Körteknik sportbil?

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Glesmark skrev:
Skrattar så ja gråter blod ur ögona när ja läser på Garaget ibland, såhär tycker Wikipedia om Gran Turismo, citerat rakt av:
"
GT, eller Gran Turismo, är en italiensk term för en speciell typ av bil (det engelska uttrycket Grand Tourer förekommer också). En GT-bil utmärks av att den är sportbil som fungerar till annat än rena sportändamål, oftast är den avsedd att transportera två personer och deras bagage så snabbt och bekvämt som möjligt över längre sträckor."

Källa:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gran_turismo

Dvs i princip vad jag har sagt, eller hur fjant?

personliga påhopp ... skärp dig för f*n ! hur gammal är du ? du håller en lägre nivå än min lillebror och hans vänner och de är 8 år !

enligt wiki beskrivningen är även vetten en gt precis som ferrari 599, tycker du är väldigt fel på det

Mclaren F1 är en supersportbil

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2013 · 17 528 Inlägg

Hehe... Vi hade en Smart för några år sedan. 2 sittplatser och 6-växlad låda... Supersportbil!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

frostyman skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Dvs i princip vad jag har sagt, eller hur fjant?

personliga påhopp ... skärp dig för f*n ! hur gammal är du ? du håller en lägre nivå än min lillebror och hans vänner och de är 8 år !

enligt wiki beskrivningen är även vetten en gt precis som ferrari 599, tycker du är väldigt fel på det

Mclaren F1 är en supersportbil

Jag vet, ville bara skoja till det lite när det var sånt fokus på antalet sittplatser. Kan också inflika att de bakre som återfinns i porschen går inte att använda till något vettigt om man passerat förskoleåldern smile

Grunden när man sortera in bilar i olika fack bör vara vilket ändamål dom är byggda för, där är antalet platser och bagage utrymme väldigt avslöjande.. men naturligtvis inte allt.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Hehe... Vi hade en Smart för några år sedan. 2 sittplatser och 6-växlad låda... Supersportbil!

Förutom den lilla detaljen att den saknar motor tongue

Sen är den kanske inte riktigt byggd för ändamålet sport.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2013 · 17 528 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Dvs i princip vad jag har sagt, eller hur fjant?

personliga påhopp ... skärp dig för f*n ! hur gammal är du ? du håller en lägre nivå än min lillebror och hans vänner och de är 8 år !

enligt wiki beskrivningen är även vetten en gt precis som ferrari 599, tycker du är väldigt fel på det

Mclaren F1 är en supersportbil

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

Såja. En Vette går friskt men... Den Maserati Gran Turismo -09 jag provade för ett tag sedan håller jag nog ett snäpp högre. Bara ljudet är skäl nog. Har kört vette 5 och 6.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

personliga påhopp ... skärp dig för f*n ! hur gammal är du ? du håller en lägre nivå än min lillebror och hans vänner och de är 8 år !

enligt wiki beskrivningen är även vetten en gt precis som ferrari 599, tycker du är väldigt fel på det

Mclaren F1 är en supersportbil

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

Såja. En Vette går friskt men... Den Maserati Gran Turismo -09 jag provade för ett tag sedan håller jag nog ett snäpp högre. Bara ljudet är skäl nog. Har kört vette 5 och 6.

Vore väl konstigt annars med dubbla prislappen eller vad den nu kostar?

Oavsett så är det fortfarande GT, även om den går att flyga till månen med.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Dieselsmurfen skrev:

HereComesTrouble skrev:

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

Såja. En Vette går friskt men... Den Maserati Gran Turismo -09 jag provade för ett tag sedan håller jag nog ett snäpp högre. Bara ljudet är skäl nog. Har kört vette 5 och 6.

Vore väl konstigt annars med dubbla prislappen eller vad den nu kostar?
Samtidigt har den bara 400 hästar och är tyngre, tittar man på siffrorna så ska
den vara betydligt långsammare än en motsvarande 09 Ls3.

Oavsett så är det fortfarande GT, även om den går att flyga till månen med.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2013 · 17 528 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Dieselsmurfen skrev:

HereComesTrouble skrev:

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

Såja. En Vette går friskt men... Den Maserati Gran Turismo -09 jag provade för ett tag sedan håller jag nog ett snäpp högre. Bara ljudet är skäl nog. Har kört vette 5 och 6.

Vore väl konstigt annars med dubbla prislappen eller vad den nu kostar?

Oavsett så är det fortfarande GT, även om den går att flyga till månen med.

Är den en GT är Korven en GT... Men visst: Jag skulle gilla att ha vilken som... Helst en vette då den nog är mer att lite på när ungarna ska till skolan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

HereComesTrouble skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Såja. En Vette går friskt men... Den Maserati Gran Turismo -09 jag provade för ett tag sedan håller jag nog ett snäpp högre. Bara ljudet är skäl nog. Har kört vette 5 och 6.

Vore väl konstigt annars med dubbla prislappen eller vad den nu kostar?

Oavsett så är det fortfarande GT, även om den går att flyga till månen med.

Är den en GT är Korven en GT... Men visst: Jag skulle gilla att ha vilken som... Helst en vette då den nog är mer att lite på när ungarna ska till skolan...

Förstår inte hur du tänker, Corvetten är 2 sittsig, gt är 4 sittsig.
Bilarna är byggda för helt olika ändamål, den ena för sport och den andra för komfort..därav heter den just GT.

trubbelturbo
21 september 2013 · 1 463 Inlägg

Jag har aldrig hört någon klassa Corvette som något annat än en sportbil, Maseratin hörs ju på namnet vad den är för något

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

personliga påhopp ... skärp dig för f*n ! hur gammal är du ? du håller en lägre nivå än min lillebror och hans vänner och de är 8 år !

enligt wiki beskrivningen är även vetten en gt precis som ferrari 599, tycker du är väldigt fel på det

Mclaren F1 är en supersportbil

Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

front motor + rwd ... många anser ju c6 z06 är likvärdig ferrari 599gtb och den klassas som en gt

även nissan 350z klassas som gt och den är inte ett dugg mer praktisk än en corvette.

Och tycker du jag är omogen så får du gärna göra det, men det är inte jag som kallar folk för fjant helt utan anledning. Kritiserar du mina bilar så kan ju den gamle folkvagnen stoltsera med dubbelt så hög inredningskvalité som din übermoderna jänkare, och ja jag har provat ett par corvetter, inte de minsta imponerad

Om det är det som avgör var en bil hamnar så är alltså varenda BMW från 65 en sport bil (RWD och frontmotor).

Är inte 350z 4 sittsig? Det skulle jag kalla bra mycket mer praktisk.
Dessutom ett last utrymme som vilken familjebil som helst.

Gör man sig rolig på andras bekostnad så är man en fjant.

Gå och göm dig med din gamla pinsamma folkvagn, uppenbarligen saknar du lika mycket i kunskap som i smak.
Ett tips, tror inte corvetter är byggda för att imponera någon med kvalitén på inredningen tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
21 september 2013 · 7 234 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Du beter dig betydligt omognare själv mr expert.

Hur får du en Corvette till en GT? I så fall skulle tex Viper även den vara en GT.
Således finns inga sportbilar alls enligt dig, förutom din gamla folkvagn :p

front motor + rwd ... många anser ju c6 z06 är likvärdig ferrari 599gtb och den klassas som en gt

även nissan 350z klassas som gt och den är inte ett dugg mer praktisk än en corvette.

Och tycker du jag är omogen så får du gärna göra det, men det är inte jag som kallar folk för fjant helt utan anledning. Kritiserar du mina bilar så kan ju den gamle folkvagnen stoltsera med dubbelt så hög inredningskvalité som din übermoderna jänkare, och ja jag har provat ett par corvetter, inte de minsta imponerad

Om det är det som avgör var en bil hamnar så är alltså varenda BMW från 65 en sport bil (RWD och frontmotor).

Är inte 350z 4 sittsig? Det skulle jag kalla bra mycket mer praktisk.
Dessutom ett last utrymme som vilken familjebil som helst.

Gör man sig rolig på andras bekostnad så är man en fjant.

Gå och göm dig med din gamla pinsamma folkvagn, uppenbarligen saknar du lika mycket i kunskap som i smak.
Ett tips, tror inte corvetter är byggda för att imponera någon med kvalitén på inredningen tongue

350z är två sitsig och har lika mycket om inte mindre lastutrymme ... kan inte någon admin blocka denna .... ? har för mig det är 18 årsgräns här ?

Senast redigerat av CHEEVA (21 september 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

front motor + rwd ... många anser ju c6 z06 är likvärdig ferrari 599gtb och den klassas som en gt

även nissan 350z klassas som gt och den är inte ett dugg mer praktisk än en corvette.

Och tycker du jag är omogen så får du gärna göra det, men det är inte jag som kallar folk för fjant helt utan anledning. Kritiserar du mina bilar så kan ju den gamle folkvagnen stoltsera med dubbelt så hög inredningskvalité som din übermoderna jänkare, och ja jag har provat ett par corvetter, inte de minsta imponerad

Om det är det som avgör var en bil hamnar så är alltså varenda BMW från 65 en sport bil (RWD och frontmotor).

Är inte 350z 4 sittsig? Det skulle jag kalla bra mycket mer praktisk.
Dessutom ett last utrymme som vilken familjebil som helst.

Gör man sig rolig på andras bekostnad så är man en fjant.

Gå och göm dig med din gamla pinsamma folkvagn, uppenbarligen saknar du lika mycket i kunskap som i smak.
Ett tips, tror inte corvetter är byggda för att imponera någon med kvalitén på inredningen tongue

350z är två sitsig ... kan inte någon admin blocka denna .... ? har för mig det är 18 årsgräns här ?

wow, har alltid trott det var en familjebil.

Det är inte jag som har en varning kompis tongue
Och nej, det finns ingen åldersgräns precis som det saknas gräns för hur mycket man får tycka om folkvagnar.

Muttley
21 september 2013 ·

Hur kör man en lite hottad bil.




"Nääää de är fan ingen sportbil din fjant"


Dessa urspårningar.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

tkd_rille skrev:
Hur kör man en lite hottad bil.




"Nääää de är fan ingen sportbil din fjant"


Dessa urspårningar.

Huh?

Frågan var hur man körde en sportbil ja, en s3 är en hottad familjebil..ingen sportbil.

Vad är problemet?

Muttley
21 september 2013 ·

HereComesTrouble skrev:

tkd_rille skrev:
Hur kör man en lite hottad bil.




"Nääää de är fan ingen sportbil din fjant"


Dessa urspårningar.

Huh?

Frågan var hur man körde en sportbil ja, en s3 är en hottad familjebil..ingen sportbil.

Vad är problemet?

Att ni inte håller er till huvudämnet. Sen vad du och någon annan tycker vad som är sportbil är skitsamma.
TS undra om de var någon skillnad på en s3 mot någon annan.
Bara ge er nu.

Problemet löser man genom att inte svara någon som kommer att tjafsa emot dig vad du än har för åsikter.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

tkd_rille skrev:

HereComesTrouble skrev:

tkd_rille skrev:
Hur kör man en lite hottad bil.




"Nääää de är fan ingen sportbil din fjant"


Dessa urspårningar.

Huh?

Frågan var hur man körde en sportbil ja, en s3 är en hottad familjebil..ingen sportbil.

Vad är problemet?

Att ni inte håller er till huvudämnet. Sen vad du och någon annan tycker vad som är sportbil är skitsamma.
TS undra om de var någon skillnad på en s3 mot någon annan.
Bara ge er nu.

Problemet löser man genom att inte svara någon som kommer att tjafsa emot dig vad du än har för åsikter.

Det har du förvisso helt rätt i.

baltis
21 september 2013 · 1 948 Inlägg

Vad har det för betydelse vad en bil "klassas" som?

Har sett så många "familjebilar" kör ifrån både "sportbilar" och "gran turismos"....

En bil är vad man gör den till, och om det nu handlar om att vara "tuff" så finns det ju inget fränare än att klara av att utnyttja sin bils prestanda till 100% och med tanke på hur kompetenta dagens bilar är så finns det vääääääääldigt få personer i sverige som äger en "sportbil" som klarar av det.
Dessutom är det bara ren idioti att ha en "sportbil" på vanlig väg i sverige, e ju egentligen bara motorvägen du kan utnyttja den till 100%, men då går det nog både snabbare och bekvämare i "familjebilen" audi rs6 istället...

Är smart en sportbil föresten? Och dom där små mopedbilarna? borde dom ju vara eftersom dom är 2sittsiga...

Och Nissan GTR det är en familjebil...

Bilar är helt enkelt vad man själv gör dom till.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 september 2013 · 1 707 Inlägg

baltis skrev:
Vad har det för betydelse vad en bil "klassas" som?

Har sett så många "familjebilar" kör ifrån både "sportbilar" och "gran turismos"....

En bil är vad man gör den till, och om det nu handlar om att vara "tuff" så finns det ju inget fränare än att klara av att utnyttja sin bils prestanda till 100% och med tanke på hur kompetenta dagens bilar är så finns det vääääääääldigt få personer i sverige som äger en "sportbil" som klarar av det.
Dessutom är det bara ren idioti att ha en "sportbil" på vanlig väg i sverige, e ju egentligen bara motorvägen du kan utnyttja den till 100%, men då går det nog både snabbare och bekvämare i "familjebilen" audi rs6 istället...

Är smart en sportbil föresten? Och dom där små mopedbilarna? borde dom ju vara eftersom dom är 2sittsiga...

Och Nissan GTR det är en familjebil...

Bilar är helt enkelt vad man själv gör dom till.

Det har ingen betydelse alls.

En GTR är en GT, dvs något mellanting mellan sportbil och familjebil.

Om Miata klassas som sport bil så bör även en mopedbil göra det, dom är ungefär lika snabba.

Skulle nog påstå att just motorväg är bland det tristaste du kan köra med en rolig bil, kommer betydligt mer till sin rätt på lite småslingriga vägar. Där är det väldigt kul att ha en sportig bil.

Personligen tycker jag om att ha en bil som hela tiden har lite mer att ge istället för en som du maxar hela dagarna utan att höja ögonbrynen.

Bilar är byggda för olika förutsättningar, en del är bättre lämpade för slingriga vägar..andra att köra ungar till dagis. Vissa är kompromisser, men det gör dom inte till sportbilar. Knappast någon nackdel egentligen.

xXSammy
22 september 2013 · 6 580 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
En GTR är en GT, dvs något mellanting mellan sportbil och familjebil.

Om Miata klassas som sport bil så bör även en mopedbil göra det, dom är ungefär lika snabba.

Skulle nog påstå att just motorväg är bland det tristaste du kan köra med en rolig bil, kommer betydligt mer till sin rätt på lite småslingriga vägar. Där är det väldigt kul att ha en sportig bil.

Personligen tycker jag om att ha en bil som hela tiden har lite mer att ge istället för en som du maxar hela dagarna utan att höja ögonbrynen.

Bilar är byggda för olika förutsättningar, en del är bättre lämpade för slingriga vägar..andra att köra ungar till dagis. Vissa är kompromisser, men det gör dom inte till sportbilar. Knappast någon nackdel egentligen.

Audi A3/S3 är en liten familjebil
Mazda MX-5/Miata är en roadster, likså BMW Z3, Honda S2000 m.f.
Nissan GT-R, Corvette är sportbilar.
Maserati GranTurismo är en Grand tourer

Senast redigerat av Malheus (22 september 2013)

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang