30 släp utan lyssen på natten?

MaxxeT
30 september 2013 · 243 Inlägg

Hejsan!

Är som så att jag undrar hur dan bötern är när man kör 30 släp med LGF skylt på natten.
Båt släp nämligen jag skulle behöva köra hem, men har inget lyse till den men lgf skylten reflekterar ju ljuset och de går så pass sakta.

Någon som vet vad de blir för böter på det?

Obs har prövotid på körkortet

Mvh Max

Senast redigerat av MaxxeT (30 september 2013)

Vurtne DEVIL
30 september 2013 · 1 171 Inlägg

MaxxeT skrev:
Hejsan!

Är som så att jag undrar hur dan bötern är när man kör 30 släp med LGF skylt på natten.
Båt släp nämligen jag skulle behöva köra hem, men har inget lyse till den men lgf skylten reflekterar ju ljuset och de går så pass sakta.

Någon som vet vad de blir för böter på det?

Obs har prövotid på körkortet

Mvh Max

Tror inte det blir böter alls, då jag gjort samma sak, fick bara en varning. Men som sagt, kan ha otur med grining poliser också neutral

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
MaxxeT
30 september 2013 · 243 Inlägg

Legosoldaten skrev:

MaxxeT skrev:
Hejsan!

Är som så att jag undrar hur dan bötern är när man kör 30 släp med LGF skylt på natten.
Båt släp nämligen jag skulle behöva köra hem, men har inget lyse till den men lgf skylten reflekterar ju ljuset och de går så pass sakta.

Någon som vet vad de blir för böter på det?

Obs har prövotid på körkortet

Mvh Max

Tror inte det blir böter alls, då jag gjort samma sak, fick bara en varning. Men som sagt, kan ha otur med grining poliser också neutral

Okej de låter bra, har nu åkt hem o klarade mig utan o träffa på farbror blå! big_smile

KHRacing
30 september 2013 ·

varför inte hänga på en blinkande cykellampa ?  idiotiskt att ens tänka tanken på att köra släp oavsett hur sakta, utan lampor.

Dupond och Dupont
30 september 2013 · 581 Inlägg

KHRacing skrev:
varför inte hänga på en blinkande cykellampa ?  idiotiskt att ens tänka tanken på att köra släp oavsett hur sakta, utan lampor.

Ja, det är dumt. Men till vår kärra till traktorn finns det ingen elektronik, och det går inte snabbt heller;) big_smile
Visst är det till traktor men vem sa att han skulle dra med bil tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
mb_pucken
30 september 2013 · 5 087 Inlägg

Går det sakta är det väl ännu viktigare med belysning då man kommer i kapp fort. Så svårt är det inte att peta dit någon form av belysning, finns mycket bra som går på batteri. Då syns det lite mera sen att blinkers osv saknas är enligt mig mindre viktigt smile tycker att han ska vara mindre tacksam att inte farbror blå kom och mer tacksam att han inte blev uttryckt i skogen av en lastbil wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Pvpjtgb1111 Land-Rover Allergiker
30 september 2013 · 65 Inlägg

Här är en bra grej att ha annars:

Lösa lampor med magnetfäste och långa kablar. Passar i 7-poligt elluttag. Finns bland annat på Swedol.

http://handla.swedol.se/images/large/EL-21051.jpg

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma
Saab 900i "Jubileumsversion" (1988)
Dupond och Dupont
30 september 2013 · 581 Inlägg

Pvpjtgb1111 skrev:
Här är en bra grej att ha annars:

Lösa lampor med magnetfäste och långa kablar. Passar i 7-poligt elluttag. Finns bland annat på Swedol.

http://handla.swedol.se/images/large/EL-21051.jpg

Det låter som en skitbra lösning. För provisoriska lösningar är det har ju en jättebra säkerhetsgrej.smile Bara hoppas att priset inte skjuter hål i taket...

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Pvpjtgb1111 Land-Rover Allergiker
30 september 2013 · 65 Inlägg

460 spänn inklusive moms på Swedol.

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma
Saab 900i "Jubileumsversion" (1988)
Dupond och Dupont
30 september 2013 · 581 Inlägg

inte allt för farligt smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
MaxxeT
30 september 2013 · 243 Inlägg

Äsch då, så farligt äre inte.
Gick ju inte direkt i 30 km/h och hade en polare bakom konstant så ingen fara! smile

Har sånna där magnet lysen men dock hade jag de inte med mig låg hemma tyvärr, annars brukar jag använda de smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang