Bästa utv. "vinylshine" för olackerade stötfångare mm?

Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
6 september 2013 · 205 Inlägg

OBS.. inte bara svarta plastdetaljer, jag har mycket grått oxå..men det verkar ingen tillverkare tänkt på.

Vad rekommenderar ni för medel på olackade stötisar, stänkskydd,lister mm?

/tacksam för lite tips.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
TheMav Nordic R - Webbis
6 september 2013 · 23 Inlägg

Olivolja wink

Senast redigerat av TheMav (6 september 2013)

//TheMav
Volvo V70R MTE -98
Peugeot 206 GTI "Peggan" (2001)
mb_pucken
6 september 2013 · 5 087 Inlägg

Nu har jag inte numret på produkten i huvudet men laghega har några bra medel till plast detaljer smile
Dels en för interiören som även funkar på tex stötfångare. Dock är inte hållbarheten så bra men någon vecka/tvätt brukar det sitta på. Ger en sidenmatt yta smile
Sen deras däckglans ger en blank fin yta på gummi smile samma fär med hållbarheten smile men går fort att lägga på med en svamp smile båda medlen läggs på med tex svamp smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
marcus0510
6 september 2013 · 243 Inlägg

Concept Vista utan tvekan. En silikonfri olja som återställer till en fräsch originalfärg. Håller i sig bra och ser naturligt ut.

http://shop.bollnasbilvard.se/concept-v … c-723.aspx

Senast redigerat av marcus0510 (6 september 2013)

RannerKing www.LynxTalk.se
6 september 2013 · 420 Inlägg

Tycker i alla fall att Lahegas "Bumper Shine" höll lite väl dåligt, ett par veckor på sin höjd. Jag råder dig att inte ens testa, för jag vill minnas att den var dyr. Riktigt snyggt i några dagar var det...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Henkix
7 september 2013 · 6 737 Inlägg

mekonomens egna bumpershine är förbannat bra! wink är nästan som svart målarfärg. får man det på naglarna så sitter det typ en vecka tongue la på sånt på min bil i våras o det är svart o fint än smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
7 september 2013 · 205 Inlägg

Henkix skrev:
mekonomens egna bumpershine är förbannat bra! wink är nästan som svart målarfärg. får man det på naglarna så sitter det typ en vecka tongue la på sånt på min bil i våras o det är svart o fint än smile

Precis. Och många av mina bilars detaljer är grå och skall vara grå.. sad

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Henkix
7 september 2013 · 6 737 Inlägg

Svana skrev:

Henkix skrev:
mekonomens egna bumpershine är förbannat bra! wink är nästan som svart målarfärg. får man det på naglarna så sitter det typ en vecka tongue la på sånt på min bil i våras o det är svart o fint än smile

Precis. Och många av mina bilars detaljer är grå och skall vara grå.. sad

hah såg att du skrivit detta nu, läste lite slarvigt innan.
turtlevax har ett fint bumpershine som funkar på både gråa o svarta stötfångare.
dock har dom 2 olika sorter. den på bilden är den rediga sorten sen finns det en sort till burken är nästan lika dan bara att det står "more effect" på en grön bakgrund uppe vid locket, den är värdelös iaf wink
http://www.verktygsboden.se/20.0.0.2/23 … eb6318.jpg

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
joH900
7 september 2013 · 414 Inlägg

marcus0510 skrev:
Concept Vista utan tvekan. En silikonfri olja som återställer till en fräsch originalfärg. Håller i sig bra och ser naturligt ut.

http://shop.bollnasbilvard.se/concept-v … c-723.aspx

Gillar också denna! Behandlade en stötfångare på en bil förra året med det, den är fortfarande myyyyyyyycket svartare och finare i plasten än den var innan jag la på medlet, nästan 2 sommarsäsonger efter. Syns såklart att det inte va igår man la på det, men plasten är som sagt fortfarande i bättre skick än den va innan behandlingen. Riktigt drygt medel också som räcker länge.

Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
7 september 2013 · 205 Inlägg

Henkix skrev:

Svana skrev:

Henkix skrev:
mekonomens egna bumpershine är förbannat bra! wink är nästan som svart målarfärg. får man det på naglarna så sitter det typ en vecka tongue la på sånt på min bil i våras o det är svart o fint än smile

Precis. Och många av mina bilars detaljer är grå och skall vara grå.. sad

hah såg att du skrivit detta nu, läste lite slarvigt innan.
turtlevax har ett fint bumpershine som funkar på både gråa o svarta stötfångare.
dock har dom 2 olika sorter. den på bilden är den rediga sorten sen finns det en sort till burken är nästan lika dan bara att det står "more effect" på en grön bakgrund uppe vid locket, den är värdelös iaf wink
http://www.verktygsboden.se/20.0.0.2/23 … eb6318.jpg

Haha..komiskt.

Läs min andra tråd, om Turtlewax. Det är den jag använt tidigare, MEN som nu har fått en grön text "New formula".
Den är ju skit från satan som du oxå tycker..  haha

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
7 september 2013 · 205 Inlägg

joH900 skrev:

marcus0510 skrev:
Concept Vista utan tvekan. En silikonfri olja som återställer till en fräsch originalfärg. Håller i sig bra och ser naturligt ut.

http://shop.bollnasbilvard.se/concept-v … c-723.aspx

Gillar också denna! Behandlade en stötfångare på en bil förra året med det, den är fortfarande myyyyyyyycket svartare och finare i plasten än den var innan jag la på medlet, nästan 2 sommarsäsonger efter. Syns såklart att det inte va igår man la på det, men plasten är som sagt fortfarande i bättre skick än den va innan behandlingen. Riktigt drygt medel också som räcker länge.

Tack, denna blir jag sugen att testa då ni verkar gilla den..

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Henkix
7 september 2013 · 6 737 Inlägg

Svana skrev:

Henkix skrev:

Svana skrev:

Precis. Och många av mina bilars detaljer är grå och skall vara grå.. sad

hah såg att du skrivit detta nu, läste lite slarvigt innan.
turtlevax har ett fint bumpershine som funkar på både gråa o svarta stötfångare.
dock har dom 2 olika sorter. den på bilden är den rediga sorten sen finns det en sort till burken är nästan lika dan bara att det står "more effect" på en grön bakgrund uppe vid locket, den är värdelös iaf wink
http://www.verktygsboden.se/20.0.0.2/23 … eb6318.jpg

Haha..komiskt.

Läs min andra tråd, om Turtlewax. Det är den jag använt tidigare, MEN som nu har fått en grön text "New formula".
Den är ju skit från satan som du oxå tycker..  haha

hehe jävla piss är vad det är wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
TyrolerHatt Skogsmålare
7 september 2013 · 630 Inlägg

Concept vista gör jobbet

Korsen
7 september 2013 · 236 Inlägg

har en flaska concept vista, men den luktar unket så jag kör med Ultima tyre&trim guard, alt. Arcticleans Rubber&vinyl Polish

Man måste ha humor
Volkswagen Jetta mk2 "Dubbelnougaten" (1986)
SAAB_4ever
7 september 2013 · 767 Inlägg

Mitt tips på bleka lister är att värma med en värmepistol så blir dom svarta igen en på med Meguiars ultimate black

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Myller
8 september 2013 · 104 Inlägg

Henkix skrev:

Svana skrev:

Henkix skrev:
mekonomens egna bumpershine är förbannat bra! wink är nästan som svart målarfärg. får man det på naglarna så sitter det typ en vecka tongue la på sånt på min bil i våras o det är svart o fint än smile

Precis. Och många av mina bilars detaljer är grå och skall vara grå.. sad

hah såg att du skrivit detta nu, läste lite slarvigt innan.
turtlevax har ett fint bumpershine som funkar på både gråa o svarta stötfångare.
dock har dom 2 olika sorter. den på bilden är den rediga sorten sen finns det en sort till burken är nästan lika dan bara att det står "more effect" på en grön bakgrund uppe vid locket, den är värdelös iaf wink
http://www.verktygsboden.se/20.0.0.2/23 … eb6318.jpg

Har använt den bättre sorten av Turtle Wax på mina rails på min V70 och det fungerade kanon. Riktigt lätt att applicera och blev en bra finish. smile

Senast redigerat av Myller (8 september 2013)

ImprezaGC8
8 september 2013 · 373 Inlägg

CarPro Perl är rätt bra.

Vill man att det ska hålla jättelänge så kan man kolla Gtechniq C4 men det går inte att jämföra med vanliga plastmedel vad gäller pris, och det gäller att man torkar bort det i tid...

Tobzter
8 september 2013 · 3 145 Inlägg

Conceptvista är de ända du behöver

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
9 september 2013 · 205 Inlägg

Tackar för era svar alla biltokar därute :-) Verkar som ni är överens om att rekommendera Concept vista, jag blir nyfiken och tänker testa det. :-)

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Tobzter
10 september 2013 · 3 145 Inlägg

VanGogg skrev:
Så många olika märken det finns på marknaden...
Är alla lika bra eller finns det dom som är bättre än andra?

Som sagt conceptvista är överlägset de bästa ja har pröva. ..

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang