Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!
  • 86 Följare
  • 180 462 Visningar
  • Projektet avslutat 4 maj 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 september 2013 · 3 519 Inlägg

Jag har inga höga krav för en drömbil, hehe. Köpte min igår. En skit fräsch vit Golf Mk2 -90, 4-dörrars.
Detta "projekt" blir ett rullande sådant, och långtidsprojekt. Mitt "mål" är till sommarn nästa år. Men allt beror givetvis på pengarna. Jag är arbetslös just nu, men hoppas få tag på ett jobb så man kan börja köpa in saker och små pyssla.

Bilen är bulfri och nästintill helt rostfri. Där det sitter rost och är ett hål är innanför tanklocket. Detta kommer fixas i vår.

Det har suttit ac i bilen, men ac kylaren är bortplockad. Så ska försöka få tag på en sån, alternativt plocka bort allt som har med ac:n att göra.
Tidigare ägare har även kopplat om helljuset till en vipp då strömbrytaren tydligen inte fungerade som den ska. Detta ska fixas. Och kylarfläkten är kopplad till lyset, så den startar direkt man startar bilen. Givaren till kylaren är trasig. Detta ska också fixas inom kort.

Det som ska göras för stance bygge är:
Coilovers såklart, få tag på fälgar som är minst 9" breda. Helst 15", men är sugen på XXR 527 9,75" breda i 17". Men det känns lite stort. Får se. Kan dyka upp något annat med tiden jag håller på att leta. Fälgarna kommer att dippas i någon grym färg.

Sponsorer:
Mr Tuning med coilovers
Awapandon och Ctw tools med plastdip
Hova.com med lysen runt om


Ljudbygge:
Har fått ett bra avtal och spons hos MDS. Men ljudet är inte prio 1. Dock ska jag självklart försöka få med detta ändå.

Ljudet ska bestå av:
* 5st MDS Performence 6,5" kit
* 4st MDS X1 X-ite steg
* 1st DLE UF12D2SPL bas
* 1st MDS T1800 monoblock

* Huvudenhet har jag inte funderat ut någon än
* Batterier för att klara all ström
* Kablar
* Dämpmatta

Bygger en egen baslåda, som sedan ev ska flockas
Tanken är då att fixa andra dörrsidor än dom som sitter och bygga om dessa så det blir 2-3st 6,5" i vardera framdörr, och sedan 1-2st 6,5" i vardera bakdörr.

Förutom detta ovan så ska den bevaras i toppskick såklart. Så original som möjligt, inte förstöra något utvändigt, men ändå få ett grymt fint stuk. Kommer även värdera bilen i sommar.

Bilder:
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-888c7d9bfbdb48995a10301644501d22.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f64756fbe662ce793a4a13e8cf8626d9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-94ac42cac90bfa21accff807bbf31a2d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2ed321b796b6663e71a36d16fb3bf076.jpg

Senast redigerat av user_name (19 april 2014)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
turbogolfen
24 september 2013 · 16 Inlägg

lagt prem hojta till om du ska sälja reflexrampen big_smile

Volkswagen golf mk2 91 "golf mk2a-mk2 gti" (1991)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 september 2013 · 3 519 Inlägg

turbogolfen skrev:
lagt prem hojta till om du ska sälja reflexrampen big_smile

Tack och välkommen smile
Men rampen kommer att få sitta kvar, så den behåller sitt original utseende så mkt som möjligt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
24 september 2013 · 600 Inlägg

prem lagd kommer bli fint de här! smile

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 september 2013 · 3 519 Inlägg

Benzin-rider skrev:
prem lagd kommer bli fint de här! smile

Har en vision i huvudet smile Tack. Och även du är välkommen smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
24 september 2013 · 357 Inlägg

Självklart kommer jag följa detta smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 september 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:
Självklart kommer jag följa detta smile

Nice, tack smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2013 · 3 519 Inlägg

Nu är det så här kära vänner. Jag behöver er eller någon vw kunnig hjälp av elen till kylarfläkten.
Gubben innan mig kopplade om strömmen till kylarfläkten för han sa till mig att en givare till kylaren var sönder, så han kopplade fläkten till kylaren på lyset. Så med andra ord, direkt man startar bilen så går fläkten igång. Jag vill inte ha det så, samt att det är glappt, så ibland lägger fläkten av hmm

Det har ju även suttit ac i bilen, så jag antar att elsystemet för kylarfläkten kan se annorlunda ut än till mk2or utan ac?

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-0875f99b05cee8c0ac066bc7632fe894.jpg

Vart ska denna kontakt gå? Lär vara något som ska kopplas på den, men den "saken" finns inte. Och som ni ser så är kablarna till den jävligt korta..
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c2149cbf3d5bef5fcdebeca699875aad.jpg

Skulle vilja fixa detta så snart som möjligt. Om inte annat så skulle jag väl behöva ha tag på en annan kylarfläkt så man koppla om allt och ta bort allt som hör till ac.
Hjälp uppskattas oavsett så jag vet vad som fattas, och vart/hur det ska kopplas!

Annars har jag putsat rutorna invändigt och tömt kylarsystemet och fyllt på glykol smile
Tvättade av bilen med, och resultatet blev BLANK big_smile
Ska ta och vaxa den snart med så jag får bort lite asfaltsprickar och repor..

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b88df672ae6c542ceb4eceab3cbfb1f9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-0597dae0c1026d21b63e110bac91ed10.jpg

Räknade ut att bilen drar ca 0,55 - 0,6l/mil. Helt okey för att vara blandad körning big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Hökan_T
25 september 2013 · 223 Inlägg

såg ut att vara sjukt fräsch! gör inget plast styling bygge av denna pärla.

Never Give Up Trying!
Audi S3 8L "IMOLA GELB" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2013 · 3 519 Inlägg

Hökan_T skrev:
såg ut att vara sjukt fräsch! gör inget plast styling bygge av denna pärla.

Tack, nej fan. Enda som kommer "göras om" utvändigt är coils och fälgar smile Sen kommer allt vara original. Möjligtvis att jag tar bort torkaren bak..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
25 september 2013 · 600 Inlägg

kontakten på bild 2 ska gå till en kylarfläkt om ja inte har fel. så antagligen har han bytt fläkt som då kan fungera utan signalen från givaren nere på kylaren, och den fläkten krävde ett annat kontaktstycke så han bytte kontaktstycket också...

jag kanske har fel men om du kommer hit med bilen sen så kan ja kika närmare på de smile

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2013 · 3 519 Inlägg

Benzin-rider skrev:
kontakten på bild 2 ska gå till en kylarfläkt om ja inte har fel. så antagligen har han bytt fläkt som då kan fungera utan signalen från givaren nere på kylaren, och den fläkten krävde ett annat kontaktstycke så han bytte kontaktstycket också...

jag kanske har fel men om du kommer hit med bilen sen så kan ja kika närmare på de smile

Hmm..
Har bett en till kolla på detta, så jag hoppas han svarar snart. Men annars när jag ska till dig i helgen så kan vi kolla på det. Om det är så så får jag ta och köpa ny kylarfläkt. Men han tjåla om att det var givaren som det var fel på. Men har även en jäkla massa kablar som jag inte vet vart dom ska gå eftersom han kopplat om en massa..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
25 september 2013 · 600 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Benzin-rider skrev:
kontakten på bild 2 ska gå till en kylarfläkt om ja inte har fel. så antagligen har han bytt fläkt som då kan fungera utan signalen från givaren nere på kylaren, och den fläkten krävde ett annat kontaktstycke så han bytte kontaktstycket också...

jag kanske har fel men om du kommer hit med bilen sen så kan ja kika närmare på de smile

Hmm..
Har bett en till kolla på detta, så jag hoppas han svarar snart. Men annars när jag ska till dig i helgen så kan vi kolla på det. Om det är så så får jag ta och köpa ny kylarfläkt. Men han tjåla om att det var givaren som det var fel på. Men har även en jäkla massa kablar som jag inte vet vart dom ska gå eftersom han kopplat om en massa..

vi kan jämföra elen mellan din å min golf 2 ^^

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2013 · 3 519 Inlägg

Benzin-rider skrev:

Mr_M_ skrev:

Benzin-rider skrev:
kontakten på bild 2 ska gå till en kylarfläkt om ja inte har fel. så antagligen har han bytt fläkt som då kan fungera utan signalen från givaren nere på kylaren, och den fläkten krävde ett annat kontaktstycke så han bytte kontaktstycket också...

jag kanske har fel men om du kommer hit med bilen sen så kan ja kika närmare på de smile

Hmm..
Har bett en till kolla på detta, så jag hoppas han svarar snart. Men annars när jag ska till dig i helgen så kan vi kolla på det. Om det är så så får jag ta och köpa ny kylarfläkt. Men han tjåla om att det var givaren som det var fel på. Men har även en jäkla massa kablar som jag inte vet vart dom ska gå eftersom han kopplat om en massa..

vi kan jämföra elen mellan din å min golf 2 ^^

Det kan vi göra smile Skulle nog vara bäst och enklast.. Tack

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Hökan_T
25 september 2013 · 223 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Hökan_T skrev:
såg ut att vara sjukt fräsch! gör inget plast styling bygge av denna pärla.

Tack, nej fan. Enda som kommer "göras om" utvändigt är coils och fälgar smile Sen kommer allt vara original. Möjligtvis att jag tar bort torkaren bak..

Låter PERFEKT! smile  90 ans kofångare så blir den riktigt fin!

Senast redigerat av Hökan_T (25 september 2013)

Never Give Up Trying!
Audi S3 8L "IMOLA GELB" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2013 · 3 519 Inlägg

Hökan_T skrev:

Mr_M_ skrev:

Hökan_T skrev:
såg ut att vara sjukt fräsch! gör inget plast styling bygge av denna pärla.

Tack, nej fan. Enda som kommer "göras om" utvändigt är coils och fälgar smile Sen kommer allt vara original. Möjligtvis att jag tar bort torkaren bak..

Låter PERFEKT! smile  90 ans kofångare så blir den riktigt fin!

Funderade på det.. Men tror jag kommer hoppa över det med. Vill bevara originalskicket när den även ska värderas i sommar smile
Men jag hinner säkert ändra mig många ggr. Det får ligga i bakhuvudet tongue

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
RaekmAcKaN
26 september 2013 · 399 Inlägg

Tycker som Hökan, 90ans fångare när du har dörrarna. smile

DropShop "Östersundsmaffian"
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 september 2013 · 3 519 Inlägg

RaekmAcKaN skrev:
Tycker som Hökan, 90ans fångare när du har dörrarna. smile

Jasså.. Hmm. Ja, jag vet ju vart det står en billig mk2a med 90ans kofångare, vet dock inte skicket på den. Men jag väntar med detta isåfall tills vårkanten eller början på sommaren.. Men tips upsskattas såklart smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 september 2013 · 3 519 Inlägg

Fick svar från BRL, och har nu fått spons därifrån.. big_smile Glad som fan!
Undrar vart jag ska sätta dekalerna bara, för att inte döljas för mycket, men ändå inte ta bort det stilrena "stuket" på bilen.. Måste fundera på den smile

Ska upp till Borlänge någon dag och få en prislapp på alla grejer, så jag har något att gå efter i vår big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
26 september 2013 · 2 322 Inlägg

Snett på bakrutan i följd så blir det snyggt och stilrent

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang