Volvo v70 T5 -99

Satsar på att få ett riktigt gött stuk på denna samt ett välljudande ljudsystem
  • 43 Följare
  • 64 817 Visningar
  • Projektet avslutat 11 mars 2015
Dannekkk
9 november 2013 · 322 Inlägg

mikael_86 skrev:
okej härligt.... ja annars hade det andra funkat med... men de va ju skönt att det fixade sig iaf... smile

ah tack för tipset! har köpt kabeln nu och det passar bra! skönt att slippa bonnmek också .. wink

mikael_86
9 november 2013 · 860 Inlägg

ja det är jävligt skönt o bara ha hela kablar o slippa krabba med massa jävla ihop plock... o man slipper få att sakerna går sönder med...

Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Dannekkk
18 november 2013 · 322 Inlägg

har fått igång ljudet, kan säga att det blev ett jävla tryck med 500 watt i JBL basarna! big_smile

vet inte om ni kan se denna video eftersom den är på min facebook men gör ett försök! smile

såfort jag får pengar hade jag tänkt beställa hem nya skyltar och ett par stänkläppar bak smile

TBergsten
18 november 2013 · 996 Inlägg

Dannekkk skrev:
har fått igång ljudet, kan säga att det blev ett jävla tryck med 500 watt i JBL basarna! big_smile

vet inte om ni kan se denna video eftersom den är på min facebook men gör ett försök! smile

såfort jag får pengar hade jag tänkt beställa hem nya skyltar och ett par stänkläppar bak smile

Ingen ratt...? wink

Ps. ser ingen film... hmm

Dannekkk
18 november 2013 · 322 Inlägg

TBergsten skrev:

Dannekkk skrev:
har fått igång ljudet, kan säga att det blev ett jävla tryck med 500 watt i JBL basarna! big_smile

vet inte om ni kan se denna video eftersom den är på min facebook men gör ett försök! smile

såfort jag får pengar hade jag tänkt beställa hem nya skyltar och ett par stänkläppar bak smile

Ingen ratt...? wink

Ps. ser ingen film... hmm

okej fan man måste nog vara vän med mig för att se den sad de mesta av plåten och plasten där bak skramlade iallafall wink lite dämpning hade nog inte skadat smile

ratten väntar jag med haha wink

Dannekkk
30 november 2013 · 322 Inlägg

hej! har inte hänt så mycket med bilen nu pga av pengar och tidsbrist samt dåligt väder men hade tänkt att beställa lite grejer nästa vecka smile hade tänkt beställa lite dioder att ha vid fötterna där fram men hur många 12 volts dioder kan man koppla till cigguttaget där fram? hade tänkt att ha 2 på varje sida och en i mitten! samt är det någon som vet vilka dioder man ska ha till instrumenthuset? smile

MVH daniel smile

xeno95
1 december 2013 · 735 Inlägg

Dannekkk skrev:
hej! har inte hänt så mycket med bilen nu pga av pengar och tidsbrist samt dåligt väder men hade tänkt att beställa lite grejer nästa vecka smile hade tänkt beställa lite dioder att ha vid fötterna där fram men hur många 12 volts dioder kan man koppla till cigguttaget där fram? hade tänkt att ha 2 på varje sida och en i mitten! samt är det någon som vet vilka dioder man ska ha till instrumenthuset? smile

MVH daniel smile

Golvet fram: T10

Intstrumentpanel: 4 st T10 till mätarna, och 3 st T5 till trippmätare o klockan smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Dannekkk
1 december 2013 · 322 Inlägg

xeno95 skrev:

Dannekkk skrev:
hej! har inte hänt så mycket med bilen nu pga av pengar och tidsbrist samt dåligt väder men hade tänkt att beställa lite grejer nästa vecka smile hade tänkt beställa lite dioder att ha vid fötterna där fram men hur många 12 volts dioder kan man koppla till cigguttaget där fram? hade tänkt att ha 2 på varje sida och en i mitten! samt är det någon som vet vilka dioder man ska ha till instrumenthuset? smile

MVH daniel smile

Golvet fram: T10

Intstrumentpanel: 4 st T10 till mätarna, och 3 st T5 till trippmätare o klockan smile

tack! men jag tänkte sätta dit egna dioder, tänker du på belysningen som är orginal vid fötterna eller? smile tack för info ang mätarhuset smile

williamafsenius
5 december 2013 · 1 Inlägg

snygg volvo dannekkk! 5 poäng, utan tvekan! big_smile

Dannekkk
5 december 2013 · 322 Inlägg

williamafsenius skrev:
snygg volvo dannekkk! 5 poäng, utan tvekan! big_smile

haha tack! om inte annat ska den bli 5 poängare wink

volvo740grabben
5 december 2013 · 45 Inlägg

Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile

Volvo 740 "grabben" (1987)
Dannekkk
5 december 2013 · 322 Inlägg

volvo740grabben skrev:
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile

Tackar! klart jag kan hjälpa dig! Pm:ar nu big_smile

Dannekkk
7 december 2013 · 322 Inlägg

kollar runt lite på fälgar och har hittat lite men dom flesta är så dyra och har inte råd med det innan sommaren så ska nog köpa några lite billigare innan sommaren och sen titta på andra finare efter sommaren.. har hittat tre blocket annonser som verkar intressant! vad tror ni om någon av dom här tre:

http://www.blocket.se/ostergotland/19__ … 15&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/19__ASA_ … 15&w=3

http://www.blocket.se/blekinge/19__Acef … 15&w=3

Tyck till! wink

Senast redigerat av Dannekkk (7 december 2013)

Dannekkk
22 december 2013 · 322 Inlägg

Liten skriftlig update! har köpt stänkskydd bak och tagit av dem där fram men det var inte helt lätt att få av dem orörda och dom va ganska kassa så köper nog ett par nya till fram med smile lika bra att ha ett par hela och fina när dom ändå ska in på lack! ska nog beställa täckpluggar till lamptorkarna när jag ändå ska lämna in saker på lack.

update kommer nog efter nyår big_smile

tänkte önska alla en god jul och gott nytt år! smile

Senast redigerat av Dannekkk (22 december 2013)

Dannekkk
1 januari 2014 · 322 Inlägg

Blir en skriftlig update då min mobil har bestämmt sig för att den inte vill föra över saker till datorn...
har iallafall dämpat hela bagaget med silent coat nu! ska plocka ner dörrsidorna nu i veckan och dämpa dörrarna fram också smile ska försöka fixa mobilen så det kan bli lite bilder också.. motovationen känns dock inte på topp att updatera här eftersom det aldrig är någon som kommenterar nästan. hmm

Dannekkk
8 januari 2014 · 322 Inlägg

Tjaa! Nu är det dags för en uppdatering eftersom jag har fått ordning på mobilen!

Köpte som sagt en Baslåda från JBL men tycker det ser tråkigt ut med bara en baslåda mitt i bagaget så ville göra det lite snyggare, blev en hel del mätande osv innan formerna runt hjulhusen men det blev hyffsat tillslut smile

Här har ni en bild!

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-8cfa807422bb546b04da54b1e6f80f48.jpg


Sedan så beställde jag monteringsadaptrar till 6.5 högtalarna, Dämpmatta (Silent Coat) och ett mutant 2 kanals slutsteg till framhögtalarna smile

tänkte slänga in lite bilder så får dem tala för sig själva smile


Här ser ni även hur slutstegen kommer sitta (Detta var innan jag klädde MDFen på sidorna)

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-b8dfe33597f6ab509ad0c557119bfaee.jpg


Här sitter Dörrhögtalarna på plats

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-b80a1170a1c7fd092d683c4a8e1aa445.jpg

Trodde jag hade fler bilder, vet inte var dom tog vägen men kommer fler i nästa update!

Ha det gött! big_smile

Dannekkk
11 januari 2014 · 322 Inlägg

eftersom det inte verkar finas något intresse för denna tråden funderar jag på att ta bort den, känns ändå onödigt när ingen kollar på den eller kommenterar sad

Alle86 YEAH!!!
11 januari 2014 · 559 Inlägg

jag följer! big_smile

V o L v o
Dannekkk
11 januari 2014 · 322 Inlägg

Alle86 skrev:
jag följer! big_smile

vad kul att höra lite ljud från följarna, stärker min motivation att fortsätta varesig det är negativ eller positiv kritik i tråden!!! fortsätt kommentera när uppdateringarna kommer wink

har lite problem med ljudet.. installerade stereon igår och idag skulle jag se så den funkade även när jag hade monterat allt, det funkade perfekt innan jag satte i stereon i facket men när jag testade nu så spelade det bra i ca 3 sek sen började det bara pipa ur högtalarna fram... någon som vet vad det kan vara? nojjar över att stereon är trasig sad

EDIT: Problemet med högtalarna löste sig, det var båda polerna på högtalarelementen som låg emot plåten i dörren.. så ni som har samma problem, kolla upp hur högtalarna sitter wink

Senast redigerat av Dannekkk (12 januari 2014)

Alle86 YEAH!!!
12 januari 2014 · 559 Inlägg

någon sladd ellr kontakt som inte sitter som den ska, både bakom stereon eller högtalarna, värt att kolla upp smile

V o L v o
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang