligt min mening. Denna länk säger en hel del tycker jag. http://www.youtube.com/watch?feature=pl … b5rblJH94s

JKDesign skrev:
Jag hade kört på maptun eftersom du får programvaran så "billigt". Hårvaran kommer du behöva ha densamma i vilket fall slm helst. Dock är väl nordic rätt så billigt att få en mappning utav, men byter du till bsr måste du säkert lägga till x antal lappar med gustav vasa på. + läser du lite är bsr rätt duktiga på att få motorna att spika.
Ska du byta så gör det till nordic, annars känn dig trygg och stay maptuned wink

GL77 skrev:
Det är rätt mycket skitsnack mellan olika företag, så kolla runt själv och ta det som verkar bäst.
Jag är nöjd med Nordic, och andra BSR & MapTun...
Men välj det du känner starkast för smile
Mvh Gustav

Eson_ skrev:
2 olika bilar som jag ägt var bsr som hade chippat golfen gick som en påse nötter och 9-3 aeron som dom chippat var helt off, laddtrycket for å fladdra så bilen stöp och när jag gick igenom programvaran så förstod man att de var inte många parametrar som lirade där inte. Men håller med ovanstånde talare nordic är riktigt bra och kan verkligen saab smile Maptun är bra dom med  smile

Jag hör vad ni säger och med det sagt så kommer jag helt sonika koncentrera mig på steg 3 från maptun till att börja med, mycket för att det är fett credigt att gå sin egen väg, och mest för att om jag skulle ställa in siktet något annat så blir ett helt lyxfällan avsnitt tillägnat enbart lilla mig smile Steg 3 kommer att ge 310hk och 475Nm och dit är det bara en IC kvar (typ 5900:-) Huvudmålet står dock fortfarande fast om någon skulle kasta pengar på mig eller liknande.

lingua skrev:
Jag skulle köra vidare på Maptun tillsvidare som ovan nämt, hw som sagt behöver du hursom.
Är du inte nöjd sen så hade jag rullat ner till Norrköping.
Glöm inte mig innan bara.smile

Du äro icke förglömd min ädle herre, jag har under tidigare timmar försänt eder en slant per elektronisk väg.

Lofarn skrev:
Händelserik kväll/natt för din del!
Förövrigt må detta vara den bästa projekttråden jag läst på länge, mycket bra läsning.
Prem lagd + 5p!

Ja och OMG som kidsen säger idag, vilken kväll det var. Här krävs förtydliganden:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d55713d04f76e9f36db98a73b1747629.jpg

Polisen Trafiken Söderort skrev:
Under lördagskvällen uppkom indikationer på att man försökte sig Street race i södra länsdelarna. En insats under ledning av Yttre kommissarien påbörjades och personal från både Söderorts trafikenhet, länstrafiken, ig-verksamheten och helikopterflyget.

Först: härmed tilldelas första pris i kategorin "den sämsta meningsuppbyggnaden ever" till "Polisen Trafiken Söderort", grattis!
Så jag var alltså på ett så kallat streetrace i lördags, det var jag och en jävla massa fler, tills polisen kom, då vart det bara jag och ca 6 bilar till kvar. Men polisen tyckte dock att det var så pass allvarligt att vi var runt 12 pers som stod och pratade att man stannade kvar med en helt, enligt dem själva, rimlig insats om 4 piket bilar, en ledningsbuss, 2 mc poliser, 2 hund enheter, tunga enhetens "besiktningsbuss", ett gäng trafik polis bilar samt en helikopter.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-c9b2403670ebec70604ef95edaa4b937.jpg
Vi argumenterade att det kanske inte var det bästa sättet som man kunde använda mer eller mindre hela söderorts resurser men vi fick, inte helt oväntat ,inget vidare gehör för vår åsikt, däremot fick jag sitta en stund i en ny fin V70 med blå färg på.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-5d8800e1d04978f0bcf8f9521e395a1f.jpg
Inte mindre än två anmälningar hade upprättats om, och det är här det blir lite halv komiskt, 1. "föregivande av allmän ställning" och 2. Otillåten ändring av lampor smile Jorå, enligt konstaplarna blinkade mina dimljus med vita 6000K led lampor väldigt likt en polisbil, och då jag låg efter en polisbil tyckte dom att jag förmodligen ville låtsas vara som dom?? Försökte många många gånger att förklara 3 saker för dem:
1. Lamporna lyser vitt och inte blått 2. Dimljusen blinkar en gång var 5:e sekund pga lampövervakningen och 3. att om dom skulle ta mig för nått så skulle det vara otillåten ändring för 500:- och inte för föregivande. Inget av detta slog dock rot hos någon av konstaplarna som tyckte att det helt riktigt var så pass grovt att mina dimljus blinkade i VITT sken en gång var FEMTE SEKUND att det motiverade upprättande av anmälan med upp till 6 månaders fängelse i straffskalan. Fin fint.

