Ja polaris är riktigt snyggt! Vit är mer eller mindre uteslutet nu. Baikal-blå gör sig riktigt bra på bilen också. Har ju blå inredning, så det kanske blir för mycket blå?
Tyska Luftwaffe for förbi och släppte 6.7 kg last, rakt på gräsmattan.
Visade sig att det var en taklucka! Militärgrön och allt! Ja det är väl bara att tacka och buga då!
I övrigt så har grundfärgen kommit och jag har börjat slipa ner. Pluggar till omtenta samtidigt så arbetsinsatserna i garaget blir lite spretiga, men huven har hunnit bli plåtren iaf. Fast den tog några timmar, det var ju några lager spackel på den också, såklart.
Vad jag minns såg det taket (3.0CS -70) annorlunda ut när allt var demonterat än vad 2800CS:en gör
Ja det verkar så, jag gick ut och jämförde lite. Styrskenorna finns inte att få tag i nya (har åtminstone inte hittat några), endast vajrarna. Vajrarna bör man dock kunna knycka direkt från mekanismen jag har.
Får man fråga om du har köpt plåtar från Wallot & Nesch eller gör du allt själv. Tänkte köpa en hel del plåtdelar från W&N när jag skall starta med detta objekt! Man blir både imponerad och inspirerad när man ser ditt plåtarbete! Har minst lika stort jobb framför mig på min E9:a!
Grundade dörrar, huv och baklucka så att jag kan ställa in grejerna i förrådet igen. Garaget ska byggas ut så resten av bilen grundas så fort det är klart. Hade blivit trångt att lacka hela bilen i garaget som det är nu så utbyggnaden kommer lägligt.
Fick nån rinning här och där, fast inte på någon viktig sida. Klart godkänt för att vara första gången.