MrJansson92 skrev:
Dunlap skrev:
MrJansson92 skrev:
ser bra ut har arbetat lite med glasfiber och sånt tidigare, använde sån där väv till en liten baslåda en gång men fick ryck ett antal gånger då det såg ut att fästa men när jag tog bort penseln jag la på polyester med så följde hälften av trådarna i väven med xD haha men när man väl lyckas så blir det bra
Gillar idén med att plasta ihop skärmarna med fronten, ska du ha typ huvlås eller nått annat sätt att snabbt lossa allt och lyfta av det i ett stycke eller hur ska du göra med det?
Tackar tackar Haha jaså? Det problemet har jag inte stött på, det börjar följa med trådar från väven när jag redan har dränkt allt i polyester dock, men då ska jag ändå bara låta det härda så Jag letar efter nå snabbfästen till fronten-(med framskärmarna). Vänner från olika håll tipsar om flera olika typer av lås, men jag lyckas aldrig hitta dem på internet. Det blir iallafall inget typiskt huvlås Men allt kommer loss i ett stycke ja Huven blir kvar för tillfället, får se om jag ändrar det någon gång
okej, får hoppas du hittar nått du gillar blir nog bra i vilket fall tror jag
Hehe, joo jag hoppas också på att hitta eller komma på någon annan bra lösning. Än så länge lutar det åt att bara bygga fästen och fästa den på väldigt många ställen. Att i framtiden komma med ett smidigare sätt att snabbt och lätt kunna plocka lös hela fronten. Men jag har varit sjuk i nästan en vecka nu, tack och lov är bara förkylningen kvar nu, så jag tänkte börja jobba vidare på bilen imorgon
P_Forsman skrev:
Snyggt, tråkigt bara om du spräcker fronten, min gt4 var spacklad i skarvarna mellan kjol och skärm och det sprack efter ett par år av vibrationer
Tackar! Jo, det har du helt rätt i. Att undvika förslitningssprickor med spacklet är ju riktigt svårt, därför har jag försökt plasta så mycket som möjligt, slipat ner det och fått en ny riktigt bra "kurva" eller form om man så vill kalla det På så vis kan jag använda så lite spackel som möjligt, nu är plasten som jag har plastat på utsidan väldigt tunn, men den skall förstärkas genom att plastas från insidan Plockar alltså lös allt från bilen och ser till att jag får en riktigt stabil konstruktion innan den åker på bilen igen
hyperperry skrev:
riktigt bra projekt. den kommer bli sinnessjukt snygg!
Jag är själv inne på att köpa en rx-7a till sommaren, har du några köpråd?
Man tackar! Kul att höra, vi får hålla tummarna hehe!
Kul att höra att du vill ha en 7a, det beror helt på vad du vill ha för typ av bil. Om du är ute efter en riktigt snabb, vrålande och ovanligare så är mitt tips att leta efter en med en 20b i. Alltså en motor från en Cosmo Eunos, de är treskiviga istället för två som 7orna har.
Men när det kommer till en wankelbil i allmänhet så är det viktigt att du tar reda på när motorn var renoverad. Livslängden på en wankel är betydligt kortare än en vanlig cylindermotor Allt beror ju på hur bilen är körd, men räkna med att den har plågats, då brukar de behöva en renovering var 8000 mil Att lämna in en renovering verkar gå på runt 7000-20000, jag har inte lämnat in min ännu så jag vet inte exakt.
Hur som helst, kort sagt är mitt bästa tips att kolla när motorn senast fick en renovering (nya tätningar och packningar)
Förutom det är det väl som en vanlig bil, kolla så att det inte droppar olja någonstans ifrån (märkte på senare dagar att min ena turbo läcker olja och att bilen nu tappar ladd när andra turbon kickar in 0.5)
Matttii skrev:
kommer vara sjuk när den bli klar !!
Tackar tackar! Kul att höra! Jag gör mitt bästa för att skapa något intressant iallafall hehe