7354
Sök

Rostskyddsfärg: finns de på okq8 och shell?

1 322 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Ah, som rubriken lyder. Någon som vet om det finns? tänkte ta ytrosten på bilen imorgon. och dessa två mackar är de enda som finns i närheten av  mig. tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

5 173 Inlägg
15 augusti 2013
Ok här i stan har corostabils(stavning?) Sortiment. Har provas deras rostskydd, en röd som penslas och trots 3 år utomhus oövermålad så har inte rosten kommit smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

61 Inlägg
15 augusti 2013
Ok har väl hammarlack på burk...

1 322 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Ok här i stan har corostabils(stavning?) Sortiment. Har provas deras rostskydd, en röd som penslas och trots 3 år utomhus oövermålad så har inte rosten kommit smile

Kalas! då ska jag gå å kika efter de imorn. Kommer du ihåg något pris? (A)

Volvo 945aaah!

1 322 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Uthil skrev:
Ok har väl hammarlack på burk...

Jo de borde de ha.. Men är det bra mot rost?smile vill ha nått som håller ett tag... Vet du om jag isåfall sen kan spraya över hammarlacken? så det blir bilens färg tongue

Volvo 945aaah!

4 586 Inlägg
15 augusti 2013
Ifall du ska laga lite ytrost så skippa sprayer det innehåller mest bara lösningsmedel och håller dåligt. Ser även taskigt ut

Slipade själv lite ytrost på audin nyss

*Körde med multislip där rosten satt
*Grundade 2 gånger med smal pensel
*1 lager lack med en annan smal pensel

Ifall bilen har metallic lack så ska det även på klarlack

Stift i bilens färg hittar du hos Möller bil eller ev hos mekomomen.

Grundfärg finns hos din närmaste mack

Hittar du inte bilens färg på annat än sprayburk så går det även att spraya i locket och pensla. Detta tar lång tid då den täcker dåligt.

Lycka till
Senast redigerat av jocke_gronberg (15 augusti 2013)

1 322 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Ifall du ska laga lite ytrost så skippa sprayer det innehåller mest bara lösningsmedel och håller dåligt. Ser även taskigt ut

Körde med multislip där rosten satt
Grundade 2 gånger med smal pensel
1 lager lack med en annan smal pensel

Hittar du inte bilens färg på annat än sprayburk så går det även att spraya i locket och pensla. Detta tar lång tid då den täcker dåligt.

Lycka till

Ska skippa sprayar. Gillar mer sånt man penslar på.

Tack för att du skrev hur du gjorde! tänkt göra på ett ungefär samma sak. Slipa bort så det blir plåtrent med rondellen.Sen pensla på det jag ska ha som rostskyddsfärg.  Och sen på lacken jag ska ha.

Hur ser jag om jag har klarlack? haha så enormt dålig på detta med lack. Första gången jag ska ut å ta ytrost. Är den blåa golfen jag ska ta bort ytrost på.

Volvo 945aaah!

4 586 Inlägg
15 augusti 2013
Celeron skrev:
jocke_gronberg skrev:

Lycka till

Tack för att du skrev hur du gjorde! tänkt göra på ett ungefär samma sak. Slipa bort så det blir plåtrent med rondellen.Sen pensla på det jag ska ha som rostskyddsfärg.  Och sen på lacken jag ska ha.

Hur ser jag om jag har klarlack? haha så enormt dålig på detta med lack. Första gången jag ska ut å ta ytrost. Är den blåa golfen jag ska ta bort ytrost på.

Ifall det gäller den blåa golfen så har du klarlack

Skulle inte använda rondell då den avverkar för mycket. Köp dig en multislip på biltema. Har en själv och gör sådana här jobb enkla.

1 322 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Celeron skrev:
jocke_gronberg skrev:

Lycka till

Ifall det gäller den blåa golfen så har du klarlack

Skulle inte använda rondell då den avverkar för mycket. Köp dig en multislip på biltema. Har en själv och gör sådana här jobb enkla.

Yes det är den blåa golfen.

Ahaa tack för tipset!smile får kika på multislip smile

Volvo 945aaah!

Sök