3526
Sök

Oljeläckage v70 2,5T -05

112 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Har fortarande läckage. Har sett att de kommer vid oljematningen från blocket till turbon. Bytte kopparbrickorna men läcker fortfarande. Kollat så röret är helt och allt. Finns det något annat i närheten där som kan läcka?

498 Inlägg
17 september 2013
Ta och gör rent från olja och skit med quickleen så allt är rent och snyggt. Sedan startar du upp bilen så den går varm på tomgång och kolla dig fram var oljan kommer ifrån.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

112 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Har gjort de flera gånger och det är så jävla trångt så man ser bara att de kommer där ifrån där nippeln sitter till oljematningen till turbon. Har bytt packningarna 2 gånger men läcker ändå..

498 Inlägg
17 september 2013
Sitter med banjonippel med två kopparbrickor en uppe och nere va? Du bytte isf båda brickorna? Du har dragit åt ordentligt så inte själva matningsledning sitter och kantrar?

112 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Japp bytte båda kopparbrickorna första gången å nu andra gången satte ja dit brickor med gummitätning i mitten och dragit så mycket jag vågar men läcker ändå! sad

424 Inlägg
17 september 2013
Ta loss och smeta på gängtätning på gängerna samt flänstätning runt brickorna, montera och låt det härda en stund så borde det bli tätt. Haft liknande problem och spelade ingen roll vilken bricka man änvände kan vara nån rispa där det läcker iaf.  Men med ovanstående metod blev det tätt för mig iaf

112 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Är precis så det är gjort nu så det får stå över natten och hoppas på det bästa! smile

4 586 Inlägg
17 september 2013
Lod91 skrev:
Japp bytte båda kopparbrickorna första gången å nu andra gången satte ja dit brickor med gummitätning i mitten och dragit så mycket jag vågar men läcker ändå! sad

gummitätningen kommer inte att hålla utan sakta smälta pga av värmen så där läcker det garanterat. Kan vara så att det är en spricka i nippeln som gör att det läcker

böt själv rören när jag ändå häll på att byta turbo. En spricka behöver inte vara synbar men ger läckage ändå.

Rören är inte så dyra på volvo heller så får du ingen ordning så är det nog röret iallafall
Senast redigerat av jocke_gronberg (17 september 2013)

4 586 Inlägg
17 september 2013
Lod91 skrev:

gummitätningen kommer inte att hålla utan sakta smälta pga av värmen så där läcker det garanterat. Kan vara så att det är en spricka i nippeln som gör att det läcker

112 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Ok. Får se imorgon hur de verkar. Röret kostade 375kr på volvo

112 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
Hjälpte inte med gängtätning och silikon elle va de nu va...

112 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Hjälpte inte med nytt rör, skruv å brickor heller!

4 586 Inlägg
19 september 2013
Lod91 skrev:
Hjälpte inte med nytt rör, skruv å brickor heller!

böt du även bulten som håller röret som brickorna sitter på. Inte helt ovanligt med spricka i gängorna ifall man dragit för hårt

112 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Japp bytte allting men läckte som sagt ändå! Så är en väldigt billig v70 snart!

498 Inlägg
19 september 2013
Om du är helt säker att det är där så måste det fan vara turbon som har en spricka eller?

112 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Ne men där uppe är det tätt. det är nere vid blocket som det läcker!

4 586 Inlägg
19 september 2013
ta gärna en bild den kanske kan ge mer tips

112 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Ska se om de går att trycka upp mobilen där, trångt som fan med naturligtvis

5 710 Inlägg
20 september 2013
Varför 2 trådar om samma sak? Inte ok.
Låste din gamla tråd så får du fortsätta här.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

904 Inlägg
20 september 2013
Är det oljepeng returen det läcker ska sitta en o ring på röret som går ner i blocket

AUTOTECH S60 power

Sök