2858
Sök

Hur långt har du kört?

Of World
3 376 Inlägg
15 augusti 2013
Ca 800mil nu i sommar ner till italien och balkan, mycket att se bl.a Montenegros och Albaniens stränder mycket fint!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

49 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
Ca 800mil nu i sommar ner till italien och balkan, mycket att se bl.a Montenegros och Albaniens stränder mycket fint!

800 mil? Nice! Hur länge tog det att bila ned till Italien?

Of World
3 376 Inlägg
15 augusti 2013
SaKlart skrev:
opel_vectra_gts skrev:

jag åker alltid vid ca 8 på morgonen och är framme i tyskland vid 17 tiden, alltså destination i Berlin sen från Berlin till Italien tar den lite mer än halv dag om man kör som tyskar gör,

man behöver ju inte svänga av in till Berlin men vi brukar göra de för vi har släkt så vi sover över en natt där för vilans skull.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

198 Inlägg
15 augusti 2013
Nu 2 sista månader har jag förbrukat soppa för hela 14.000 km. Så jäkla dyrt o ha roligt :p

Eller så kan man säga, pengar gör det roligare att ha tråkigt big_smile

Forummoderator
26 455 Inlägg
15 augusti 2013
Till Göteborg..sen hade man sett det mesta..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

198 Inlägg
15 augusti 2013
Mack skrev:

Bästa svaret !tack för fott skratt wink

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
15 augusti 2013
Tommty skrev:
kört till norra italien några år.

rätt smärtfritt med autobahn, dock när något händer på motorvägen där så är det oftast några timmars kö.

Folk som aldrig kört på autobahn, kommer få ett helvete. Man tror att "djäklar vad jag kör snabbt" då man ser nålen passerar 140....  Helt plötsligt så är den lilla pricken i backspegeln en gigantisk Porsche som nyss bromsat ner från 270... till din snigelhastighet!

Så smärtfritt vill jag absolut ej kalla det för, då man aldrig kört där innan smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

SAAB I HJÄRTAT
25 Inlägg
15 augusti 2013
Hej, tjyvar lite på tråden här, någon som har åkt till Frankfurt från södra/mellersta Sverige i illfart ? Hur lång tid tar det ungefär ?
Jag ska nämligen åka till Frankfurt om ett par veckor i en väldigt snabb bil med en fartdåre till förare tongue
Senast redigerat av Saabviggenturbox (15 augusti 2013)

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!

Of World
3 376 Inlägg
15 augusti 2013
FordRSC skrev:
Tommty skrev:

rätt smärtfritt med autobahn, dock när något händer på motorvägen där så är det oftast några timmars kö.

Folk som aldrig kört på autobahn, kommer få ett helvete. Man tror att "djäklar vad jag kör snabbt" då man ser nålen passerar 140....  Helt plötsligt så är den lilla pricken i backspegeln en gigantisk Porsche som nyss bromsat ner från 270... till din snigelhastighet!

Så smärtfritt vill jag absolut ej kalla det för, då man aldrig kört där innan smile

håller med där.. upplever det ofta då jag åker där för 2 veckor senast låg mellan 200-240 och de va svårt och slänga sig på vänster fil.. man såg biljävlarna blinka 1000 gånger trots man låg i dessa hastigheter, bäst vore och slänga sig i lastbilsfilen tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Forummoderator
18 276 Inlägg
16 augusti 2013
Saabviggenturbox skrev:
Hej, tjyvar lite på tråden här, någon som har åkt till Frankfurt från södra/mellersta Sverige i illfart ? Hur lång tid tar det ungefär ?
Jag ska nämligen åka till Frankfurt om ett par veckor i en väldigt snabb bil med en fartdåre till förare tongue

Det tog oss 10 timmar från Frankfurt till Burg i en husbil i ca 120-130 km/h. Så 15 timmar kanske? Om ni nu inte planterar bilen i någons bagagelucka i de ändlösa köerna på Autobahn... Då tar det längre tid :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 939 Inlägg
16 augusti 2013
Dieselsmurfen skrev:
Saabviggenturbox skrev:

Det tog oss 10 timmar från Frankfurt till Burg i en husbil i ca 120-130 km/h. Så 15 timmar kanske? Om ni nu inte planterar bilen i någons bagagelucka i de ändlösa köerna på Autobahn... Då tar det längre tid :-)

Vi körde häromveckan från Nürburgring till Rødby och då åkte vi 1645 och var framme 0045 inkl. färjan. Men då var det rejält med vägarbeten (som alltid i Tyskland) plus att vi passerade Köln i rusningstrafik. Så det går helt klart att kapa nån timme på den tiden.

