Har fortarande läckage. Har sett att de kommer vid oljematningen från blocket till turbon. Bytte kopparbrickorna men läcker fortfarande. Kollat så röret är helt och allt. Finns det något annat i närheten där som kan läcka?
Ta och gör rent från olja och skit med quickleen så allt är rent och snyggt. Sedan startar du upp bilen så den går varm på tomgång och kolla dig fram var oljan kommer ifrån.
Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Har gjort de flera gånger och det är så jävla trångt så man ser bara att de kommer där ifrån där nippeln sitter till oljematningen till turbon. Har bytt packningarna 2 gånger men läcker ändå..
Sitter med banjonippel med två kopparbrickor en uppe och nere va? Du bytte isf båda brickorna? Du har dragit åt ordentligt så inte själva matningsledning sitter och kantrar?
Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Japp bytte båda kopparbrickorna första gången å nu andra gången satte ja dit brickor med gummitätning i mitten och dragit så mycket jag vågar men läcker ändå!
Ta loss och smeta på gängtätning på gängerna samt flänstätning runt brickorna, montera och låt det härda en stund så borde det bli tätt. Haft liknande problem och spelade ingen roll vilken bricka man änvände kan vara nån rispa där det läcker iaf. Men med ovanstående metod blev det tätt för mig iaf
Japp bytte båda kopparbrickorna första gången å nu andra gången satte ja dit brickor med gummitätning i mitten och dragit så mycket jag vågar men läcker ändå!
gummitätningen kommer inte att hålla utan sakta smälta pga av värmen så där läcker det garanterat. Kan vara så att det är en spricka i nippeln som gör att det läcker
böt själv rören när jag ändå häll på att byta turbo. En spricka behöver inte vara synbar men ger läckage ändå.
Rören är inte så dyra på volvo heller så får du ingen ordning så är det nog röret iallafall
Senast redigerat av jocke_gronberg (17 september 2013)
gummitätningen kommer inte att hålla utan sakta smälta pga av värmen så där läcker det garanterat. Kan vara så att det är en spricka i nippeln som gör att det läcker