RB25 missar efter motortvätt

Ekan_1 glad
4 oktober 2013 · 493 Inlägg

SuperGnaget skrev:

marcus0510 skrev:

SuperGnaget skrev:

marcus0510 skrev:
Om man kör med extern lmm kanske wink

Extern? tongue  Ne men har man öppet filter e du ju lätt hänt.

Jaha d missa jag, sitter ju lmm org iaf. Då är d nog som sagt så att d behöver torka till ordentligt smile

Fast det är verkligen inte oftast :p aldrig hört talas om att någon sumpat lmm med motortvätt. Man får vara bra efter flötet om man kör motortvätt med öppet filter.

jodå många som inte tänker på d har jag märkt men själv häller jag aldrig vatten frivilligt i motorrummet överhuvudtaget.


Gött att d löste sig smile

brukar jag inte heller:p men motorrummet får vara lika fint som resten av bilen ju:)

LocKtar skrev:

Ekan_1 skrev:

marcus0510 skrev:

SuperGnaget skrev:
Extern? tongue  Ne men har man öppet filter e du ju lätt hänt.

Jaha d missa jag, sitter ju lmm org iaf. Då är d nog som sagt så att d behöver torka till ordentligt smile

Fast det är verkligen inte oftast :p aldrig hört talas om att någon sumpat lmm med motortvätt. Man får vara bra efter flötet om man kör motortvätt med öppet filter.

Täckte över filtret med en påse som.jag förslöt med buntband!
Hittade nog felet! Spricka i keramiken på stift två!

Tvättade du motorn direkt efter du stängt av den? stiften kan ju ha spruckit pga värmeskillnaden som blev.. otur!

Jag har tvättat alla mina bilar med högtryckstvätt i motorutrymmet, man får helt enkelt täcka över dom känsliga delarna med plastpåsar:) har aldrig haft något problem. mvh

japp precis efter jag hade haft igång den!smile

myran skrev:
Tändspolarna är kända för fara kassa på dessa bilar.  Otursvis kan du gett dom döds-stöten.

Prova sök runt på skyline forumen på isolera tändspoolar kommer du hitta endel info. (bland annat skyline.se har massor info om detta)

Har isolerade;) somsagt kom ja fram till att ett stift fått sprickor i keramiken. Tack ändå!smile

marcus0510 skrev:

SuperGnaget skrev:

marcus0510 skrev:

Fast det är verkligen inte oftast :p aldrig hört talas om att någon sumpat lmm med motortvätt. Man får vara bra efter flötet om man kör motortvätt med öppet filter.

jodå många som inte tänker på d har jag märkt men själv häller jag aldrig vatten frivilligt i motorrummet överhuvudtaget.


Gött att d löste sig smile

Vissa människor^^

Äsch så länge man inte har öppet filter brukar det vara lugnt, kör motortvätt dagligen på jobbet.
Dränker in allting under huven  i 3 olika lösningsmedel sen på med högtryck.
1 på 500 brukar man få blåsa ur med tryckluft. Visst finns det bilar som är känsligare än andra dock.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
myran Foto/Bilnörd
5 oktober 2013 · 1 541 Inlägg

Vissa människor^^

Äsch så länge man inte har öppet filter brukar det vara lugnt, kör motortvätt dagligen på jobbet.
Dränker in allting under huven  i 3 olika lösningsmedel sen på med högtryck.
1 på 500 brukar man få blåsa ur med tryckluft. Visst finns det bilar som är känsligare än andra dock.

Låter man bara det torka innan man startar bilen är det inget problem. Enda som ställt till det för mig är just vatten runt tändstiften. Med det är bara blåsa bort med tryckluften. Sen har många nyare bilar fina kåpor över motorn som hindrar att detta sker.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 oktober 2013 · 14 042 Inlägg

Ekan_1 skrev:
Hej, dum som jag var tvättade jag bilen med högtryckstvätt och tog även motorrum.
då började den misstända vid högt ladd, så tog ur tändspolsbryggor, och mkt riktigt vad där djupt med vatten.
blåste rent och tog ur stift, passade på att komptesta. 11 kg på 1 och 6, 11.5 på resterande cyl.
men detta hjälpte inte.
har tagit isär alla kontaktstycken jag kommer åt. sprutat i oxideclean, och ställt bilen i varmgarage.

kan något tagit skada? kan en tändspole tagit in vatten?
spolarna är isolerade och bilen har gått kanon innan.

fruktansvärt retligt. hör av er med teorier och egna erfarenheter.
mvh

Vad är RB25??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Sam1r
5 oktober 2013 · 485 Inlägg

Vettemannen skrev:

Ekan_1 skrev:
Hej, dum som jag var tvättade jag bilen med högtryckstvätt och tog även motorrum.
då började den misstända vid högt ladd, så tog ur tändspolsbryggor, och mkt riktigt vad där djupt med vatten.
blåste rent och tog ur stift, passade på att komptesta. 11 kg på 1 och 6, 11.5 på resterande cyl.
men detta hjälpte inte.
har tagit isär alla kontaktstycken jag kommer åt. sprutat i oxideclean, och ställt bilen i varmgarage.

kan något tagit skada? kan en tändspole tagit in vatten?
spolarna är isolerade och bilen har gått kanon innan.

fruktansvärt retligt. hör av er med teorier och egna erfarenheter.
mvh

Vad är RB25??

/Benny

motorbeteckningen

Ekan_1 glad
5 oktober 2013 · 493 Inlägg

Stift bytta och nedknackade till 0.6 går som klocka! Tack alla!

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang