En kompis till mig körde på en sten så att oljetråget sprack. En meca-verkstad i södertälje vill ha 10000kr ink. Moms för byte och då kostar delarna 2900kr.
Är det rimligt med en kostnad på 7000kr för detta arbete (1000kr av dessa är felsökning)? Bilen är en vw polo 1.4 tdi -02.
Det lät väldigt dyrt. Är ju lite pyssel men så långt tid kan de ej ta. Kollat med merkesverkstad? Dom kan många gånger vara billiga.
enda anledning jag kan se till priset är att lådan sitter i vägen..
vet att lupons 1.4l 16v så är det riktit trångt vid 2 av bultarna men gick att ta bort..och det var just vid tråget vet dock ej hur stor skillnad på bredd det är på den 3cyl 1.4An
Det lät väldigt dyrt. Är ju lite pyssel men så långt tid kan de ej ta. Kollat med merkesverkstad? Dom kan många gånger vara billiga.
enda anledning jag kan se till priset är att lådan sitter i vägen..
vet att lupons 1.4l 16v så är det riktit trångt vid 2 av bultarna men gick att ta bort..och det var just vid tråget vet dock ej hur stor skillnad på bredd det är på den 3cyl 1.4An
Dom skruvarna är en barnlek med rätt verktyg jobbar själv på vag och vi har en speciell insexgrej till dom bara vrida svänghjulet till rätt läge så är det bara att skruva ur dom Hade den tex haft avgasröret under tråget så hade det vart mera jobb
Det lät väldigt dyrt. Är ju lite pyssel men så långt tid kan de ej ta. Kollat med merkesverkstad? Dom kan många gånger vara billiga.
enda anledning jag kan se till priset är att lådan sitter i vägen..
vet att lupons 1.4l 16v så är det riktit trångt vid 2 av bultarna men gick att ta bort..och det var just vid tråget vet dock ej hur stor skillnad på bredd det är på den 3cyl 1.4An
Dom skruvarna är en barnlek med rätt verktyg jobbar själv på vag och vi har en speciell insexgrej till dom bara vrida svänghjulet till rätt läge så är det bara att skruva ur dom Hade den tex haft avgasröret under tråget så hade det vart mera jobb
lite märkligt att man får ner tråget utan att plocka ner framvagnsbalken som man istort sätt får göra vid ett tändstiftsbyte på dom där tyska skrotbilarna..
nu har man rivit några balkar då är det inte så farligt.men första stog man och funderade om dom skojade när dom kastat upp turbon där uppe
enda anledning jag kan se till priset är att lådan sitter i vägen..
vet att lupons 1.4l 16v så är det riktit trångt vid 2 av bultarna men gick att ta bort..och det var just vid tråget vet dock ej hur stor skillnad på bredd det är på den 3cyl 1.4An
Dom skruvarna är en barnlek med rätt verktyg jobbar själv på vag och vi har en speciell insexgrej till dom bara vrida svänghjulet till rätt läge så är det bara att skruva ur dom Hade den tex haft avgasröret under tråget så hade det vart mera jobb
lite märkligt att man får ner tråget utan att plocka ner framvagnsbalken som man istort sätt får göra vid ett tändstiftsbyte på dom där tyska skrotbilarna..
nu har man rivit några balkar då är det inte så farligt.men första stog man och funderade om dom skojade när dom kastat upp turbon där uppe
Haha ja nog har dom vart i vägen några gånger men så ofta tycker ja inte man lär riva dom många gånger går det att fixa de ändå så länge partickelfiltret inte behöver ur brukar den kunna sitta kvar
Dom skruvarna är en barnlek med rätt verktyg jobbar själv på vag och vi har en speciell insexgrej till dom bara vrida svänghjulet till rätt läge så är det bara att skruva ur dom Hade den tex haft avgasröret under tråget så hade det vart mera jobb
lite märkligt att man får ner tråget utan att plocka ner framvagnsbalken som man istort sätt får göra vid ett tändstiftsbyte på dom där tyska skrotbilarna..
nu har man rivit några balkar då är det inte så farligt.men första stog man och funderade om dom skojade när dom kastat upp turbon där uppe
Haha ja nog har dom vart i vägen några gånger men så ofta tycker ja inte man lär riva dom många gånger går det att fixa de ändå så länge partickelfiltret inte behöver ur brukar den kunna sitta kvar
mm och jag får alltid bråka med dom där partikelfilter turbosar och annat smäck för ni är för dyra ;-)
vad sägs om egrkylarbyte på en passat 2.0tdi 4motion 08..det är drömmen vilka idioter borta i tyskland..
lite märkligt att man får ner tråget utan att plocka ner framvagnsbalken som man istort sätt får göra vid ett tändstiftsbyte på dom där tyska skrotbilarna..
nu har man rivit några balkar då är det inte så farligt.men första stog man och funderade om dom skojade när dom kastat upp turbon där uppe
Haha ja nog har dom vart i vägen några gånger men så ofta tycker ja inte man lär riva dom många gånger går det att fixa de ändå så länge partickelfiltret inte behöver ur brukar den kunna sitta kvar
mm och jag får alltid bråka med dom där partikelfilter turbosar och annat smäck för ni är för dyra ;-)
vad sägs om egrkylarbyte på en passat 2.0tdi 4motion 08..det är drömmen vilka idioter borta i tyskland..
De är finjobb det nedå då lär man ur men balken men de tar ju bara en timme extra och hjulinställning Jo vi kan ta betalt ibland men många gånger så drar det i väg i material då vi måste (enligt vw) byta mycket skruv osv nästan alla skruvar som sitter i alu delar byts för ytbeläggningen, gänglåsning osv bara vill bli fastdragen en gång
Haha ja nog har dom vart i vägen några gånger men så ofta tycker ja inte man lär riva dom många gånger går det att fixa de ändå så länge partickelfiltret inte behöver ur brukar den kunna sitta kvar
mm och jag får alltid bråka med dom där partikelfilter turbosar och annat smäck för ni är för dyra ;-)
vad sägs om egrkylarbyte på en passat 2.0tdi 4motion 08..det är drömmen vilka idioter borta i tyskland..
De är finjobb det nedå då lär man ur men balken men de tar ju bara en timme extra och hjulinställning Jo vi kan ta betalt ibland men många gånger så drar det i väg i material då vi måste (enligt vw) byta mycket skruv osv nästan alla skruvar som sitter i alu delar byts för ytbeläggningen, gänglåsning osv bara vill bli fastdragen en gång
ner dom har jag fått teknik på.. bara se till att släppa ratt axeln och sen inte sänka ner fullt direkt utan släppa loss kablarna till styrväxeln sist tog det 15min..men idiot grej att montera sakerna så dumnt jag var iof lite dum som lät vinkelväxel sitta kvar..trångt som aset numera är det egr off på dessa bilar men sånt förstår ni inte er på hos vag ;-) hacka styrboxar så man slipper alla felkoder och sen monterar man brickor istället spar tid och pengar en egr kylare kostar 5000kr+arbete
Tack för alla svar. Hörde med en kompis om en verkstad han varit på och blivit mkt nöjd. Ringde dit och de skulle ha 3000kr för arbetet. Så med delarna sparar polaren 4 papp på att lösa problemet där istället. Dessutom hämtade de bilen på den första verkstaden samma dag (idag) mot endastett par hundralappar extra (billigt!).