Vidare hade dom aldrig hört talas om lampövervakning och att jag förmodligen hade byggt detta själv enbart för att provocera polisen samt mina medtrafikanter. Det roliga var dock att när jag fråga snorungeasspirant bajshög om han tyckte att det var vitt eller blått sken så sa han först vitt, men när jag tog dit överkonstapel bajssäck och bad han säga det igen så var det genast inte hans åsikt som räknades, han blev helt enkelt spontant färgblind när överordnad var i närheten.

Jag hävdade också att föregivande krävde att polisen kunde påvisa uppsåt, polisen jämförde då, mycket pedagogiskt, att man kunde jämföra mitt byte till blinkande lampor (som förövrigt inte blinkar i någon bil förutom saab) med att jag lika gärna kunde ha snott en polisbil på platsen och kört ut och jagat trafikanter på E4'an. Ahh ok, ja det är ju en rimlig jämförelse?

Nu har jag dock en tunga av guld samt en hel hög med dom bästa vännerna man kan tänka sig som inte på något sätt tänkte låta detta gå för sig, så efter en mycket lugn och civiliserad debatt med konstaplarna så bad vi dem högaktningsfullt att dra åt helvete och gick tillbaka till bilarna, inte ett dugg omotiverad till att köra in i var och en av konstaplarna på vägen där ifrån men just som jag gick och funderade på vem av dem som skulle för inspektera underredet på min bil först så sa chefskonstapel bajssäck: -Vi river anmälan om föregivande, wow tänkte jag. Vad hände nu? Gick fram och skakade chefskonstapel bajssäck hand och tackade för den helt omotiverade mänskligheten. Gick sedan till baka mot bilen och då kommer nästa jävla mirakel, -Vi river den andra anmälan också, du verkar ju ha förstått hur allvarligt det är att ha blinkande ljus.

Så kontentan av detta då? Saab har INTE lampövervakning i 9-3sc och det krävs INTE uppsåt för att bli anmäld för föregivande?? Och att byta till led lampor är lika kriminellt belastande som att sno en polisbil! Så där har ni nått att tänka på.

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-3aea26bd786a67c72e13b7d9d09c9a0a.jpg
I övrigt så har det inte hänt några större grejer med skrotdosan, jag skulle tvätta den innan jag skulle ge mig ut och stoppa trafikanter på E4an med mina blinkande dimljus men då bestämde sig den vita plastidippen för att kasta in handduken, göra en 180 och formligen kasta sig av fälgarna. FAAAN! Bussade dotter på resten av fälgarna och stolt som en tupp över att få hjälpa pappa med bilen satt damen och plockade bort skit plastidipp som en riktig mästare medan jag satt på en stol med en cola och kollade på smile Barnarbete FTW!

Så vad händer nu då? Ja, inte ett skit. Då en jävla massa folk ska ha pengar av mig så blev jag ganska omedelbart efter lönen av med 16000:- vilket gör att en annan återigen måste sälja en njure eller liknande för att ha råd att ta mig till jobbet i en hel månad innan man kan bli rånad av en massa företag och skit igen. Ska betala av en jävla massa nu innan jag gör något dumt men varenda 20 lapp, guldpeng och femma får samsas i burken där hundringen från min anonyme riddare på vit häst (det är så jag föreställer mig honom) ligger.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
GL77
27 september 2013 ·

Hej vapendragare! smile

Jag vet hur det känns, när man har det tufft ställt med pengarna som inte finns. Jag själv håller på att sälja av diverse prylar för att allt ska gå ihop. Det sista jag säljer nu är en fet hemmabio anläggning... sad

& det där med polisen har jag varit med om själv ett ex antal gånger, till sist så fick jag hem 4 sidor med alla trafik brott och jag fick 2 val.

Jag valde det rätta valet och jag har nu "lappen" kvar sedan ett par år tillbaka.

"Stay strong and keep on going"

Mer grejer till min bil blir till våren/sommaren 2014. Det enda som händer nu är att SAABSNACKET dekalerna ska monteras smile

Senast redigerat av GL77 (27 september 2013)

ZeijlonRacing
27 september 2013 · 60 Inlägg

Dagens poliser xD Som du skrev otillåten ändring var det enda dom kunde ha fällt dig för... Det andra var bara löst snutsnack det verkar som polisen inte pluggar lag och rätt längre =P

Saab 9-3 SS "Nordic Extreme R" (2008)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
27 september 2013 · 2 972 Inlägg

Rolig tråd som jag prenumererat på i smyg ett tag.

Men har du, medvetet, kört runt med
1. dimljus som blinkar (WTF? Rullande disco??) I med vettigare lampor som lyser med en färg av din smak. Måste ju inte vara LED (som därmed blinkar) för det.
2. dimljusen tända? Trodde den millenieskiftes-stylingen var passé såhär snart 14 år senare.

Sen är det ju allmänt känt att alla poliser tycker att allt över 4300K är blått. De är nåt så in i h-e rädda om sin blåa färg att allt som är det minst likt ska bötfällas. Så är det bara. Därefter väljer man själv om man vill ha det eller inte. Jag väljer inte, blir enklare och billigare så. På detta sätt varar också slavbidraget som dyker upp den 25e lite längre.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang