5829
Sök

Volvo s70 eller s60? Har för nuvarande en Volvo s60 men vilken hade ni valt som första bil?

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Som jag skrev har jag en Volvo s60 men vilken hade ni valt som första bil mellan s60 och s70 vilken är roligast, billig att få snygg.. Ja allt möjligt kom med förslag! Jag är 18 år, kanske bra att veta smile

265 Inlägg
6 oktober 2013
Jag hade tagit S70 mellan 97-98 dels för attallting finns så billigt till dessa såsom trimpaket osv.
S60 från 00- fick den nya motorn vilket begränsar mer, mera elektronik osv.
desamma gäller S70 99-.

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
6 oktober 2013
hade valt s60in ... s70in ser ut som en till filad 740 ungefär

sen är s60in jävligt go att köra, kan inte riktigt säga samma sak om s70in

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Ja nu vet jag hur s60 är att köra och allt de men hur är s70?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
6 oktober 2013
det har alla olika uppfattning om ... men jag tycker att s70in förmedlar väldigt lite känsla, man kör inte den bilen utan man åker den.

Tycker s60in är lite bättre på att förmedla känsla men även den åker man, bilarna är helt enkelt inte designade för rolig körning utan för att transportera sig säkert och bekvämt. Och vilken bil som är billigast att få snygg är ju också högst personligt, ska en s70 bli snygg enligt mig måste den byggas om väldigt kraftigt så man får bort det fyrkantiga formspråket. s60in kan bli snygg med en sänkning och snygga fälgar bara, kjolpaket gör sig inte bra på någon utav bilarna

DEVIL
1 171 Inlägg
2 624 Inlägg
6 oktober 2013
Hade valt en s60 varje dag smile tycker inte att s70n är jättesnygg sen äldre bil med mindre "lull lull"

Inte svårt att få en s60 att se bra ut samt rolig smile såg att du redan hade optimerat den så sätt på coilovers och hårdare bussningar så kommer den bli riktigt rolig i kurvor med big_smile
Senast redigerat av martinn (6 oktober 2013)

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Tack för alla svar!! Har ni tips på vart jag kan köpa bussningnar så de blir roligare att köra? smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
martinn skrev:
Hade valt en s60 varje dag smile tycker inte att s70n är jättesnygg sen äldre bil med mindre "lull lull"

Inte svårt att få en s60 att se bra ut samt rolig smile såg att du redan hade optimerat den så sätt på coilovers och hårdare bussningar så kommer den bli riktigt rolig i kurvor med big_smile

Okej dem flesta säger som du s60! Vart ska jag köpa bussningarna? big_smile

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
6 oktober 2013
Isaacnyheim skrev:
Tack för alla svar!! Har ni tips på vart jag kan köpa bussningnar så de blir roligare att köra? smile

nu gissar jag bara, men skruvat har lite poly  bussningar till många bilar smile köpte till en saab 9.5 där ifrån och de funkade kanon, billigt va det också

2 624 Inlägg
6 oktober 2013
Isaacnyheim skrev:
martinn skrev:

http://www.vparts.se/se/s60/volvo-s60-2 … sport.html

finns en hel del roligt här smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
Kolla min gamla s70 :o

Blev ganska överraskad haha!! Aldrig sett en s70 med ett utseende som gör en glad haha big_smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:

Blev ganska överraskad haha!! Aldrig sett en s70 med ett utseende som gör en glad haha big_smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
martinn skrev:
Isaacnyheim skrev:
martinn skrev:

http://www.vparts.se/se/s60/volvo-s60-2 … sport.html

finns en hel del roligt här smile

Tack! smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Isaacnyheim skrev:

nu gissar jag bara, men skruvat har lite poly  bussningar till många bilar smile köpte till en saab 9.5 där ifrån och de funkade kanon, billigt va det också

Kollar!! smile

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:

Men hur var den att köra? hur mycket pengar la du på den asså totalt från att du köpte den till den va klar ? smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 oktober 2013
Jag gillar S70 mer, både utseendemässigt och att köra

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

DEVIL
1 171 Inlägg
6 oktober 2013
Isaacnyheim skrev:
Legosoldaten skrev:

Men hur var den att köra? hur mycket pengar la du på den asså totalt från att du köpte den till den va klar ? smile

Köpte den för 12,000. På hela evolve-kittet jag köpte begagnat la jag ut 1500 för. Sen fick jag gratis lack på de, sen fick jag tag i fälgarna och däcken för 4000, så 5500 smile hade tänkt köpa coils till den också, fast sen rasa bakaxeln, så orkade inte :p, och jag tyckte den va helt okej att glida runt  i smile
Senast redigerat av Legosoldaten (6 oktober 2013)

bmw m power

6 701 Inlägg
6 oktober 2013
S60n är nyare..du äger redan bilen och bakbromsarna är -något- bättre konstruerade.

S70n börjar bli lite väl gammal nu, fåtal om inte läcker olja jämnt emot de nyare 5orna

De/Dem

Facebook @isaac nyheim
30 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Malheus skrev:
S60n är nyare..du äger redan bilen och bakbromsarna är -något- bättre konstruerade.

S70n börjar bli lite väl gammal nu, fåtal om inte läcker olja jämnt emot de nyare 5orna

Tack för tipset känner också s60 var rätt val smile

Sök