Vi körde över Hannover då.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
SaKlart skrev:
opel_vectra_gts skrev:

jag åker alltid vid ca 8 på morgonen och är framme i tyskland vid 17 tiden, alltså destination i Berlin sen från Berlin till Italien tar den lite mer än halv dag om man kör som tyskar gör,

man behöver ju inte svänga av in till Berlin men vi brukar göra de för vi har släkt så vi sover över en natt där för vilans skull.

Var är startpunkten? Älskar Berlin, skulle förmodligen köra in och stanna några dagar.

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
DDeko skrev:
Nu 2 sista månader har jag förbrukat soppa för hela 14.000 km. Så jäkla dyrt o ha roligt :p

Eller så kan man säga, pengar gör det roligare att ha tråkigt big_smile

Hahahaha! Håller med! lol

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Mack skrev:

HAHAHAHA fick mig nästan att spotta ut morgonkaffet lollollol

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
FordRSC skrev:
Tommty skrev:

Vilka tips kan du då ge? Har aldrig kört där och det du precis beskrev skrämmer mig.

* Voff voff *
10 939 Inlägg
16 augusti 2013
SaKlart skrev:
FordRSC skrev:
Tommty skrev:

Vilka tips kan du då ge? Har aldrig kört där och det du precis beskrev skrämmer mig.

Bästa tipset för Autobahn är att du håller stenkoll i speglarna om du ligger i vänsterfil och respekterar att det finns folk som vill köra fortare genom att gå undan från vänsterfilen så fort du inte kör om någon.

Håll förstås även stenkoll när du ska ut i vänsterfilen, bilarna bakifrån kommer snabbare än du tror.

//Brådhis

EDIT: Enkelt uttryckt: Kör inte som 90% av Sveriges bilförare gör...
Senast redigerat av Brådhis (16 augusti 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Brådhis skrev:
SaKlart skrev:
FordRSC skrev:

Bästa tipset för Autobahn är att du håller stenkoll i speglarna om du ligger i vänsterfil och respekterar att det finns folk som vill köra fortare genom att gå undan från vänsterfilen så fort du inte kör om någon.

Håll förstås även stenkoll när du ska ut i vänsterfilen, bilarna bakifrån kommer snabbare än du tror.

//Brådhis

Hahaha! Förstår! För nog mentalt förberedda mig en aning innan!

7 471 Inlägg
16 augusti 2013
SaKlart skrev:
Brådhis skrev:
SaKlart skrev:

//Brådhis

tänk dig att du kör ut på en 120 väg från 0 km/h wink då kan du tänka dig vilken marginal du behöver wink
finns en anledning att de har motorstarka bilar där smile

obs INTE inriktat till någon alls smile
Senast redigerat av granadadr (16 augusti 2013)

7 471 Inlägg
16 augusti 2013
när vi bilade till forna Yugoslavien så  så tog det ca 4 dagar,, som sagt vi hade ju bara en bluebird 103 hk smile

vi körde första etappen Stockholm-Helsingborg, andra etappen  till Tyskland någonstans minns ej var,,

3 etappen var då tyskland-österike, sen den 4 dagen var vi i Postojna tror jag det hette,, Hitler hade vapenförråd i grottor där som man kunde besöka smile

det regnade konstant från danmark till gränsen i Yugoslavien,, men i Yugoslavien hade det inte regnat på över 3 mån wink
Senast redigerat av granadadr (16 augusti 2013)

49 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
granadadr skrev:
SaKlart skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

tänk dig att du kör ut på en 120 väg från 0 km/h wink då kan du tänka dig vilken marginal du behöver wink
finns en anledning att de har motorstarka bilar där smile

obs INTE inriktat till någon alls smile

Jävlar....

Sök