Om du ska lackera själv.
Börja med att slipa ner dom med 320p, lite grövre och det är mycket slitet, mina var som nya så jag körde med enbart 320p...
Då du gjort det, lägg en stadig grund så att du kan slipa till en jämn yta. Det varierar lite från folk till folk hur man slipar grunden som med allt annat, personligen så kör jag 500p på maskinen för att sedan avsluta med 1200p våtslip för hand.
Därefter är dom klar för lack (förutsatt att du rengjort med prepsol/m600).
Färg kan du köpa på burk hos en lackerare om du ber snällt, dom brukar kunna röra ihop en burk till dig om du har färgkoden. Färgkoden finner du i motorrummet snett bakom batteriet, det sitter en plåt där med lite olika siffror. Färgkoden är den som det står "???-??" på, i mitt fall "426-26", det är bara de 3 första som du behöver. De 2 sista är bara något skit om vilken som la färgen original eller något sådant, totalt onödigt att ha iaf om du ska skaffa ny färg.
Så gjorde jag med front, 2 vingar och även mina fyra stänklappar, alla med riktigt bra resultat. Dock så var det med färgspruta, skulle aldrig vågat köra burk på en front, skulle nog bli hiskeligt fult... Dock så är stänklapparna så små så det är nog bara att köra på, om inte så har du ju inte gått allt för stor förlust om det blir ett taskigt resultat.
Fuskar du med förarbetet så kan det aldrig bli bra, ha det i åtanke.