Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!
  • 86 Följare
  • 180 481 Visningar
  • Projektet avslutat 4 maj 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

freddae skrev:
Ja jag bor på Rabovägen i Kolsva!

Ingen aning om vart det ligger, inte bott här så länge smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
freddae
19 oktober 2013 · 15 Inlägg

Första villaområdet på höger sida om man kommer från Köping!
Håller på att bygga en stancad Jetta MK1 som ska få vr6 motor! Men det får ta tid för måste ta hand om huset och familjen också.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Eftersom jag har haft problem med att få igång mitt helljus så har jag nu beställt 3st extraljus som kommer kopplas på vip-strömbrytare så länge. Nu när det är kolsvart så tidigt på kvällen, och jag åker i skogen på småvägar så vill man gärna se vart man åker wink Kommer väl kopplas in senare nästa vecka och återkommer med bilder

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6479c954c2b0496a0519b8fae81a4cf4.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
30 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Extraljus hemma, kopplas in på lördag smile
Updates kommer

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-db08fd61ba95a1128e9f29dae424821f.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
4 november 2013 · 3 519 Inlägg

Blev inget av i lördags att montera extraljusen, fick lite förhinder på annat håll. Men ska ge mig på det imorgon så jag får det gjort, så kommer det upp nån bild eller två efter det smile

Har nu kollat vad bilen drar också. Kan vara kul att veta när den står på dubbdäck.
Strax under 0,6l/mil smile Helt okey ändå

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 november 2013 · 3 519 Inlägg

Exraljusen monterade och inkopplade.. Bättre bilder än dessa två kommer så småningom smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-32e1cea8000c07fb3750644326f92219.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-02809a0462032bf97aa75eb5805e2168.jpg

Grymt nöjd big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 november 2013 · 3 519 Inlägg

Jag har har nu hittat fälgarna jag ska ha i sommar. Letar nu spons också för dom.
Nämnde tidigare att jag bestämt mig för vilka fälgar jag skulle ha. Men det var innan jag hittade dessa.
Jag vill vara ganska hemlig än så länge för vilka det är, för jag vill inte att det ska bli som tidigare i år när jag gjorde projekt på min gamla Mk4a, då helt plötsligt alla hade fälgarna jag beställt.
Fälgarna jag kommer köpa visste jag inte fanns till 4/100, men har sett dom på många andra bilmärken/modeller, och dessa är grymma enligt mig. Så nu hoppas jag att jag kan få tag på något företag som kan ge liten eller en helspons cool

Några fula bilder i dagsljus, dock extremt skitig nu med
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-85f37bf9bc5ac0b9dd440c8c49f158a5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f56ec0f359c948764c6162f924ae3e5d.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Twins Twins Bil & Plåt
8 november 2013 · 2 577 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Jag har har nu hittat fälgarna jag ska ha i sommar. Letar nu spons också för dom.
Nämnde tidigare att jag bestämt mig för vilka fälgar jag skulle ha. Men det var innan jag hittade dessa.
Jag vill vara ganska hemlig än så länge för vilka det är, för jag vill inte att det ska bli som tidigare i år när jag gjorde projekt på min gamla Mk4a, då helt plötsligt alla hade fälgarna jag beställt.
Fälgarna jag kommer köpa visste jag inte fanns till 4/100, men har sett dom på många andra bilmärken/modeller, och dessa är grymma enligt mig. Så nu hoppas jag att jag kan få tag på något företag som kan ge liten eller en helspons cool

Det med fälgarna du nämner, detta är exakt därför jag kör på mina sällsynta Speedline SL432 15" et37 (4x108), har aldrig sett en golf med dem fälgarna och jag lär bli den första big_smile!

Checka in min bygglogg och lägg gärna en prenumeration för idag börjar RP-trimmandet big_smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 november 2013 · 3 519 Inlägg

Twins skrev:

Mr_M_ skrev:
Jag har har nu hittat fälgarna jag ska ha i sommar. Letar nu spons också för dom.
Nämnde tidigare att jag bestämt mig för vilka fälgar jag skulle ha. Men det var innan jag hittade dessa.
Jag vill vara ganska hemlig än så länge för vilka det är, för jag vill inte att det ska bli som tidigare i år när jag gjorde projekt på min gamla Mk4a, då helt plötsligt alla hade fälgarna jag beställt.
Fälgarna jag kommer köpa visste jag inte fanns till 4/100, men har sett dom på många andra bilmärken/modeller, och dessa är grymma enligt mig. Så nu hoppas jag att jag kan få tag på något företag som kan ge liten eller en helspons cool

Det med fälgarna du nämner, detta är exakt därför jag kör på mina sällsynta Speedline SL432 15" et37 (4x108), har aldrig sett en golf med dem fälgarna och jag lär bli den första big_smile!

Checka in min bygglogg och lägg gärna en prenumeration för idag börjar RP-trimmandet big_smile

Förstår dig fullt ut.
Dock tror jag det kommer finnas några med samma fälg val jag kommer köra, hoppas bara det inte blir alltför många hmm Det visar sig. Kommer förmodligen dippa om dom i nån schysst färg big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 november 2013 · 3 519 Inlägg

Extraljusen kommer nog få sitta på under hela nästa sommar också skulle jag tro.
Såg även när vi monterade dom att jag skulle behöva byta strålkastare. Som tur är har jag en uppsättning ligger i bilen smile Men ska ev köpa klarglas, så jag väntar med att byta tills efter vintern. Hinner hända så mycket där emellan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-cca0efc3e9396815870d6b1fd36c0e2f.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 november 2013 · 3 519 Inlägg

Fan vad less jag blir! Golfen har blivit stulen under natten. Sprid detta!!
REGNR: OPT824.
Hade även massa andra grejer i bilen, beg reservdelar till diverse olika bilar.. Bakljus till golf 4, bakljus till audi a3, golf 2, verktygslåda, mm mm mm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Twins Twins Bil & Plåt
10 november 2013 · 2 577 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Fan vad less jag blir! Golfen har blivit stulen under natten. Sprid detta!!
REGNR: OPT824.
Hade även massa andra grejer i bilen, beg reservdelar till diverse olika bilar.. Bakljus till golf 4, bakljus till audi a3, golf 2, verktygslåda, mm mm mm

Fan asså :'(
Lider med dig mannen, hoppas ni hittar den!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
longcat
10 november 2013 · 357 Inlägg

fan att folk inte kan hålla sina fingrar i styr!
hoppas du får tillbaks den i samma skick sad

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 november 2013 · 3 519 Inlägg

Twins skrev:

Mr_M_ skrev:
Fan vad less jag blir! Golfen har blivit stulen under natten. Sprid detta!!
REGNR: OPT824.
Hade även massa andra grejer i bilen, beg reservdelar till diverse olika bilar.. Bakljus till golf 4, bakljus till audi a3, golf 2, verktygslåda, mm mm mm

Fan asså :'(
Lider med dig mannen, hoppas ni hittar den!

Tack, känns så jävla värdelöst hmm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 november 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:
fan att folk inte kan hålla sina fingrar i styr!
hoppas du får tillbaks den i samma skick sad

Hoppas jag med!
Fattar inte varför dom just tog den när det finns ett 50 tal andra bilar på samma parkering.
Visserligen kan extraljusen ha lockat, och det är väl inte världens svåraste att ta sig in i och tjuvkoppla en mk2a obemärkt. Men ändå sad

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mrtmontana
10 november 2013 · 125 Inlägg

Tråkigt när folk inte kan hålla reda på vad som är ditt och mitt....

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 november 2013 · 3 519 Inlägg

mrtmontana skrev:
Tråkigt när folk inte kan hålla reda på vad som är ditt och mitt....

Visst är det så..
Har nu gått omkring i området om ner på "centrum" för att se om den stått någonstans men icke. Hört med lite grannar mm..
Dock fick jag höra nu att denna parkering är känd för att ha inbrott, vilket då borde underlätta för polisen att det verkligen har hänt. Känns skit oavsett!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
volvo_-racing
10 november 2013 · 386 Inlägg

trist att folk inte kan låta grejerna vara ifred sad

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 november 2013 · 3 519 Inlägg

volvo_-racing skrev:
trist att folk inte kan låta grejerna vara ifred sad

Visst är det så..
Letar bil på blocket efter en skitbil att köpa, men finns ju fan inte ens det som är besiktad för några tusen..
Grymt värdelös söndag!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
12 november 2013 · 3 519 Inlägg

Bilen är funnen i samma skick. Stod bara ett kvarter bort från mig? Fattar ingenting. Allt fanns kvar i bilen, även extraljusen. Enda som är stulet och borta från bilen är verktygslådan.
Känns dock jävligt osäkert just nu att ha denna bil på denna parkering. Så suget efter annan bil finns självklart. Känns som att det kan hända igen om det nu tydligen var så lätt att ta den. Så det känns skit hmm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang