1629
Sök

Volvo v70 T5 -99

Satsar på att få ett riktigt gött stuk på denna samt ett välljudande ljudsystem

67 739 Visningar
Projektet avslutat 11 mars 2015
996 Inlägg
12 januari 2014
Du fick till det i bagaget med lådan tillslut, riktigt snyggt smile

322 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Alle86 skrev:
någon sladd ellr kontakt som inte sitter som den ska, både bakom stereon eller högtalarna, värt att kolla upp smile

Ska kolla pådet idag hade jag tänkt, tack smile

TBergsten skrev:
Du fick till det i bagaget med lådan tillslut, riktigt snyggt smile

aa, tack! blev själv väldigt nöjd smile

YEAH!!!
559 Inlägg
31 januari 2014
Hur gåre? smile

V o L v o

322 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
Alle86 skrev:
Hur gåre? smile

Har inte hänt så mycket faktiskt, brukar bli så att pengarna tar slut direkt när jag får dem hehe och sen får jag vänta.. får ju bara studiebidrag! men snart rullar det in lite nya pengar (tur att jag har en praktikplats jag får extrajobb på wink ) men vet inte vad jag ska köpa, funderar på om jag ska spara ihop till ett 3 " avgasrör från katten! ljudet är ju klart så nu är det utsidan och motorn jag ska lägga fokus på smile ska även se om jag kan få lämnat in stänkläppar på lackning! uppdatering kommer så fort det har hänt något! längtar tills man kan börja arbetslivet på riktigt! mad

324 Inlägg
5 februari 2014
Följer! smile

322 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Ljudet skrev:
Följer! smile

vad kul! kommer uppdatering snart! skulle beställa lite grejer igår men då skulle såklart banken krångla.. den som väntar på något gott väntar alltid för länge wink

322 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Har ringt till lite lackfirmor här i kungsbacka och dem tar sjuka priser för att lacka 4 st små stänkläppar... så funderar på att testa lacka själv och se hur det blir med burk. blir det skit får jag väl lämna in det men då har jag testat iallafall!

Fick hem en reparationssats till baklucksinredningen idag och imorgon kommer lite dioder som jag tänkte montera lite snyggt smile funderar på att sätta 1 vid förargolvet och vid passagerargolvet och sen sätta två stycken som lyser upp baslådan, vad tror ni om det? roll

Håller även på att bygga lite i bagaget men har ingen MDF hemma så det får köpas smile

Kalaspuff
11 februari 2014
Dannekkk skrev:
Har ringt till lite lackfirmor här i kungsbacka och dem tar sjuka priser för att lacka 4 st små stänkläppar... så funderar på att testa lacka själv och se hur det blir med burk. blir det skit får jag väl lämna in det men då har jag testat iallafall!

Fick hem en reparationssats till baklucksinredningen idag och imorgon kommer lite dioder som jag tänkte montera lite snyggt smile funderar på att sätta 1 vid förargolvet och vid passagerargolvet och sen sätta två stycken som lyser upp baslådan, vad tror ni om det? roll

Håller även på att bygga lite i bagaget men har ingen MDF hemma så det får köpas smile

Va tar dem för att lacka stänkskydd?

322 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Kalaspuff skrev:
Dannekkk skrev:

dom ville ha 1600 + moms .. tycker det är väldigt mycket för så små ytor hmm

men ska kolla lite med firmor i göteborg också! kan hända att det finns billigare
Senast redigerat av Dannekkk (11 februari 2014)

Kalaspuff
11 februari 2014
Dannekkk skrev:
Kalaspuff skrev:
Dannekkk skrev:

dom ville ha 1600 + moms .. tycker det är väldigt mycket för så små ytor hmm

men ska kolla lite med firmor i göteborg också! kan hända att det finns billigare

Där ser man.. Sen varierar det med vilken färg du har och vad färgen kosta givetvis men kolla runt så hittar du säkert någon vettig!

735 Inlägg
11 februari 2014
Prova själv smile
Torka av dem med prepsol (silikonborttagning).
Sedan plastprimer sedan grundfärg.
Våtslipa grundfärgen lite när den torkat.  800 papper
sedan lack och sist klarlack

Ska själv prova det sen smile

322 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
xeno95 skrev:
Prova själv smile

tack för tipsen, precis vad jag behöver!! wink men det är typ bara volvo som har den färgen jag har!  funderar på hur mycket som går åt?

735 Inlägg
12 februari 2014
Dannekkk skrev:
xeno95 skrev:
Prova själv smile

tack för tipsen, precis vad jag behöver!! wink men det är typ bara volvo som har den färgen jag har!  funderar på hur mycket som går åt?

Meca ska ha också om jag inte har fel smile

996 Inlägg
12 februari 2014
Om du ska lackera själv.

Börja med att slipa ner dom med 320p, lite grövre och det är mycket slitet, mina var som nya så jag körde med enbart 320p...

Då du gjort det, lägg en stadig grund så att du kan slipa till en jämn yta. Det varierar lite från folk till folk hur man slipar grunden som med allt annat, personligen så kör jag 500p på maskinen för att sedan avsluta med 1200p våtslip för hand.

Därefter är dom klar för lack (förutsatt att du rengjort med prepsol/m600).

Färg kan du köpa på burk hos en lackerare om du ber snällt, dom brukar kunna röra ihop en burk till dig om du har färgkoden. Färgkoden finner du i motorrummet snett bakom batteriet, det sitter en plåt där med lite olika siffror. Färgkoden är den som det står "???-??" på, i mitt fall "426-26", det är bara de 3 första som du behöver. De 2 sista är bara något skit om vilken som la färgen original eller något sådant, totalt onödigt att ha iaf om du ska skaffa ny färg.

Så gjorde jag med front, 2 vingar och även mina fyra stänklappar, alla med riktigt bra resultat. Dock så var det med färgspruta, skulle aldrig vågat köra burk på en front, skulle nog bli hiskeligt fult... Dock så är stänklapparna så små så det är nog bara att köra på, om inte så har du ju inte gått allt för stor förlust om det blir ett taskigt resultat.

Fuskar du med förarbetet så kan det aldrig bli bra, ha det i åtanke. smile

735 Inlägg
12 februari 2014
TBergsten skrev:
Om du ska lackera själv.

Börja med att slipa ner dom med 320p, lite grövre och det är mycket slitet, mina var som nya så jag körde med enbart 320p...

Då du gjort det, lägg en stadig grund så att du kan slipa till en jämn yta. Det varierar lite från folk till folk hur man slipar grunden som med allt annat, personligen så kör jag 500p på maskinen för att sedan avsluta med 1200p våtslip för hand.

Färg kan du köpa på burk hos en lackerare om du ber snällt, dom brukar kunna röra ihop en burk till dig om du har färgkoden. Färgkoden finner du i motorrummet snett bakom batteriet, det sitter en plåt där med lite olika siffror. Färgkoden är den som det står "???-??" på, i mitt fall "426-26", det är bara de 3 första som du behöver. De 2 sista är bara något skit om vilken som la färgen original eller något sådant, totalt onödigt att ha iaf om du ska skaffa ny färg.

Så gjorde jag med front, 2 vingar och även mina fyra stänklappar, alla med riktigt bra resultat. Dock så var det med färgspruta, skulle aldrig vågat köra burk på en front, skulle nog bli hiskeligt fult... Dock så är stänklapparna så små så det är nog bara att köra på, om inte så har du ju inte gått allt för stor förlust om det blir ett taskigt resultat.

Så man ska först  slipa, grunda, slipa med finare papper? sen rengöra, måla och klarlackera? smile

har tänkt lackera 4 nya stänklappar, ögonlock och täckpluggar. får jag tag i färgspruta blir det att lackera om front och bak smile

996 Inlägg
12 februari 2014
xeno95 skrev:
TBergsten skrev:
Om du ska lackera själv.

Så man ska först  slipa, grunda, slipa med finare papper? sen rengöra, måla och klarlackera? smile

har tänkt lackera 4 nya stänklappar, ögonlock och täckpluggar. får jag tag i färgspruta blir det att lackera om front och bak smile

Förutsatt att du lägger en sk. slipgrund så ja, vill man så kan man lägga en sk. "non sandning" också men jag föredrar slipgrund... smile 

Tips: när du liks ska lacka om fronten så lägg igen torkarhålena som jag gjorde, ser mycket bättre ut så enligt mig!

https://www1.garaget.org/archive/180/179797/311371/311371-3281058.jpg

322 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
tack så mycket !! får kolla upp vad kompressor och färgspruta bara.. smile kan ju alltid va gött att ha senare också

130 Inlägg
12 februari 2014
Schysst v70=) kul me nån mer som kör volvo i kba smile synd ja inte har kvar min Rhmm där va de 3 tum hela vägen utan dämpare lät sjuukt gött big_smile håller själv till i kungsbacka smile MVH Robban

322 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
volvo740_robban skrev:
Schysst v70=) kul me nån mer som kör volvo i kba smile synd ja inte har kvar min Rhmm där va de 3 tum hela vägen utan dämpare lät sjuukt gött big_smile håller själv till i kungsbacka smile MVH Robban

Tack! säger detsamma, fan va kul med lite folk från kungsbacka som är bilintresserade! kan tänka mig att det lät mysigt wink ska nog köra 3 tum med en dämpare men det låter nog gött de med! vi får väl mötas upp någonstans sen när jag har körkort och snacka lite skit! wink

130 Inlägg
12 februari 2014
Dannekkk skrev:
volvo740_robban skrev:

Tack! säger detsamma, fan va kul med lite folk från kungsbacka som är bilintresserade! kan tänka mig att det lät mysigt wink ska nog köra 3 tum med en dämpare men det låter nog gött de med! vi får väl mötas upp någonstans sen när jag har körkort och snacka lite skit! wink

Kan vi göra:) du har säkert sett mig hade en lazerblå förra sommaren:) nu har ja bara 740in kvar å en bruks il som du ser bland mina bilar:D kolla gärna min tråd:) mvh

Sök