Rutorna är ur, bilen är plåtren och om allt går som planerat så grundar jag till helgen... Framvagnen är blästrad och målad också. Nya bussningar och alla skruvar har jag beställt hem nya.
Så, efter mycket om och men så är den lackad! Lackade tisdags kväll/natt. Tagit lång tid, men har hänt lite grejer mitt under grundarbetet också (lagade om förardörren för jag inte var nöjd med min tidigare lagning).
Började med epoxygrund, sedan spackla/slipa, epoxygrund igen, spackla/slipa, slipgrund 3 lager och slutligen topplacken.
Hade lite problem när jag skulle lägga klarlacken dock så är lite apelsinskal och rinningar som jag ska försöka åtgärda. Har nån tips på hur man gör det på bästa sätt så skriv gärna!
Våtslip och polering. 3M Fast Cut är snabb på att få glans på det slipade. Rinning våtslipar du först med 600 papper på en liten kloss så du bara slipar topparna. När du fått ner rinningarna övergår du till 1000 och sist 1500 eller 2000. Apelsin går du på med kloss och 800 på,topparna sedan 1000, 1500 och kanske 2000. Sedan polerar du tills du är nöjd med glansen. Givetvis måste du köra med maskin. Gör några prov först med olika grovlek på slipet och polera så får du in känslan. Och våtslip pappret måste ligga i blöt en stund innan du börjar slipa. Typ 10 minuter. Finns någon bild på resultatet av våtslip och polering av en Camaro. http://tobbeebbot.blogg.se/category/lackering.html