2618
Sök

Volvo 945 2.3se ltt går slött/har ingen ork!

1 231 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
tjena! köpte en 945a som dom hade kört utan vatten och toppen hade slagit sig rejält.. bytte topp och bilen går bra nu, men den är förbannat slö! satte i mina chip från min 940 idag och T-korsade wastegate slangen men den är inte i närheten av att gå lika bra som min 940!
när man trycker på så är det som den går tungt typ har en 7 meters husvagn bakom men dragkroken är tom!

några ideer på vad som kan vara fel? ingen felkod finns och fördelaren är bytt! smile
Senast redigerat av Zzoink (23 september 2013)

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
23 september 2013
Bränslefilter/pump? Igentäppt kat? Rotor? Stifft? Tändkablar? Service överhuvud taget..?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74938

1 231 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
zekezeke skrev:
Bränslefilter/pump? Igentäppt kat? Rotor? Stifft? Tändkablar? Service överhuvud taget..?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74938

rotor är bytt, service gjordes samtidigt som jag bytte toppen, bränslefilter är nytt, ska kolla tändkablar och stift imorgon, efter det blire att ta bort katalysatorn!

214 Inlägg
23 september 2013
har du laddtrycksmätare i bilen? min 940 som jag har hade wastegaten fastnat på i öppet läge så laddade nada , kan va värt att kolla om inte redan gjort smile lycka till !

1 231 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
jolle-volvo skrev:
har du laddtrycksmätare i bilen? min 940 som jag har hade wastegaten fastnat på i öppet läge så laddade nada , kan va värt att kolla om inte redan gjort smile lycka till !

Har ju eko mätaren i insttrumentpanelen och den laddar fullt smile blev högre ladd när jag satte dit T-korset också så det är nog inget problem! Letade efter min riktiga mätare men hittar den inte i garaget sad hatar såna där fula mätare i bilarna wink

214 Inlägg
24 september 2013
Zzoink skrev:
jolle-volvo skrev:

Har ju eko mätaren i insttrumentpanelen och den laddar fullt smile blev högre ladd när jag satte dit T-korset också så det är nog inget problem! Letade efter min riktiga mätare men hittar den inte i garaget sad hatar såna där fula mätare i bilarna wink

aa okej smile

Land-Rover Allergiker
65 Inlägg
24 september 2013
Kolla över alla vacuumslangar, hade ett hål i en slang på min 940 och då var den orkeslös också!

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma

Sök