Volvo v70 T5 -99

Satsar på att få ett riktigt gött stuk på denna samt ett välljudande ljudsystem
  • 43 Följare
  • 64 854 Visningar
  • Projektet avslutat 11 mars 2015
Dannekkk
23 oktober 2013 · 322 Inlägg

har lite beslutångest, vet inte vad jag ska börja med att köpa till bilen.. ljud,interiör eller exteriör hmm vad tycker ni folket?? ljudet vill jag nog inte ha i bilen när den bara står på uppfarten ändå eftersom det har varit stölder i mitt område den senaste tiden! men lite åsikter uppskattas!! big_smile motorn ska jag börja med när jag har körkort, känns bara onödigt att fixa med den när den bara står ändå hmm

Markus1987
23 oktober 2013 · 498 Inlägg

Säger man såhär så är ju typ allt stöldbegärligt för folket som inte kan låta bli! Och sen speciellt det man brukar piffa upp dessa bilar med är populärt hos idioterna, alltså xc-grill, vinge, klarglaslyktor osv. Bästa är att om du har möjligheten att övningssköra eller låta andra i familjen använda bilen så mycket som möjligt, ju mer bilen står, desto mer sugna kan tjuvarna bli... Det är vad jag tror iallafall!

Dannekkk
23 oktober 2013 · 322 Inlägg

Markus1987 skrev:
Säger man såhär så är ju typ allt stöldbegärligt för folket som inte kan låta bli! Och sen speciellt det man brukar piffa upp dessa bilar med är populärt hos idioterna, alltså xc-grill, vinge, klarglaslyktor osv. Bästa är att om du har möjligheten att övningssköra eller låta andra i familjen använda bilen så mycket som möjligt, ju mer bilen står, desto mer sugna kan tjuvarna bli... Det är vad jag tror iallafall!

Det har du faktiskt rätt i! sen vet jag inte om dom krossar rutan för att sno lite ljud när bilen stor omringad av min familjs bilar och det är hus runt om! ska jobba nu på höstlovet och sen kommer det lite andra fina inkomster så jag kommer ha ca 5000 om ett par månader att köpa för! ska nog satsa på att få ljudet så gott som färdigt så kan jag börja gå på utsidan sen, är inga jättekostnader jag hade tänkt att lägga på utsidan i början, får bli stänkskärmar bak,toning (kostar en del så jag kanske får vänta med det) och ett par fälgar men det får jag också vänta med tills nästa sommar när jag har sommarjobbat! smile men skulle vara skönt om man blev klar med ljudet! smile

Markus1987
23 oktober 2013 · 498 Inlägg

Vad jag minns så brukar dom försöka plocka ut ena sidobagage rutan helt och hållet utan att den går sönder och då går tydligen inte larmet!? Är inte hundra på detta men detta var det dom försökte på en bekants volvo iallafall, men rutan hade spruckit och då har dom avbrutit inbrottet och inget larm hade aktiverats pga rutan var ju ändå "hel" fortfarande! Föörjäävligt med såna människor sad

TBergsten
23 oktober 2013 · 996 Inlägg

Har en vanlig svart ratt till din bil om du skulle vara sugen, även dom ovanligare aluminiumpanelerna smile Smsa mig på 0730864717 så får vi se om du kanske vill handla något wink

Följer projektet också, kult med andra i samma ålder som pysslar på tongue Kika gärna mitt om du har lust smile

Dannekkk
23 oktober 2013 · 322 Inlägg

Markus1987 skrev:
Vad jag minns så brukar dom försöka plocka ut ena sidobagage rutan helt och hållet utan att den går sönder och då går tydligen inte larmet!? Är inte hundra på detta men detta var det dom försökte på en bekants volvo iallafall, men rutan hade spruckit och då har dom avbrutit inbrottet och inget larm hade aktiverats pga rutan var ju ändå "hel" fortfarande! Föörjäävligt med såna människor sad

Ofan, dom har sina tricks dom små asen! mad men kanske ändå är dumt att ha massa ljud i när det blir lite fuktisgt av kondens, ska ju ändå inte använda bilen men man vill ju gärna testa ljudet hehe

TBergsten skrev:
Har en vanlig svart ratt till din bil om du skulle vara sugen, även dom ovanligare aluminiumpanelerna smile Smsa mig på 0730864717 så får vi se om du kanske vill handla något wink

Följer projektet också, kult med andra i samma ålder som pysslar på tongue Kika gärna mitt om du har lust smile

har kollat ditt projekt många gånger wink riktigt fin s70 du har! ratten och det är intressant! men just nu är jag helt pank.. sad men är intressant när jag har fått pengar! smile

Dannekkk
27 oktober 2013 · 322 Inlägg

Tänkte bara skriva att nu är det en del ljud på väg hem! En JBL baslåda med två 12" och ett par JBL högtalare till framdörrarna, sen är min farsa och bror i usa så dom ska köpa en Kenwood stereo (kostar 5000 i sverige och 2300 där!!) och sen ska dom även köpa en mono slusteg med 500w RMS till basarna! kommer bilder när jag har fått hem allt! wink

Dannekkk
2 november 2013 · 322 Inlägg

Har fått hem alla grejerna nu! stereon och slusteget är från USA och baslådan och högtalarna är från BRL! big_smile

Nu behöver jag ett par saker till innan jag har allt ljud och det är: ett 4 kanals slutsteg, ISO adapter,2 meter Strömkabel för jord,2 meter strömkabel och ett par till högtalare för bakdörrarna men väntar med att köpa högtalare till bakdörrarna. vad tror ni om ljudet jag har köpt? tänkte vänta med att installera ljudet till våren för det kanske inte är så bra för grejerna att stå i fukt när bilen bara står!

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-0b48b8f0057f569dcc471951c56eaff8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-6c5fde7f1d5be5c668572ef6b8ba4f28.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-53c4a3025cd4a0245e72aaf7c72a00db.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-f0db837633e5a46cdf22004cfc37bad7.jpg

TBergsten
2 november 2013 · 996 Inlägg

Köpa ratten nu då..? Haha wink Ser bra ut där med ljudet smile

Dannekkk
2 november 2013 · 322 Inlägg

TBergsten skrev:
Köpa ratten nu då..? Haha wink Ser bra ut där med ljudet smile

hehe aa har ju fått ett välbehövt studiebidrag nu i veckan så funderar på att köpa ratten! men kanske ska få allt klart till ljudet först roll , skulle vara skönt att veta att allt finns som behövs! men hör av mig wink

Jockk3
2 november 2013 · 1 426 Inlägg

kan bli bra detta smile bäst att följa

stänklappar lackade i bilens färg är snyggt på äldre v70 smile

Dannekkk
2 november 2013 · 322 Inlägg

Jockk3 skrev:
kan bli bra detta smile bäst att följa

stänklappar lackade i bilens färg är snyggt på äldre v70 smile

Kul! hade tänkt inhandla det nu i veckan! har hört att dom är billiga på volvo smile

vet inte hur mycket det kostar att lacka 3 stycken (en där fram är kass)

Jockk3
2 november 2013 · 1 426 Inlägg

Dannekkk skrev:

Jockk3 skrev:
kan bli bra detta smile bäst att följa

stänklappar lackade i bilens färg är snyggt på äldre v70 smile

Kul! hade tänkt inhandla det nu i veckan! har hört att dom är billiga på volvo smile

vet inte hur mycket det kostar att lacka 3 stycken (en där fram är kass)

hos en lackerare kanske en tårta lol

tog med mig färg och stänklapparna till en motivlackare han ville ha en tårta för jobbet tongue

lämna in alla så det blir nytt på alla 4

Senast redigerat av Jockk3 (2 november 2013)

Dannekkk
2 november 2013 · 322 Inlägg

Jockk3 skrev:

Dannekkk skrev:

Jockk3 skrev:
kan bli bra detta smile bäst att följa

stänklappar lackade i bilens färg är snyggt på äldre v70 smile

Kul! hade tänkt inhandla det nu i veckan! har hört att dom är billiga på volvo smile

vet inte hur mycket det kostar att lacka 3 stycken (en där fram är kass)

hos en lackerare kanske en tårta lol

tog med mig färg och stänklapparna till en motivlackare han ville ha en tårta för jobbet tongue

lämna in alla så det blir nytt på alla 4

oj där tänkte jag inte riktigt, ska lämna in 4 stycken ja, hehe dom är ju svarta orginal! får fixa stänkläppar och färg i veckan då smile

Jockk3
2 november 2013 · 1 426 Inlägg

Dannekkk skrev:

Jockk3 skrev:

Dannekkk skrev:

Kul! hade tänkt inhandla det nu i veckan! har hört att dom är billiga på volvo smile

vet inte hur mycket det kostar att lacka 3 stycken (en där fram är kass)

hos en lackerare kanske en tårta lol

tog med mig färg och stänklapparna till en motivlackare han ville ha en tårta för jobbet tongue

lämna in alla så det blir nytt på alla 4

oj där tänkte jag inte riktigt, ska lämna in 4 stycken ja, hehe dom är ju svarta orginal! får fixa stänkläppar och färg i veckan då smile

om du inte fixar svarta lister runtom så blir det snyggt med svarta stänkisar

Dannekkk
2 november 2013 · 322 Inlägg

Jockk3 skrev:

Dannekkk skrev:

Jockk3 skrev:

hos en lackerare kanske en tårta lol

tog med mig färg och stänklapparna till en motivlackare han ville ha en tårta för jobbet tongue

lämna in alla så det blir nytt på alla 4

oj där tänkte jag inte riktigt, ska lämna in 4 stycken ja, hehe dom är ju svarta orginal! får fixa stänkläppar och färg i veckan då smile

om du inte fixar svarta lister runtom så blir det snyggt med svarta stänkisar

vill ha dom i bilens färg! mycket snyggare tycker jag! smile

Dannekkk
8 november 2013 · 322 Inlägg

Update! inte något speciellt men behöver lite hjälp samtidigt!

har fixat en hållare för slutstegen som ska vara under bagagegolvet, blev riktigt nöjd! bara lite smuts som fastnade i tyget när jag limmade. ( munstycket på flaskan va konsigt i början så det sprutade lim överallt roll )

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-a8c934f369827da090bdad5390b98fb5.jpg

Sen va farsan på biltema och köpte ISO adapter till stereon men har lite problem.. det går inte att bara koppla in ISO kontakterna rakt in i stereon utan det följde med en kontakt med kablar... hur kan man få detta att fungera? är det bara att köpa nån typ av kabelsko och köra in i ISO kontakterna där dom ska vara eller är det svårare än så? här har ni lite bilder på det hela!

här är kablarna jag ska få ihop! den som sitter i stereon är den som följde med.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-06cba23f3fa41e94c06c5d869b9b2e49.jpg

ISO kontakterna (det var här jag tänkte att man kunde trycka in kablarna från stereon med nån typ av kabelsko)

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-e1c2682e6196b2532214e597d9fc3485.jpg

Här är kablarna från stereon:

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-7885d4f9f04d68b2b8b9eabb7b7b2494.jpg

Väldigt tacksam för hjälp! big_smile

mikael_86
9 november 2013 · 860 Inlägg

hmm har du köpt stereon begagnad lr ny???
för det ser ut som om det är universal ISO kabel som sitter i stereon eller att den du köpt stereon av har kliååt av original kablarna för den kabeln du köpte från biltema är rätt... men det finns på biltema att köpa universal iso kabel som du ska sätta in i den adapter ISO kabeln din pappa köpte och sen sättas ihop med el sockerbitar i din bilstereos ISO kontakt så är de fixat sen...

har kollat lite på biltemas sida nu och det du behöver för att få igång din stereo är att köpa art nummer 31519 på biltema för 50kr... den + el sockerbitar och sättas ihop med ISO kontakten som sitter i din bilstereo så är det bara att koppla ihop allt sen...

Senast redigerat av mikael_86 (9 november 2013)

Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Dannekkk
9 november 2013 · 322 Inlägg

mikael_86 skrev:
hmm har du köpt stereon begagnad lr ny???
för det ser ut som om det är universal ISO kabel som sitter i stereon eller att den du köpt stereon av har kliååt av original kablarna för den kabeln du köpte från biltema är rätt... men det finns på biltema att köpa universal iso kabel som du ska sätta in i den adapter ISO kabeln din pappa köpte och sen sättas ihop med el sockerbitar i din bilstereos ISO kontakt så är de fixat sen...

har kollat lite på biltemas sida nu och det du behöver för att få igång din stereo är att köpa art nummer 31519 på biltema för 50kr... den + el sockerbitar och sättas ihop med ISO kontakten som sitter i din bilstereo så är det bara att koppla ihop allt sen...

hittade en adapter till som ser ut exakt som den som ska i stereon : http://www.kjell.com/sortiment/el/bilti … pin-p67594

tack för hjälpen ändå! smile

mikael_86
9 november 2013 · 860 Inlägg

okej härligt.... ja annars hade det andra funkat med... men de va ju skönt att det fixade sig iaf... smile

Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang