3675
Sök

Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
187 724 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2014
1 071 Inlägg
14 november 2013
En bekant till mig satte knappar vid askopparna på sin saab så när främre askoppen va öppnad och bakre stängd så kunde han starta.
Efter det så stod den kvar

Onödigt inlägg^^

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Ser bra ut! Synd att din bil blev stulen, så jäkla lätt att komma in i dessa bilar, särskilt i luckan bak.. Men tur att du hittade den i samma skick.

Jag hade köpt larm till bilen! eller ''fejklarm''. sen även dra en strömbrytare som du måste slå på innan du kan starta bilen! smile

dina planer att hålla den original i stilen låter helt underbart! smile
Kolla gärna in mitt mk2 projekt!

Tack smile

Strömbrytare skall dit. Men fejklarm hjälper nog inte tyvärr..tror jag..
Strömbrytaren ska gömmas på ett ordentligt bra ställe.. Men har även tänkt på det, att det vore bra drygt med strömbrytare också. För när man har stereo i bilen så nollas ju alla inställningar till det. Dock har jag ingen stereo idag i bilen, men det kommer ju förhoppningsvis

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
partyvan skrev:
En bekant till mig satte knappar vid askopparna på sin saab så när främre askoppen va öppnad och bakre stängd så kunde han starta.
Efter det så stod den kvar

Hehe, det var också smart smile
Mja, ska ordna till något bra och gömma brytaren smart smile

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
Eftersom jag är så sjukt dålig på el och bil el. Så vill jag höra om någon kan förklara för mig hur jag ska dra en strömbrytare. Vart ifrån ska den kopplas in och hur?
Grymt tacksam för svar på det

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
Och en annan fråga. Någon som testat "torrbollen" alt fuktslukare i en bil?
Jag har en otroligt stor mängd imma och mer än ofta kondens på rutorna i bilen. Har nu googlat massa om detta problem och alla säger att man ska använda "torrbollen". Men vill gärna höra av någon mera erfaren som testat detta här på gorg innan jag köper och provar.

399 Inlägg
14 november 2013
Hade den i min Colt varje gång jag inte använde bilen smile Den sög åt sig mängder med fukt smile

DropShop "Östersundsmaffian"

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
Hade den i min Colt varje gång jag inte använde bilen smile Den sög åt sig mängder med fukt smile

Ofan, bra. Men jag kommer ju använda bilen hela vintern, och det börjar ju bli riktigt kallt ute om dagarna, hur fungerar den till kyla?

3 519 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
Fick ett trevligt mail ikväll av ett företag som jag skickade en sponsor förfrågan till.
Streetwheels.se

Grymt kul! big_smile
Fälgarna kommer beställas i vår, och jag väntar nog ett tag innan jag avslöjar vad det är för fälgar som kommer inhandlas.
Men det blev inte dom jag hade bestämt mig för, för där fick jag inte tag på någon sponsor till vilket jag velat ha.
Så det blir storleken 15x8,25 ET15 smile

399 Inlägg
15 november 2013
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:

Ofan, bra. Men jag kommer ju använda bilen hela vintern, och det börjar ju bli riktigt kallt ute om dagarna, hur fungerar den till kyla?

Använde min dagligen jag med smile iofs under tak och med kupévärmare igång ibland.

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:

Använde min dagligen jag med smile iofs under tak och med kupévärmare igång ibland.

Även vintertid?

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Ge mig våååår, så man kan börja handla saker och fixa lite mera..
Längtar till när jag ska beställa fälgarna och däck, samt coilovers mm. Då man börjar pyssla lite och värmen kommer. 2014 kommer blir ett grymt bra år på alla fronter! big_smile

Funderar på en sak. Jag skulle vilja ha kvar reflexrampen bak. Eftersom det är lite ovanligt att dom sitter kvar. Kul grej liksom. Men eftersom jag vill ha svart/röda bakljus så krockar den biten. För dom bakljusen funkar inte alls ihop med rampen sad Så antingen måste jag ha originalbakljusen kvar, eller så ryker rampen..
Om jag ska ta bort rampen, och svart/röda bakljus ordnas, så blir det i "klarglas". Även då "smoke/svarta" "klarglas" skärmblinkers, stötblinkers och strålkastare.
Och sedan kommer fälgarna dipaps blåa, gröna eller nån annan schysst färg

Skitig som fan hmm
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-67ba0799cb2fd007d6229e487eff03cb.jpg

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
15 november 2013
Tonade både lampor och ramp helrött på min, tyckte det var snyggast big_smile

https://www1.garaget.org/archive/33/32632/303543/303543-3116900.jpg

Provade att photoshopa svart/rött men gillade det inte på vit bil...

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-6d59c9558934d28ec024e875fb546765.jpg

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
rickylicious skrev:
Tonade både lampor och ramp helrött på min, tyckte det var snyggast big_smile

Tack, bra bilder att gå efter smile
Hur tror du det blir om rampen är röd, men att man har svart/röda bakljus?
Blir det en konstig övergång?

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
15 november 2013
Eller så letar du efter en helsvart o sen hella Black baklysen wink

Allmänt körd i huvudet

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Eller så letar du efter en helsvart o sen hella Black baklysen wink

Dock är inte dom så snygga tongue
Men tanken var god.
Kan ju annars plocka bort rampen, köpa röd/svarta bakljus.. Sen vid olika tillfällen, sätta dit rampen och byta till original bakljus smile

399 Inlägg
15 november 2013
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:
user_name skrev:

Även vintertid?

Jupp, upptäckte att jag hade en sjö i reservhjulsbaljan på hösten så den fick hoppa in på höst/vintern smile

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:

Även vintertid?

Jupp, upptäckte att jag hade en sjö i reservhjulsbaljan på hösten så den fick hoppa in på höst/vintern smile

Aha, haha.. Då får det fan bli en sån och testa..
Men hur länge tog det för dig att bli av med fukten då? smile

399 Inlägg
15 november 2013
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:
user_name skrev:

Även vintertid?

Det kommer jag inte ihåg, men det försvann mkt dom första gångerna jag hade den i bilen. Tömde ut bra mkt av den uppsamlade vätskan smile Märkte dock relativt snabbt att det förbättrades, för jag hade imma på rutan och kände av att den var fuktig innan smile

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
user_name skrev:
RaekmAcKaN skrev:

Det kommer jag inte ihåg, men det försvann mkt dom första gångerna jag hade den i bilen. Tömde ut bra mkt av den uppsamlade vätskan smile Märkte dock relativt snabbt att det förbättrades, för jag hade imma på rutan och kände av att den var fuktig innan smile

Kalas!
Jag har imma på rutorna bak jämt. Och kondens som fan på bakrutan. Får även ofta torka av vindrutan från kondens hmm Vore skönt att för en gång skull slippa hålla på så tongue

3 519 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
user_name skrev:
Eftersom jag är så sjukt dålig på el och bil el. Så vill jag höra om någon kan förklara för mig hur jag ska dra en strömbrytare. Vart ifrån ska den kopplas in och hur?
Grymt tacksam för svar på det

Ingen som kan hjälpa mig med detta?

Sök