Okej, då var det varit på tok för lång tid sen jag uppdaterade tråden. Men som jag sa tidigare så har jag varit i Polen med en polare och hämtat hem en M3 widebody och fixat lite på den

Sen så har jag inte riktigt gjort nå roliga grejer på Mazdan, har som tagit tag i tråkigheterna som måste göras

Men vad jag har hunnit göra än så länge sen senaste uppdateringen är:
- Plastat färdigt fronten (typ

)
- Spacklat och slipat, men jag har lämnat över det arbetet till min far som får det att bli bättre
- Kopplat billjudet, kablarna till ena steget måste dras snyggare samt jag har inte bestämt mig ännu var jag ska montera stegen

- Kopplat in sleepy eyes switchen
- Fått hem och monterat de nya ögonlocken (riktigt dålig passform så jag fick bygga om dem lite)
- Lyckades även tappa däcket när jag var ute och provkörde (provkörde för att se ifall bilen är för låg eller ifall jag måste bygga om).
När det kommer till min lilla däckhistoria så visade det sig att mina bakfälgar inte är 12", åkte med dem till en däckfirma och pratade om att reparera dem. Bakfälgarna har varit skeva i utkanten sen jag fick bilen, hur som helst så mätte vi fälgarna och de visar sig vara 14" breda. Så jag ska egentligen ha 345 breda däck om jag inte fått allt om bakfoten. Hur som helst så var jag in på en annan däckfirma idag och pratade om att beställa 2st 315/35/18 och stretcha. Med tanke på att det satt 295or när jag fick bilen så vet jag att 315 går utan problem. Dock blir då notan på ca 6000 kr för två däck.. Blir dyrt att sladda med de däcken på haha

Anyway så har jag kommande helg dedikerad helt och hållet till att bygga på bilen. Ska se till att fixa schysta fästen och se till att få allt att sitta riktigt stabilt och snyggt

Funktion står inte högt på min nuvarande priolista.
Jag funderar på att göra så att fästena som blir under bilen blir likadana som man har på släp, alltså hakar typ.
Men jag tänkte att jag kan börja med att berätta lite om mitt Sleepy eye "kit" som jag klickade hem för en billig slant från Ebay

Det var grymt lätt att koppla in och jag är väldigt nöjd med resultatet, ett hett tips till er som kör med popups!

Där har vi kabeln och brytaren, i princip det enda man fick i kittet (förutom vad jag var ute efter, instruktionerna)
en simpel 2-ledarkabel och en två-vägsbrytare (minns inte vad den egentligen heter)
Fick även med en kabel med en hon- och han-kabelsko. Letade reda på säkringen till motorerna som hissar och sänker lyktorna. Kopplade in som bilden visar, de gula honorna som inte är kopplade någonstans kopplar man istället in var säkringen satt.
Då när man har kopplat in allt så ser det ut så där 
Sen valde jag att dra in kabeln i kupén via ingången till sprutet (det sitter på väggen på passagerarsidan under handskfacket)
Drog kabeln vidare och upp under mittkonsolen, brytaren hamnade sedan mellan dimljuset och fönstervärmen
Tyvärr så har jag ingen bild på detta.
Tadaaa! Nu ser man även hur båda ögonlocken sitter på 
Tyvärr så tog jag inga bilder på när jag monterade ögonlocken, men de var helt åt helvete dåligt gjorda. Det är någon fabrik i Kina som plastar dem, men fästena var inte i närheten av var de skulle sitta. Så det tog mig en hel kväll att få båda på plats, blir intressant att se hur länge de håller

![https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-e02683b8620af95a9ad037fc3879d06d.jpg]()
När det kommer till ljudsystemet så blir det inge värstingbygge, jag plockar lite vad jag har. Det sitter 2st 4" JL högtalare i dörrarna som jag fick med, har skrapat ihop två dugliga slutsteg (ett till basen och ett till 6x9orna), hade en 10" GAS sen tidigare. Ska bara köpa in 2st 6x9or till bakre delen av bilen samt en dubbeldin DVD stereo

Har tänkt prova ha basen öppet, alltså ingen låda under. Det verkar bli bra iallafall! Vill ju bara att basen ska bidra lite, är inte ute efter nå skrammelbas! Träskivan ska spacklas, lackas och sedan stickerbombas, ovanpå skivan kommer en plexiglasskiva som polaren fräser ut åt mig. I plexiglasskivan kommer det att monteras dioder runt om och en toning över hela skivan. Så allt är blanksvart tills man slår på ljuset och ser stickerbomben en bit under plexit

Där har vi passformen 
Sen när det kommer till bodykittet igen så är det mest upprepande av alla moment som jag berättat om. Här har jag kapat insidan av mina nya front, alltså tagit bort alla kanter som man fäster med. För att då istället plasta ihop allt inifrån. Detta skapar så klart en grym stabilitet 
Här har vi den delen jag är grymt besviken och less över. Delen som ni ser här sitter mot bilen just framför kjolen och dörren. Mitt problem är att få en snygg övergång till kjolen från fronten. Detta har jag funderat på i flera veckor utan framsteg. Idag kom jag faktiskt på en idé som jag tror blir grymt snygg och faktiskt praktisk, hur den idén ser ut avslöjar jag inte ännu dock 
En till bild för att beskriva mitt lilla dilemmaHar även en idé på en grym screampipelösning som jag möjligtvis börjar på nästa helg

Hoppas jag kan få lite tips och idéer på hur jag kan lösa mitt lilla problem med "anslutningen" till kjolen och gärna om ni har nå synpunkter på något annat!
PEACE!