Köptips efter mina preferenser?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 oktober 2013 · 13 757 Inlägg

davidklang skrev:

Growe skrev:

CHEEVA skrev:

Det där är en riktigt gammal myt, bmw har idag mycket bra reservdels priser och är inte mer svårmeckade än någon annan modern bil. Skatten är det likadan som för en motsvarande bil utav annat märke, dock kan försäkringen va någon hundra lapp dyrare om året.

Dessutom finns det riktigt gott om billiga reservdelar i tyskland, vilket gör det riktigt billigt att skruva bmw !

nu brukar jag inte meka några normala grejer men lätta att meka är en överdrift.

en gammal volvo 740 är lätt att meka med.


försök tex att fixa kablaran mellan underedet och skuff där batterikablarna går på en bmw 5:serien och påstå att det är lätt.

men som sagt jag har aldrig bara bytt olja utan oftast ramlat in just när det är riktigt fuckat smile
förövrigt är just kablarna jag beskriver just ett standardfel på bmw ;-)

menar du kablarna som går till bensinpumpen sen lr ? har problem med min mätare o misstänker ngn kabel då flottör och armaturen e helt

nej lite värre än så..strömkablarna mellan batteriet och motorn. sitter genom golvet bak brukar gå sönder väldigt ofta. på e60:in

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
7 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

Growe skrev:

CHEEVA skrev:

biltjyv skrev:

Är inte dom jävligt dyra att äga? Och svårmekade om det krånglar?

Bara vad jag hört smile

Det där är en riktigt gammal myt, bmw har idag mycket bra reservdels priser och är inte mer svårmeckade än någon annan modern bil. Skatten är det likadan som för en motsvarande bil utav annat märke, dock kan försäkringen va någon hundra lapp dyrare om året.

Dessutom finns det riktigt gott om billiga reservdelar i tyskland, vilket gör det riktigt billigt att skruva bmw !

nu brukar jag inte meka några normala grejer men lätta att meka är en överdrift.

en gammal volvo 740 är lätt att meka med.


försök tex att fixa kablaran mellan underedet och skuff där batterikablarna går på en bmw 5:serien och påstå att det är lätt.

men som sagt jag har aldrig bara bytt olja utan oftast ramlat in just när det är riktigt fuckat smile
förövrigt är just kablarna jag beskriver just ett standardfel på bmw ;-)

att en volvo 740 är enkelt att skruva i är ju själv klart precis som att en e30 är en simpel bil att skruva i

en volvo v70 är inte direkt enklare än en 5 serie utav samma årsmodell..

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang