Ljudlig Hundkoja. 150 meter stål, 6st 12"are & 8st 10"are ska in!
Bilen har över 6 kvm 6mm stålplåt och 145m stålförstärkningar just nu och mer ska det bli. 6st SPL Dynamics XTR D2s 12"are samt 8st "No Name" 10"are väntar på att få flytta in i bilen. Sveriges extremaste bilstereo-hundkoja!? Mer stål inköpt så slutliga siffran hamnar runt 150m.
Allt ovanför gjordes under söndagen, nu blir det ett litet glapp då minneskortet i telefonen tackade för sig och fick för sig att gå och självdö... Tog bilder under tiden som jag rev men de är som sagt borta så ni får nöja er med resultatet.
Mittkonsollen bestod av lite reglar i botten och sen ett lager med 16mm MDF, toppen hade ett extra lager med klädd MDF som satt med tre skruvar... Stabilt som fan, eller hur var det nu? Fast jag är rätt tacksam då det var lätt att riva, först ett par karatesparkar som hade fått Bruce Lee att garva sig harmynt och sen ett par slag med "banke" så såg det ut så här.
Dörren tömd, bara lysdioderna samt halogenlamporna kvar.
Därefter åkte basarna ut. De var betydligt tyngre än jag hade räknat med och verkar faktiskt riktigt trevliga.
Runda fina hål och en seriös stagning? Vänta bara tills ni får höra resten...
Han som hade sågat hålen på denna sidan hade nog rökt det där gröna som de gillar i Holland...
Om man behöver minska lådan så kan man ju alltid staga upp den lite seriöst med en låda inne i lådan...? I nästa uppdatering så kommer detaljerna, bilen är såååååååååååå seriöst byggd att jag nästan gråter av glädje!
Eller nja nu kanske jag ljög lite, fast det var faktiskt nästan så att jag grät men av en helt annan anledning
ExtraKim skrev: Allt ovanför gjordes under söndagen, nu blir det ett litet glapp då minneskortet i telefonen tackade för sig och fick för sig att gå och självdö... Tog bilder under tiden som jag rev men de är som sagt borta så ni får nöja er med resultatet.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg Mittkonsollen bestod av lite reglar i botten och sen ett lager med 16mm MDF, toppen hade ett extra lager med klädd MDF som satt med tre skruvar... Stabilt som fan, eller hur var det nu? Fast jag är rätt tacksam då det var lätt att riva, först ett par karatesparkar som hade fått Bruce Lee att garva sig harmynt och sen ett par slag med "banke" så såg det ut så här.
Om man behöver minska lådan så kan man ju alltid staga upp den lite seriöst med en låda inne i lådan...? I nästa uppdatering så kommer detaljerna, bilen är såååååååååååå seriöst byggd att jag nästan gråter av glädje!
Eller nja nu kanske jag ljög lite, fast det var faktiskt nästan så att jag grät men av en helt annan anledning
var nog inte bara det gröna dom gillar i holland han tagit innan håltagningen men som du skriver, lättrivet
Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Growe skrev: men lådan i lådan är väll endå till batterierna?!
Jo det stämmer, men man behöver inte bygga klåp de luxe för det...
fast fritt flöde bakåt hade inte varit så bra heller..fast visst inget profs bygge.. och tyvärr verkar det endå skett på 2000talet..demo bilarna för var lite si och så med
Jag fattade först inte varför bakväggen hade små korta MDF-bitar på ena sidan, antog att det skulle vara stag... Men när jag började riva så gick det upp ett Liljeholmens! Förklaringen kommer lite längre ner.
Som sagt fina runda hål. Här ser man även stagen som mittkonsollen satt skruvad i, eller jag menar, satt spikad i. Det mesta i bilen satt fast med "gubbagegg/apsnor/volvoklet/ugglespott" och sen hade de använt spikpistol...
Här ser man "lådan" som batterierna satt i. Stabilt byggd i 10mm spån.
Här ser man spikarna.
Båda batterierna ur.
Sen var det fram med banke igen och kort där efter så kunde man se igenom bilen igen. Givetvis så var det bara "limmat" i framkant
Här ser ni anledningen till MDF-bitarna på bakväggen. Nej jag har inte sågat av väggen, de har lappat ihop den WTF!!
Inte direkt något överdrivet regelverk som satt i sidoväggarna.
Mer och mer kommer ur bilen.
Trevligt med lite dagsljus i kupén.
Börjar bli tomt, funderar på att behålla dörrsidorna ett tag till även om de inte är jättestabila. Lär väl byggas om förr eller senare.
Började såga lite i väggen på andra sidan.
Det går framåt.
Smidigt när plåten redan är dämpad.
Så här såg det ut när jag lämnade bilen i fredags. Jag brukar svänga förbi typ två timmar efter jobbet och greja lite innan jag åker hem. Sakta men säkert är planen för denna bilen.