9796
Sök

Caddy, combo, berlingo eller har ni något annat tips på bra arbetsbilar? köp råd!

Dajsel är de bästa :)
17 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
Hej alla garage vänner! jag tänkte höra med er som åker skåpbilar, ska köpa och ha under vintern tänkte jag istället för åka v70in. Jag blir så himla osäker försökt läsa forum och så men vissa säger skräp och perfekt bil

Krav: Turbo diesel, ska gå runt 0,5-0,6 enkel och förstå sig på, gärna billiga reservdelar också!

Kommentera vad ni tycker och tänker, motivera gärna varför, tänkte prisklass 10-15 tusen, kanske inte det mesta men tänkte bara ha den under vintern och åka billigt,

Uppskattar verkligen om ni lägger en kommentar eller skriver pm till mig om bilarna mvh Knacck

Diesel förlänger livet <3

618 Inlägg
26 augusti 2013
Varför ska du ha diesel? smile

Ont: Familjen har en Citroen Berlingo som används nästan dagligen och kör paddor, stenhackor, stenklipp osv och säg var 3e dag på vintern.
75hk bensinare, DET är en pålitlig bil som heter duga!! smile Sammanlagt har vi 7 bilar och berlingon är fan den mest pålitliga.. haha wink
Förövrigt känns det som att den drar ~0.ingenting hehe.

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139561/139561-12b1c6319b28654fb016347e95e18566.jpg

1 705 Inlägg
26 augusti 2013
Caddy, Berlingo, Kangoo och allt vad dom heter är väl i princip samma bil, lite olika nivåer på standard bara.

Min erfarenhet av Caddy, Berlingo och Kangoo är att Caddy är den bättre, med påkostad ljudisolering och riktigt bra komfort. Tvåa är Berlingo som är skaplig på allt, och sist kommer Kangoo som är en förbannad jävla plåtlåda som är bland det absolut värsta man kan åka i.

Vi hade en Caddy Life i jobbet ett tag, och det var i princip en Golf med lite mer utrymmen. Helt ok bil på alla sätt och vis om det är en sådan typ av bil man är ute efter.
Parallellt med Caddyn hade vi även två Kangoo, och jag kan lova att det var fan slagsmål jämt om vem som skulle åka Caddy och vilka som skulle tvingas åka Kangoo.

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
26 augusti 2013
Jag hade en Berlingo ett tag som utfyllnad mellan "riktiga" bilar. Underbar bil man inte behövde vara rädd om och som funkade till det mesta.
1,4 bensin även för mig, och den drar under 0,7 om man kör normalt snällt.

Positivt: Pålitlig, lastar vad som (utom långa brädor och liknande), billig i inköp och drift
Negativt: Bullrig, obekväm (speciellt om man är lång, väggen bakom tillåter inte att man fäller bak sätet så mycket)

De flesta bilar i den sorten är ungefär samma, Pegga Partner är samma bil som Berlingo f.ö.
Håller med tidigare om att Kangoo (och nån Nissan som är samma?) är sämre. Att Caddy skulle vara så mycket bättre vet i tusan - sett till att de är dyrare på allt.

/Mattias

Dajsel är de bästa :)
17 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
Ja varför diesel? jo jag hjälper en som har bondgård ibland så får lite diesel av han och köper av honom så därför smile får tacka för era fina skrivningar, riktigt roligt och läsa! blir och ta hem en caddy tänkte ja smile tusen tack!

Sök