Har läst att man helst ska göra de så tror nog att jag gör de eller om jag hittar på något annat
Jo det är mkt skönare att göra det nu när du ändå har motorn ute, och känner inte många som turbokonverterat m30 is som inte har fått sätta dit extra stift till hubben
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
Har läst att man helst ska göra de så tror nog att jag gör de eller om jag hittar på något annat
Jo det är mkt skönare att göra det nu när du ändå har motorn ute, och känner inte många som turbokonverterat m30 is som inte har fått sätta dit extra stift till hubben
Måste fråga: Extra stift? i "hubben" ?
sitter en liten kil på vevaxelns hubb som lätt går av när man varvstoppar "endel", så man borrar in 2-3 extrastift rakt in i vevaxeln för att det ska hålla bättre
Måste fråga: Extra stift? i "hubben" ?
sitter en liten kil på vevaxelns hubb som lätt går av när man varvstoppar "endel", så man borrar in 2-3 extrastift rakt in i vevaxeln för att det ska hålla bättre
Aha! Nu är jag med! Tack så mkt! Visste i regel bara inte vilken detalj som kallades för "hubb"
Inte hänt så mycket än med bilen, Blocket är fortfarande på borrning och är inte tillbaka än så har inte kunnat beställa eller fortsätta med motorn, dock så har jag börjat lite smått att rostlaga karossen bilder kommer lite senare
Stakar,blocket och vevaxellager har kommit. Slutade med en uppborrning på bara femtiondelar vilket va perfekt för cp kolvarna och nu väntar jag bara på att som ska komma så jag kan smälla ihop bottendelen